- 568 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Aşırı sıcaklara dikkat!
Ağustos ayının en sıcak günlerini, bütün şiddetiyle yaşıyoruz. Haberleri izlediğimde, sıcakların önümüzdeki günlerde biraz daha yükselerek devam edeceğini öğreniyoruz.
Hipertansiyonum olduğu, kolesterol problemimi de göz önüne alarak, saat on bir ile on yedi arası dışarı çıkmamaya özen gösteriyorum.
Bol su tüketimi, hafif yiyecekler, pamuklu hafif giyecekler ile kendimize yardımcı olmamız gerektiğini yinelemek istiyorum. Temmuz başlarında benzer bir yazı ile çıkmıştım karşınıza.
Tekrar yazmakta beis görmüyorum, hepimizin bildiklerini bir kere daha yineleyerek.
Akdeniz mutfağı ağırlıklı beslenmemizde yarar var. Bilhassa tansiyon, şeker hastaları, kronik rahatsızlıkları olanlar ile, hamile ve küçük çocuklarla, yaşlılar kendilerine yeterince özen göstermelidir. Ağır yağlı yiyeceklerle, vücudumuzu yormayıp, sağlığımız için bol su ve sıvı tüketimine de özen gösterirsek, sıkıntı yaşamadan hem sıcak yaz günlerini, hem de iki gün sonra erişeceğimiz Ramazan-ı Şerifi rahat geçirebiliriz.
Sahurda, oruç tutanlarımız, çorba, yumurta, süt, ayran, peynir, yoğurt gibi, bizleri hem serinletip, hem de protein ve kalsiyum alarak halsiz kalmamızı engelleyecek yiyeceklere yönelmemiz, bizlerin hastalanmadan bir Ramazan geçirmemizi sağlar.Sebze meyve tüketimine dikkat edersek; kış Ramazanlarındaki gibi, börek ve hamur işleri yerine, kızartılmış ekmek, bir iki dilim pide ile hafif yediğimiz iftar ve sahur yemekleri, karnımız acıksa da bizlere sağlığımızı koruma imkanı verecektir.
Birkaç yıl evvel, sahurda yediği çok miktarda sıcak börek yüzünden, kalb krizi geçirip hayatını kaybeden bir tanıdığımız aklıma gelince, bu yazımda da yine sağlıklı beslenmeyle ilgili birkaç cümle yazmaktan kendimi alamıyorum.
Ecel geldi cihane, baş ağrısı bahane, atasözünde olduğu gibi, ecel gelince insanın tedbirleri fayda vermez. Rabbim herkese, sağlıklı hayırlı ömür versin.
Fakat bu bedenlerimiz de bizlere Rabbimin en güzel emaneti. Zarar verebilecek ağır yiyeceklerden uzak durmak, boynumuzun borcudur.
Hafif, ılık duş alıp, yorucu işlerden uzak durarak, rahat bir Ramazan geçirmek elimizde.
Dışarıda ağır işlerde çalışmak zorunda olanlara da, Rabbim kolaylık versin.
Her seneden biraz daha sıcak bir yaz geçiriyoruz. Serin günler hayaliyle, bütün arkadaşlara ve müminlere hayırlı Ramazanlar diliyorum.
YORUMLAR
handan akbaş
bende pek dayanamam....aşırı sıcaklar......hevesimizi kaçırıyor.....uyarılarınıza teşekkürler handan hanım.....hayırlı ramazanlar
handan akbaş
Kisa ve cok önem tasiyan bir yazi beslenme acisindan da evet.
Dediginiz gibi gerci ecel gelince bas agrisi bahane.
ama yinede özellikle beslenme konusunda insanimiz dengesiz.
Hayirli ramazanlar olsun insallah.
Yüreginize saglik sevgili handan
Sonsuz sevgimle
handan akbaş
"Dışarıda ağır işlerde çalışmak zorunda olanlara da, Rabbim kolaylık versin." Sürekli aynı dileği yineliyorum. Klima eşliğinde otururken hala mızmızlanan bizleri de Affetmesini dileyerek...Güzel ve yerinde tavsiyelerdi Handan hanım. Kutluyorum...
handan akbaş
Sevgili Handan, bilgilendirici yazını okudum ve ben de bir şeker hastası olarak tavsiyelerine uymaya çalışacağım. Sizin de dediğiniz gibi, artık sıcaklar bakımından yıl yılı aratır duruma geldik.
Cümlemizin ve sizin ramazanınızı şimdiden kurlar, hayırlara vesile olmasını dilerim...
sevgilerimle...
handan akbaş
Handan Hanımcığım gerçekten de aşırı sıcak. Nefes almak bile güç. Hatırlatmanız çok yerinde çünkü ucunda sağlığımız var. Dikkat etmek zorundayız. Size de hayırlı Ramazanlar olsun inşallah. Sevgilerimle..
handan akbaş
hayırlı Ramazanlar, sevgi ve dualarımla.