YAŞLILARIMIZ
Yaşlı kadın,dışarıdan baktığınızda çok asabi dedirtecek kadar ciddi bir yüz hatlarına sahip.Ama,sizi fark edecek kadar yakınına vardığınızda nasıl da değişiyor hali!Yüzü,bu kez tüm sevecenliği ile gülümsüyor ve zorlukla kaldırdığı elleri ile sizi selamlıyor.Her kimi görse aynı şekilde,tüm gün bıkıp usanmadan,sanki bir iş edinmiş kendisine.
Şehrin kasvetli havalarda daha da artan yalnızlık duygusu insanları kendi evlerine hapsederken,etraflarına yabancılaşan insanlar,adını bilmesem de yolumun üstündeki o eski tek katlı evde pencerenin önündeki pamuk ninenin haliyle tutarsız bir şehir insan manzarası sunar bizlere.Yalnızlaşan insanlarla yalnızlıklarında yakınlaşan insanlar!
Düne kadar belki o da bizlerden biri gibi davranıyordu da,şimdi buna isyan edercesine elinden geldiğince yalnızlığını paylaşmak istiyordu.Çocukluktaki sorgulamasız önyargısız yakınlaşmalar yaş ilerledikçe ne denli yoğun hatırlanıyor olmalı ki,yaşlı kadın tanıyıp tanımadığına bakmaksızın herkese aynı duyguyla el sallıyordu.
Onlar;fark edebilsek,şehrin sıcak ateşleri olurlar bidonlardaki gibi yakılan,sahilde sohbetleriyle.Biz gidiyorken,geldikleri yollar hep aynı,giden de gelen de farklı isimlerle çağrılsalar da gidilen de hep aynı!
Bu sabah yine onu elleri cama dayanmış selamlarken,sevgisini gönderdiğinden hoşnut halini görüp mutlu oldum.Gecenin karanlığındaki fener sönmemiş;yerine kendisi gibi birini bırakmadan da gitmeyecekler.Onlar aslında görebilsek her yerdeler.Eski toprak insanı onlar;insan sevgisiyle yoğrulmuş,sevgi dünyasının meçhul değerleri.
YORUMLAR
ZAMANI GELİNCE BİZDE YAŞLANACAĞIZ.BUNU ÖNLEMENİN YOLU YOK.
TASAVVUFTA SEVGİ KONUSUNA GELİNCE ;TÜM VARLIK (ALLAHIN ESERİ OLDUĞU İÇİN )SEVİLMELİDİR.
HER ŞEYİ SEVEBİLMEK UMUDUYLA,,,
Güzel bir yaziydi.
Yasli veya genc ya da cocuk hic farketmez
yalnizliga terk edilmis insan sevkate muhtactir.
Ne olursa olsun her insanin bir cevresi bir ailesi bir akrabasi vardir.
Hayat sarti deyip herkes kendi dünyasinda ilerlemeye calisiyor yakinlarini unutacak kadar.Bu bir ana ve yasli bir baba da olsa kenarda unutuluyor.
Hepimiz insanimiza sahip cikalim söz ile degil gönül ile icten.
Yüreginize saglik
Sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 8/8/2010 1:51:35 PM zamanında düzenlenmiştir.