- 1922 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL AMASYA'M
7500 Yıllık tarihiyle bilinen Amasya, Anadolunun hem örnek hem de en eski ikinci şehirlerimizden biridir.
Yeşilırmak’ın bol çömert suları, bereketli ovaları şehre güzellik katar, buram buram kültür ve tarih kokusu sizi çok eski çağlara kadar götürür.
Musikiden, mimariye, sanat ve bilimden ve yemek kültürüne kadar hayatın her alanında bu birikimleri görmek kişiyi başka bir dünyaya götürüyor.
Cami ve külliyeleri
Bedesten ve hanları
Ören yerleri, köprüleri, medreseleri,
türbeleri, hamamları, hele müzeleri..inanılmaz
Tabi ki saydığım bu yerlerin tümünü gezmek imkansız. Sadece müze ve kral kaya mezarları ve kaleyi görmek mümkün oldu.
Ferhat ve Şirinin aşkını tüm yüreğimde hissettim, onların aşkı bu şehre güzellik ve sevgi katmış. Ferhat’ın kayalara su kanalları açması sevgisinin ne kadar kuvvetli olduğunu gösteriyor. Şehir adeta Ferhat’la şirin’in sevgisiyle ve dağları delip bulduğu suyla yıkanmış.
Bu sihirli sevgiyi hissetmemek imkansız.Her attığım adımda onların sevgisini gördüm ve çok duygulandım...
Şehrin tüm güzelliği onların sevgisinden kaynaklanıyor. İnsanlar çok huzurlu ve mutlu çünkü buram buram sevgi tütüyor bacalardan ve o sevgi yayılmış mis gibi ...
Havanın çok sıcak olması ve düğün bu saydığım yerleri gezmemizi engelledi.
En kısa zamanda gezip görmek istediğim şehirlerden biri oldu.
Mutlaka görülmesi gereken şehirlerimizden biri. Aşık oldum diyebilirim. Hem çok temiz hem insanları çok iyi ve modern. Tahmin edemeyeceğim güzellikte. Her zaman olduğu gibi kalbimi ruhumu Yeşilırmak’ta ve Ferhat’la Şirin’in aşkında bırakarak İstanbul’a döndüm.
Yazacak o kadar çok tarih ve güzellik var ki kelimeler yertmez...
En iyisi şiirle anlatmaya çalışayım.
GÜZEL AMASYA
İyi ki kısmet oldu
sana gelmem bir kader..
seyrettim doya doya
gözlerimi alamadım
seni nasıl da sevdim
bilemezsin..
neden bu kadar geç tanıdım
anlayamazsın..
iyi ki düğün oldu
sana geldim coşa coşa..
Amasya’m güzel Amasya’m
bağları bahçeleri can katmış
ömür katmış..
görkemli kral mezarları,
camileri, sultan köprüleri
sana geldim koşa koşa..
tarihle birlikte çağlayan
o güzelim Yeşilırmakı’m
üzerinde köprüleri
Sıra sıra dizilmiş
cumbalı evleri..
Ferhat’la Şirin’in aşkları
yüksek su kanalları
Sevdalı şehrim
büyülü şehrim
sevdanın tüm yolları
geçer uzanır
güzel Amasyam’dan..
Sevdalı Amasya’m
aşıkların şehri
bekle bekle yine geleceğim
Ferhatl’a Şirin’in aşkına
bu kez ben
tanık olacağım...
canan demirel
YORUMLAR
Yüreğine sağlık ne güzel arkadaşım gitmişsiniz görmüşsünüz ve bizlerede sizin gözünüzden özünüzden görmek kalmış .
Yurdumuzun heryeri ayrı bir güzellikte görülesi yerlerimiz çok .Sevgiler selamlar.
(Senide benim yazılarıma beklerim can)
canandemirel
Evet ben de Amasya'ya bir zamanlar görevim dolayısıyla çok gittim geldim benim gittiğim dönemlerde daha da güzeldi Amasya yeşili boldu mis gibi kokan elma bahçeleri boldu şimdi o kadar bol olduğunu sanmam çok yerler gibi oralar da da betonlaşma olmuştur saten daracık bir vadisi vardı,içinde elma bahçeleri olan Tokat!a doğru uzanan kim bilir şimdi nasıldır.
benim bahsettiğim yıllar almışlı yetmişli yıllar o günleri hatırlattığınız için sağ olun
teşekkürler
canandemirel
Ne kadar güzel anlatmışsın canım .
Adeta hissettim.Dilerim gitmek herkese nasip olur
Bende Şirin ile ferhatın aşk/ını hissettim..Yüreğine sağlık..Sevgilerimle.
canandemirel
umarım yolun düşer bir gün..
sevgilerimle..
Cennet yurdumuzun yine görmediğimiz ama yazınla gidebildiğimiz bir cennet köşesindeydik..Kutlarım..
Sevgimle kal
canandemirel
GERÇEKTEN KENDİMİ CENNETTE SANDIM..
SEVGİLERİMLE..
canandemirel
Sayenizde görmüş kadar oldum. Şiiriniz çok güzeldi. Teşekkürler. Sevgilerimle.