- 1054 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Ramazan-ı Şerife Eriştik!
Bu gece kısmetse ilk Ramazan sahuruna kalkılacak, oruç tutabilenler tarafından. Çok şükürler olsun Rabbimize, bu mübarek aya bizleri sağ ve sağlıklı olarak eriştirdiği için.
Ramazan ayının, bizlerin beden ve ruh temizliğimiz için Allah’ü Teala’dan bir ikram olduğuna inanıyorum. Yıl boyu çekinip, engellenmeden bütün nimetlerden faydalanan bedenlerimizin terbiye edildiği, bir süre boş bırakılan mide ve sindirim sisteminin kendini onarma ve dinlendirme imkanı bulduğu müstesna bir durum.
Manevi yönden, bir kulun Rabbinin rızası için, sevdiği şeylerden uzak durarak nefis terbiyesi yaptığı olağanüstü bir hal. Her zaman canının çektiğini yiyebilenlerin, kıt imkanlarından dolayı zor şartlarda yaşayan konu komşusunun halini, boş midelerle daha kolay anlama imkanı bulduğu önemli anlar.
Fakir fukaranın halini hatırlayıp, zekat ve sadakayı fıtırla, çok olanın ihtiyacı olana vererek, sosyal dayanışmanın hayata geçirilmesi…
Yalnızca bu mübarek aya bağlı kalmadan, Mevla’nın bizlere verdiği imkanlardan, diğer aylarda da ihtiyacı olanları faydalandırma güzelliği…
-Ben senin emrine uyarım Yarabbi, yeter ki sen bizden razı ol, diyerek tevekkülle boyun eğiş, Yaradana sığınma duygusu…
Diğer aylara göre, yapılan hayır ve hasenata, ibadetlere daha fazla sevap kazanma imkanı.
Uzun süre görüşmeyen akraba ve dostların, bu mübarek ayın feyzi ve bereketiyle, kaynaşma, ziyaret ve dostluk tazeleme imkanı.
Bütün bir senenin manevi muhasebesinin yapılıp, hata ve günahlardan arınma imkanı bulunması.
Kulun Rabbine:
-Kapına geldim, bağışlamana ihtiyacım var diye iltica etmesi, manevi huzur ve arınma ihtiyacı.
Kul kusursuz olmaz!
-Yarabbi kapına hata ve günahlarımızla özür dileyip, affolmaya geldik, bizleri boş çevirme!
Ramazan-ı Şerif ülkemize ve İslam alemine feyz ve bereketiyle gelir inşallah!
Birlik beraberlik içinde kenetlenmemize sebep olur.
Arkadaşlar hepinize hayırlı Ramazanlar diliyorum.
YORUMLAR
Rahatsız etmiyorsa nedir ki SÖZ?… Hatırlatmıyorsa gerçekleri, sarsmıyorsa derinden
ne anlam ifade eder ki…
Suçüstü yakalamıyorsa bizi… Utandırmıyorsa günahlı yüzlerimizi, SÖZ neden sarf edilir ki?!
Aşka, öfkeye ve değerlerimize kapı aralamıyorsa nedir ki SÖZ?!
Ulaştığı insanı cehaletten , esaretten, kin ve nefretten alıkoymuyorsa nedir ki SÖZ?!
SÖZ bu yazıda anlamını bulmuş.Yüreğinize sağlık...
handan akbaş
Bu ayın feyzinin tüm insanlığa hayırlar getirmesini temenni ediyorum.Gönlünüze sağlık selam ve saygılarımla.
handan akbaş
handan akbaş
Bu güzel yazı ve bu güzel dileleriniz için teşekkür ederim saygı değer büyüğüm. Sevgilerimle
handan akbaş
Kul kusursuz olmaz!
Cok güzel bir söz.
Allah bagislasin kusur ve günahlarimizi.
Ne sansli müslüman insanlar Ramazan ayi ne büyük bir ay vicdanlarin sesleri ile ruhlari ile bir bütün olup
kendi hayatlarini göz gecirebilmeye yönlendiren binbir sevaba yol acabilen nurlu bir zaman.
Allah herkesin tutacagi orucunu ve dualarini kabul etsin insallah.
Hayirli ramazanlar sevgili handan.
sonsuz sevgimle
handan akbaş
Bu güzel yazıyı hazırlayıp bizlerle de paylaştığınız için teşekürler. Umarım hepimizin mana olarak çok kutsal olan bu ayda nefislerimizle muhasebeleşiriz. Daha nice ramazlara sağlık ve esenlik içinde kavuşmak dileğiyle.
handan akbaş
handan akbaş
handan akbaş
Çok güzel tespit ve temenniler.
Allah razı olsun.
Enek ve paylaşımınız için çok sağolun.
Saygılar.
Nice Ramazanlara sevdiklerimizle, mesut ve sıhhatle kavuşmak dileğiyle.
Selamlar.
handan akbaş
handan akbaş
Ben de bütün dileklerinize canı gönülden katılıyorum. Allah herkesin orucunu ve duasını kabul etsin. Hayırlı Ramazanlar size de. Çok güzel bir yazıydı. Tebrik ederim arkadaşım. Sevgilerimle..