- 1348 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Danışma !
Danışman ne demektir? Önce sözlük anlamına bakalım isterseniz: 1) Bilgi ve düşüncesi alınmak için kendisine danışılan görevli kimse, müşavir. 2) Belirli bir konuda bilgi ve uzmanlık sahibi olan, bilgi ve görüşlerinden yararlanmak üzere görevlendirilen kişi.
Bir de sevgili danışmanımızın yaşantısına yakından bir göz atalım. Basından takip ettiğim kadarı ile ’Başbakanlık Danışmalığı’ kadrosunda olan ve Devlet Bakanı Faruk Çelik’in danışmalığını yapan ve aynı zamanda da Başkanvekili Suat Kılıç’ın da kayınpederi olan ve yine aynı zamanda da üç eşi bulunan bir danışmanımız sayın Ali Yüksel bey...
İsterseniz bu danışmanımızı daha yakından tanıyalım hem de eşlerinin ağzından... Üçüncü eşi olan Dilber Yüksel eşine 11 yaşında aşık olmuş ve gazeteci yazarımız Fehmi Çalmuk’un ’ Merak Edilen Kızlar’ kitabında şöyle devam ediyor konuşmasına; ’... O zamanlar beni etkileyen belki kocamın hali. Belki hayalimde düşündüğüm eşe uygun olması. Bilmiyorum yani. Karakterini tanırsınız, İslami bir yaşantısı varsa o etki yapar. Hepsi bir bütün olarak beyaz atlı prenstir ’... diyor eski Avrupa Milli Görüş teşkilatı Genel Başkanı eşi olan Ali Yüksel’den bahsederken... Ve devam ediyor Dilber Yüksel, “Her gün birimizde. Sırayla gidiyor. Günü üçe bölmüyor. Her gün birimizde. Sıra atlanmıyor. Hanımlar yanında olduğu müddetçe sıra atlanmıyor”... Dilber Yüksel’e eşinin dördüncü evliliği nasıl karşılıyacağı sorulunca da, ’Evlenmesin dersem haksızlık yapmış olurum. Onun hakkıdır. Ama hanım olarak, onu seven biri olarak istemem. Çok kırılırım’...
İşin ilginç yanı, Medeni Kanun’a göre danışmanımız suç işlemiş olmasına rağmen hala görev başında olması...
Bu danışmanımıza artık bir şeyler danışmanın yalnış olduğunu birilerinin bilmesi gerekmiyor mu ?
Sevgili Avukat Hülya Gülbahar’ın da dediği gibi, ‘Kadın- erkek eşitliğine inanmıyorum’ diyen sayın Başbakan, erkek çok eşliliğinin de mazur görülebileceğini mi kastediyordu? Acaba sadece haklar bakımından eşit olunduğunu söyleyen Başbakan, kadınların da çok eşli yaşamaya hakkı olduğunu düşünüyor mu?... (Alıntılar Radikal Gazetesindendir)
İçsel özgürlüklerini elde edemeyen kadınlarımız var olduğu sürece daha çok ararız böyle beyaz atlı prensleri...
Sevgilerimle...
Güldane Dal (20100807)
YORUMLAR
Buna en güzel söz" herkese verir talkını,kendi yutar salkımı" olur sanırım.Böyle birinin devletin danışması ne kadar acıysa hala o görevinin başında olmasıda daha çok acı geliyor bana.. diğer yönden bu türlü evlilikleri tasvip edenlerin,normal miş gibi görenlerin bir de kadın olması çok daha vahip bir durum..sevgilerim le Güldane...
Evet Başbakan yanlış danışman secmiş olabilir. O kişi belki danıştığı konularda ehil olabilir
İslamiyette Kur'an'da zaman ve şartlara göre çok eşliliğe yasak yok ama Yaratıcımız sizin için hayırlı olan yinede tek eşliliktir diye de vurgular. Birde madolyanın öteki yüzüne bakalım. Sizlerin kaç sevgilisi kaç metresi oldu acaba? kaçınız eşinize sadık kaldınız? Bunlar beni hiç ilgilendirmiyor ama siz başkalarının özel hayatınla çok fazla ilgilisiniz bu konulara girmişiniz bende böyle bir soruyu baylara sormak durumunda kaldım. Kendi soruma ilk cevap ben vereyim eski eşim hiç din ile alakalı değildi ama kumam olduğunu duyunca şok olmuştum. Çok ağrıma gittive boşadım. Bahsettiğiniz kişi bunları eşlerini aldatarak sahtekarlık yaparak değil dürüstce niyetini söylemiş gercekleştirmiş işte fark ta bu. Katlanamayan hanımları zaten ne yapacaklarını çok iyi bilir. Medeni hukuka göre bu adamın suç işliyor olması ilginç demişiniz. Medeni hukuka göre metresler olması boynuzlanmanın suç sayılmıyor olması; hiç ilginç değil mi ? O halde diğeri neden suç olsun.
ÜZÜMKARASI tarafından 8/10/2010 3:47:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yorumlar için teşekkürler...
Sizce asıl çelişen sayın Başbakanımız olmuyor mu Engin Tatlıtürk? Yani hem kadınlar için pozitif ayrımcılığı getiriyor hem de kendisine böylesi bir danışman seçiyor... Bence siz tatmin olmak için bu çelişki üzerinde dursanız belki çözersiniz sorununuzu...
Engin Tatlıtürk
Pozitif ayrımcılık ve bir çok güzel yasa maddesini içeren referanduma da Hayır
diyen ben değilim.
Maksadım tartışmak olsa uzun bir karşı yazı hazırlardım.
Sadece yazınızın derinliğe sahip olmadığını ve aceleyle yazıldığını ima etmek istedim.
Benin size katılmadığım gibi siz de bana katılmayabilirsiniz.
Maksadım kırıcı olmak değildi.
Hatam oldu ise özür dilerim.
Size de hayırlı geceler dilerim.
Saygılar.
Kendi içinde çelişen zayıf bir yazı.
Kadına pozitif ayrımcılık vererek onları korumaya çabalayan tek başbakana temelsiz suçlama.
Sadece demagoji var.
Çok eşli hanımlar ha!
Bir o eksik.
Allah yardımcımız olsun.
Yazı güzel mi?
Fikrini savunmak açısından olabilir. Ama beni hiç bir yönden tatmim etmedi.
Hayırlı çaba ve çalışmalar.