- 501 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Birlik
Birlik
“Zerre küllün aynıdır”
“Parça bütünün aynıdır” tam bu şekilde olmasa da biz konumuz açısından böyle bakabiliriz.
Birlik konusunu soyut ve somut gibi düşünüp iki şekilde gözlemledim.
Biri; organik emir-komuta sistemi ile çalışan tarihin her döneminde görülen klasik yaygın olanı.
Diğeri; soyut olarak insanların potansiyelinde olanı, tercihlerine yansır. Somuta çıkması çoğunlukla birinci hali netice verir.
Organik olanı; iki kişi ile başlar. Aile, sülale, ırk, tarikat, loca, cemaat, siyasi parti, örgüt (mesleki olanı dahil), şirket(çokuluslular özellikle),ordular (her türlü menfaat için olanlar,milli menfaatler, haçlılar dahil,diğer dinsel olanlar,v.b.), devletler. Bu tip birliklerde emir komuta zinciri işler ve güç nispetinde zorlama kullanılır. Yani ne kadar güçlenirse o kadar tecavüz olur. Kurallar esner, baştaki firavunlaşır!
Soyut birlik; benim asıl olmasını istediğim birlik.
Aslında somut birliklerin temelini oluşturan da soyuttaki izimler ve dinlerdir.
Evrende şu an izim ve din dönemi kapanmıştır.
Bütün evrensel güç insanın kendi özünden çıkar. (En el Hak)
Bu evrensel çağrının zamanı geldi!
Mevlana’nın evrensel “Gel” hitabına muhatap herkestir. Bu evrensel birlik soyutta o kadar güçlü olacak ki hiçbir somut, organik birlik bunun karşısında duramayacak.
Bu evrensel birliğin başkanı herkes. Herkes kendi evrenine sahip çıksın.Başkalarına güç veren sadece uydu olarak kalır.Başta yazdığım zerre küll; parça bütün ilişkisi çok önemli. Evrende her şey her şeyle alakalı. Bu mikro ve makro boyutta böyle. Zerre ve Yıldız birbirinden bağımsız değil.
İnsan kendi değerinin şuurunda olmadığında başkalarının kölesi ve destekçisi olur. Şuursuz olarak, küçük menfaatler uğruna bunu yapar. Şuurlu insanlar destek vermediğinde bu şuursuzların, robot olarak kullanılanların sayısı azaldığında ferahlık hemen görülecek evrende.
Çanakkale’de savaştırılan işgalci askerlerin çoğu ne için savaştığının şuurunda değildi. Bunu itiraf ettiler. Onları ikna eden sebeplerde gizli işin sırrı. Haçlı Seferlerindeki ikna ne idi? Mal elde etmek için farklı din sahipleri öldürülebilir mantığı. Bir taşla iki kuş. Biri mal yağmalamak diğeri farklı din mensuplarını öldürüp “Cennet’e?” gitmek!
Şimdi üst benlik sahibi olanların birliği evrende oluştu.
Hiçbir somut birlik bu birlikten daha güçlü olmayacak.
Ne duruyorsunuz, katılın.
Saygı ve selamlar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.