- 705 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİNE BİR İYİLİK ET(KİŞİSEL PLANLAMA YAP)
Yaşamnızı kontrol edemyebilirsiniz,ama yaşadıklarınızı yazaken yazdıklarınızı istediğiniz gibi yazıp yazmadığınızı,gerçekten tam olarak istediklerinizi yazıp yazmadığınızı kontrol edip ,size göre uygun olmayanları silip iptal edip,sadece kendi tasvip ettiklerinizi yazabilirsiniz.Yazabilmekteyiz değilmi? Öylede ; yazdıklarımızın yüzde yüzü, en azından çoğunluğu sizin veya bizim istediklerimiz gibi olabilmekteler değilmi? Mesela günlükler yazarız.Düşüncelerimiz ve hatta hayallerimiz bu saatırlar arasında yer alır.Ama geleceğinizi ve geleceğimizi asla istediğimiz gibi yaşayamayız.Toplumsal anlamda bunu sağlayabilmek için planlar yapar dururuz. Hatta planlı ekeonomi diye alanlar mevcuttur.Her ne kadar günümüzde planlı ekonomiler terkedilmiş ve şiddetle eleştirilmiş ise de kişisel planlama diye hayatta bir kavramdan söz edebiliriz.GELECEĞİMİZİ İSTEDİĞİMİZ GİBİ YAŞAYAMASAK DA İSTEDİĞİMİZ GİBİ PLANLAYABİLİRİZ.Benim önerilerim insanların hala plandan vazgeçmemeleridir. Güzümüzde resmi ve açık planlamalar terkedilmiştir ama gizli ve şirket planlamaları hala çok ısrarlı bir şekilde sürdürülmekte ve devam etmektedir.Buna karşılık pratik hayatta ve kişisel planlamada çok ihmalciyiz ve öğretisiziz.Ben herhangi bilinçli bir insanın hayatta kendine yapabileceği enönemli iyiliklerden birisinin kişisel planlamayı günlük ve pratik hayatında alışkanlık haline getirmesidir diye düşünüyorum...Planlı yaşanmış bir gelecekle plansız yaşanmış bir gelecek ve hayatta planlı yaşamış bir insan ile plansız rasgele yaşamış insanlar arasında mutlaka büyük farklar görülür.Aslında hayallerimizi de planlayamayız,düşüncelerimizi de planlayamayız,evet hiç de gerekli değildir.O zaman neyi planlıyacağız diye bir soru akla gelir hemen.Cevaplayalım ihtiyaçlarımızı ve istediklerimizi planlamalıyız.Yaşamımızı ve geleceğimizi elbette bir plana dahilinde yaşamak mümkün değildir.Öyle ise planlılık saçmalıkmıdır elbette buna hayır demeliyiz.Plan sizi kendi seçtiğiniz ve kendinizin olan hedeflere bağlar ve yönledirir.Haa hayatta hiç bir istediğiniz ve hiç bir hedefiniz yoksa o zaman bırakın kendizi rüzgarın yönüne ve suyun akışına veya dalganın yönüne... Toplumsal anlamda hayatta asla RÜZGAR, SU ve DALGA yoktur.Hepsi mutlaka bir yerlerden planlanmış toplumsal davranışlardır.Mesala reklamlar... Reklama göremi alışveriş etmek lazım yoksa ihtiycınıza göre mi? Kişisel olarak da günlük,haftalık ,aylık ve yıllık ve hatta on yıllıklar bile plan yapılabilir...Pratik hayata dair iddia ve öngörülerin doğruluğunu ve yanlışlığını ortaya koymak hiçte zor değildir.Hemen bir gününüzü planlayıp deneyiniz neticeyi mutlaka olumlu göreceksinizdir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.