- 1384 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
"İstiklal Marşı" da nereden çıktı
İstiklal marşı... Bu milletin bağımsızlığını haykırdığı muhteşem bir şiir.İstiklal marşına şiir demek aslında onun değerini düşürür.Belki de Mehmet Akif şiir kitabına İstiklal marşını eklememesi de bu sebeptendir.On kıtalık muhteşem eserin yeterince okunup anlaşılmadığına inanıyorum.Bunun çeşitli sebepleri varsa da en önemli nedenlerinden biri de okullarda sadece ilk iki dörtlüğün okutulması kanatimce.
Sevgili dostlar, istiklal marşı ile ilgili yanlış anlaşılma ve istismarların çoğalması beni derinden etkiledi.Nedir toplumda yanlış algılama zinciri. Özellikle doğu ve güneydoğu illerimizde okullara devam eden çocukların büyük bir çoğunluğu İstiklal marşını okumazlar.Bu sorunu çözmek için okul idarecileri çözüm olarak hoparlör ile istiklal marşını okutuyorlar.Oradaki gençlere ben çok sordum, aldığım cevap tüyler ürpertici idi:"Hocam bu marş Türkleri, biz kürtlerin değil..." böyle bir zihniyete karşı ne denir, bilinmez ki...
Oradaki gençlere ve tüm türkiyeye buradan sesleniyorum:İstiklal marşı gerçekten sadece Türklerin değil, TC sınırları içinden yaşayan her vatandaşın milli marşıdır.Bu iddiamı destek için de şunu örneklemek isterim: "İstiklal Maşı içinde bir tek mısrasında "Türk" kelimesi geçmemektedir.
bir de İstiklal marşını istismar eden bir grup insan var.Her toplantının başında sonunda, kısaca her yerde bu marşı okuyorlar.Bakın istiklal marşı oyle her yerde okunacak bir marş değildir.Onun okunacağı belli başlı yerler vardır.Öyle traji komik bir protesto ile karşılaşmıştım, sizinle paylaşmak isterim:Bir grup genç bir şeyleri protesto ediyordu, polis göstericelere dağılın uyarsını yapınca içlerinden bir genç tam jopu yiyecekken uyanık davranıp yüksek sesle bağırmaya başladı:"Korkma sönmez...."
İstiklal marşı okununca polis de okudu, göstericiler de bu arada sıvışıp gittiler.
YORUMLAR
sevgili arkadaşım vatan neden sağ olsun yazına da bir yorum yazmıştım ve benim yazdığım pusu başlık lı yazıyı okumanızı tavsiye etmiştim. okumuşunuz cevabınız ayrı kelimer le aynı hedefe vardığımızı yazmış tınız şimdi kurtuluş savaşı verilirkende ve büyük zaferden sonra hala içimizdeki cerehat kusan bir hainler sinsilesi var o gün de istiklal marşımıza karşı oldukları gibi bugünde istiklal marşımızın içindeki anlam yüklü yapısı o hain gurubu rahatsız etmeye devam ediyor aslında hedef leri ulusal birliğimiz yoksa onları rahatsız eden iki kıtası çok ça okunan uzunca bir şiir olamaz ki bu güzel yazıdan öyle çok korkuyorlarsa hakikaten aciz ler ve biz bu hainleri çok iyi tanıyoruz bugün de ikinci cumhuriyeti kuracağız diye büyük bir mücadelenin içindeler esas pusuya düşen midir kabahatli olan yoksa pusuyu kuranmı diye soruyorummm o günde söyledim bugünde söylerimm uyan ey milletim uyann SEVGİLİ ARKADAŞIM UYUYAN DEVİN UYANA CAĞI GÜNÜ SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM SİZLERİN GÜZEL YAZILARIYLA İNŞALLAH ÇABUK UYNIR ÇOK GEÇ OLMADAN SAYGILARIMLA
Öncelikle İstiklal Marşı'nın ilk iki kıtası İlköğretimde öğretiliyor ama sadece okunması, Ortaöğretim'de yani lisede on kıtası ezberletiliyor ve kelimelerin anlamları dahil her şey öğretiliyor.
Ve ne yazık ki şu gerçeği söylemeliyim, sebebleri farklı olsa da İstiklal Marşı'nı okumayan sadece Kürtler değil.Okunduğunda kürsüdeki hoca bile ses gelmediğinden şikayetçi olabiliyor.Ayrıca şu durumuda görmüştüm birkaç yıl önce İstiklal Marşı'nı okuyoruz tanıdığım birisi marş bittikten sonra aynen şöyle dedi: " Serseriyiz ama İstiklal Marşı'nı da okuruz.".Övündüğü şeye bakın siz.Daha milli marşı ezberleyip okumanın bir görev olduğunu öğrenememiş ve ne yazık ki bu vatanda yetişen bir birey, ilerde ne olacağını kestirmek çok kolay...