- 648 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Dünyayı tehdit eden kirlilik
Merhaba;
Sevgili arkadaşlar ben inşaat mühendisi olarak çevreci olmayada özen gösteriyorum. İnşaatcı olarak nasıl doğa dostu olunur diye kendime sordum .İlkiş organik inşaat malzemelerini araştırdım. Dünyada lokomotif sektör olan inşaat kimyasallardan arındırılmalı diye düşündüm .Araştırma konusu olarakta "ORGANİK VE EKOLOJİK İNŞAATLAR" ı seçtim.Uzun bir süre araştırma okuma ve inceleme sonucunda inşaatta yapılacak çok şeyin olduğunu gördüm .Değerli hocalarımla yapmış olduğum çalışmalar sonucunda ;gelecekte inşaat organik ve ekolojik olmalı dır inancına vardım. Sizlerle yapmış olduğum araştırmaları paylaşmak daha duyarlı davranarak dünyamızı kirletmemeye davet ediyorum.İnanıyorum ki hepiniz benden çok daha duyarlısınız .Sizlerle mesleğim olan inşaatla ilgili organik ve ekolojik evler konusundaki arştırmalarımı paylaşacağım.
İnsanlığın doğuşuyla barınma ihtiyacıda doğmuştur .Tarihe baktığımızda barınma zaman içerisinde önpilana çıkmış ve hemen herkesin hayali geniş ve ferah bir ev olmuş .Atalar dahi" DÜNYADA MEKAN AHİRETTE İMAN" demişler.Mekanımız geniş çağdaş ve lüks olsun ancak dünyayı kirletmeden olsun.Gelecek nesile yani çocuklarımıza ve torunlarımız çok daha ilerideki nesillere bırakacağımız temiz bir dünya olsun .Sadece inşaatta kimyasallardan uzaklaşarak bu temiz ve ferah dünyayı oluşturmamız tabiki imkansız .Araç egzozlarından çıkan karbon monoksit,sokağa gelişi güzel attığımız plastik poşetler,bilinçsizce kullandığımız parfümler ve sanayi atıkları daha yüzlerce saya biliriz .Sevgili arkadaşlar,herkes üzerine düşeni yaparsa zaman içerisinde bakir değil ama temiz bir dünyaya sahip olabiliriz.
İnsanlık la başlayan barınma ihtiyacı gelişerek çoğalmış çoğalırken standartları yükselmiş akıllı evler vs derken 21 yy evleri çağdaş mimaride fakat orğanik ve ekolojik olmaktan uzak inşa edilmiş inşa edilmeye devam ediyor;nereye kadar? inanın bende bilmiyorum bildiğim bir şey varsa o da eyleme geçmem radikal kararlarla kendi işimde inşaatlarda mümkün olduğunca kimyasallardan uzak durmam gerektiğine inandım .Şimdilik çok katlı inşaatlarda kimyasal yapı malzemelerinden çok fazla uzak durmamız mümkün değil ama mustakil konutları inşa ederken yüzde seksen organik ve ekolojik evler villalar yapmak mümkün .
Sevgili arkadaşlar ;sizlerinde desteği teşvikiyle orğanik ve ekolojik evleri sırayla anlatacağım