- 1137 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÖRDÜNCÜ GÜÇ: MEDYA
Eğitim sadece okulun görevi midir?
Ailenin, toplumun, günümüzde yasama- yürütme – yargıdan sonra dördüncü güç olan medyanın eğitimde ki rolü nedir?
Ya da ne olmalıdır?
Dizilerimizde işlenen konular ne kadar kültürümüzü koruyor? Ne kadar eğitici ?
Ya da amacı ne? Sadece eğlence mi? Eğer öyleyse sadece eğlence mi olmalı ?
Toplumumuzda kadınlara hitap eden programlar kadınlarımıza ne öğretiyor? Neye hizmet ediyor?
Oysa, geleceğimizin teminatı gençlerimizi ilk eğiten kadınlar çünkü annelerimiz.
Çocukların izlediği çizgi filmler neden hep yabancı yapım? Japon yapımı saçma sapan savaş konulu çizgi filmler yerine neden bir Kurtuluş Savaşı neden bir İnkılap Tarihi çizgi filmi hazırlamayalım,?
Yapamıyor muyuz?
Burada can alıcı soru: NEDEN YAPMIYORUZ ?
Türk dili diyoruz . Mustafa Kemal ATATÜRK dilimiz gelişsin, korunsun diye Türk Dil Kurumu’nu kurmuş.Ülkemizde ki dizilerin dilimize verdiği zarar ortada. Bizim bildiğimiz ‘‘evet’’ olmuş ‘‘ivet’’. Şarkıda geçtiği gibi ‘‘Ayağını yerden kesecem senin’’ derken ‘‘keseceğim’’ olması gerekmiyor muydu? Yoksa ben mi yanlış biliyorum?
Kültür kapsamında dilin önemini hatırlatmaya gerek duymuyorum, hepinizce zaten aşikar. Şu günlerde en büyük ihtiyacımız bence birlik ve beraberlikken dördüncü güç olan medyamız birlik ve beraberlik için ne yaptı?
Ya da ne yapmadı?
Veya ne yapılabilirdi?
BİRLİK BERABERLİK DUYGUSU EĞİTİMLE VERİLEBİLİR, FAKAT EĞİTİM SADECE OKULDA DEĞİL…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.