Günbegün Notlarım 111/ Herkes İçin Birkaç Öğüt...
................................................
Birileri senin için parmakla ’bak işte seviyor birini’ demek için değil, yüreğin bir gül peşinde gitmeyi hissettiği için SEV...
Herkesten önce kendini sev. Kendini ne kadar ÇOK seversen, sevdiklerin misli misli ÇOĞALIR...
Her insana, insan olduğu için yaklaş. Rengine, ırkına göre kategorileştirme insan profilini aklında. Kalbinde insanlığı birinci SIRAYA KOY...
Çevrene verdiğin anlamla YÜKSELİR ve YÜCELİRSİN...
Bir karıncayı ezmekten kork, unutma incitmediğin can kadar CAN SAHİBİ olursun...
Çocuklarla oyun oynamaktan, onlarla konuşmaktan, onlarla çocuklaşmaktan çekinme. İçindeki çocuğu SERBEST BIRAK...
Baba ve anne hakkı her hakkın üstünde tut. Onlar ki DİĞER YANLARIN...
Sağının verdiği sadakadan solunun haberi olmalısın. Fakir fukaranın yanında NEFES TÜKET. Mazlumlarla hayatını, yarınlarını ve cebindekini paylaş...
Ve AN’I dilediğince yaşa. Ama bu yaşantı-n ne kimseye zarar versin, ne de kimseyi üzsün. Hak araman, HERKES İÇİN olsun...
............................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
5 Ağustos 2010,,,21.26
Mardin
YORUMLAR
bi bakayım dedim bugünkü notta ne yazıyor...
iyi ki bakmışım meselci...
kendini sevmekle başlıyor herşey...
çok haklısın...
insan önce kendini sevecek kendine güvenecek ki başkalarını da sevebilsin...
kendiyle barışık olan insan diğerleriyle barışık yaşar hayatı...
ve sonuna kadar katılıyorum...
ırk din dil ayırımı yapmadan sevmek gerek insanları..
kategorize edersen insanları kategorize edilirsin..
çevren daralır bi bakmışsın yapayalnız kalmışsın...
anneciğim hatırıma düştü...
biz çocukken bizle saklambaç oynar, evciliklerde komşumuz olurdu... elinde oyası bize katılırdı...
ip atlardı... sonra bi ara kayboluverirdi...
nereye gitti demeye kalmadan buram buram kokan taptaze kek dilimleri ve limonatalarla çıkıverirdi tekrar bahçeye...
çocuklaşırdı bizimle beraber..
hala çocukları çok sever...
mahalledeki bütün çocukların ananesi babanesi...
bizim afacanlar kıskanır çoğu zaman ...
sen bizim ananemizsin bizim babaannemizsin diye...
yüreğine söyle susmasın hiç..
harikaydı bu yazı...
kutluyorum saygılar...
fusfukara tarafından 8/5/2010 9:51:56 PM zamanında düzenlenmiştir.