- 599 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SADEDE GEL SADEDE
Bizler hep asıldan, esastan uzak kalırız. Çoğu zaman bunu yaparız. Türk milleti olarak yatkınız; Bir mevzu, bir sorun olur; Sorunun kendisi tartışılmaz da, hep kıyısından, köşesinden mevzularla geçiştirilir. Demokrasiden bahsedilir; bahsedilen mevzu ya hiç uygun davranmayız. Demokrasiyi kendi menfaatlerimize göre ( hürriyettir, demokrasidir)yorumlarız. Bize göre olana demokrasi deriz, bize göre olana hürriyet deriz. Bir şey varsa mutlaka kapladığı bir alan da vardır. Havayı boşaltmadan yerine bir şey koyamazsınız. Senin demokrasiden, hürriyetten hakkın ne kadarsa, diğerinin de o kadardır. Seninkinin bitişinde onunki başlar. Fazlasını istiyorsan; Ya taciz edeceksin, ya da intikal edeceksin yani onun alanına tecavüz edeceksin, ikisinden birisi.
Sen dinden bahsedeceksin, ya da dindarlığın ile öğüneceksin, yapmayacaksın, yaşamayacaksın. Böyle dindarlık olmaz. Bahsettiğin şeyleri yapmıyorsun. Demokrat olduğundan, aydın olduğundan bahsedeceksin; Öbür taraftan başkasının hürriyetini taciz edeceksin. Onun hakkını da ben kullanacağım diyeceksin. Pes doğrusu demezler mi? Sen nesin demezler mi? Hakkın ne kadar demezler mi? Sadede gel gardeş demezler mi?
Biri gelir de: Yunanlı hatibi hatırlatırsa ne diyeceksin? Öze dönelim olması gerekeni konuşalım. Lüzumsuz işe yaramayanlardan kaçınalım. Yunanlı hatip: Halka güzel şeylerden bahsedecektir. Halk kendi aralarında dedi kodu yapamaya başlar. Hatibi dinlemezler. Halkın kendini dinlemediğini görünce; Size kısa iki cümle söyleyip konuşmamı bitiricem der. Bir fıkra anlatmaya başlar; Adamın biri bir yere gitmek için bir eşek kiralar, yola çıkar fakat eşeği kiraya veren de o tarafa gitmektedir. Öğle sıcağı basar, bir yerde dinlenmeye dururlar; Ağaç olmadığı için de eşeğin gölgesine sığınmak isterler. Kiraya veren adam gider eşeğin gölgesine oturur, Kiralayan hak benim çekil oradan dediyse de kiraya veren; Ben eşeği sana kiraya verdim, gölgesini vermedim der. Aralarında kavga çıkmış der ve iner kürsüden. Bütün ahali gerisi ne olmuş der ve sormaya başlar. Bunun gibi özü bırakıp dedikodunun lafını etmeyelim. Sadede gel sadede.
===================AR=================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.