- 1612 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Müslüman Kadınların Sorumlulukları
"Erkek olsun, kadın olsun, bir mü’min olarak kim salih bir amelde bulunursa, hiç şüphesiz Biz onu güzel bir hayatla yaşatırız ve onların karşılığını, yaptıklarının en güzeliyle muhakkak veririz." (Nahl Suresi, 97)
Kur’an’da kadın ve erkek için iki ayrı mümin modeline rastlanmaz. Mümin kadının yaşamındaki öncelikli hedefi Allah’ın hoşnutluğunu kazanmak olmalıdır. ‘Boş’ işlerle zamanını geçirmemeli, salih amellerde bulunmalı ve rahmani bir yarış olan hayırda yarışmalıdır.
Samimi Müslüman kadınlar da, erkekler gibi Kur’an ahlâkını yaygınlaştırmak için, Allah’ın emrettiği fikir mücadelesinin içinde olmalıdırlar. Allah’ın emri olan fitne kalmayıncaya kadar mücadele, erkek ya da kadın tüm müminlerin sorumluluğudur. Bu nedenle yaşanan dönem, Müslüman kadın için de yalnızca günlük işlerle uğraşan ev kızı olma zamanı değildir. Kadınlar için örnek olan sahabe hanımlar evlerinde boş oturmayı seçmemişlerdi. O kutlu kadınlar, Müslümanlar arasında yiğitçe mücadele vermişlerdi. Tebliğ faaliyetleri, sohbetler yapmışlardı. Günümüzde de Müslüman kadının görevi de yalnızca eş ve annelikle sınırlanamaz. Müslüman kadın dini anlatmada pasif durumda kalmamalı, kişilik sahibi, cesur ve atak bir tavır içerisinde olmalıdır.
Mü’min erkekler ve mü’min kadınlar birbirlerinin velileridirler. İyiliği emreder, kötülükten sakındırırlar, namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve Allah’a ve Resûlü’ne itaat ederler. İşte Allah’ın kendilerine rahmet edeceği bunlardır. Şüphesiz, Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. (Tevbe Suresi, 71)
Kadın ya da Erkek, Müslüman Tam Bir Teslimiyetle Teslim Olmalıdır
Müslüman, Allah’a kendisini tam anlamıyla teslim eden insandır. Tüm kutlu peygamber ve elçiler, onlarla birlikte hareket eden müminler, yaşamları süresince Allah yolunda hizmet, gayret ve mücadele içinde olmuşlardı. Peygamberimizle birlikte hicret eden müminler arasında çok fazla sayıda genç vardı. O yaşta, ailelerini de bırakarak tehlikeleri göze alan ve Rabb’lerine teslim olan bu gençler, sonsuz ahiret saadetini kazanmışlardır. Kendilerini tehlikeye atmadıkları için kimilerince ‘uyanık’ olarak görülen ve evlerinde oturmayı tercih edenlerin ise şu an o topraklarda hiçbir izleri yoktur.
İnsanın hedefi; her şeyin üzerinde Allah’ın rahmetidir, Allah’ın hoşnutluğunu kazanmaktır. Bazı insanlar yalnızca okuluna, işine gider, paranın, malın, evlenmenin peşinde olur, riskten çekinir. Allah yolunda çaba içinde olan, kendini feda eden, gayret eden müminlerin zayıf akıllı olduğunu düşünüp kendini uyanık ve akıllı görmek, Kur’an’ın mantığına terstir.
YORUMLAR
Allah, -kadın ya da erkek- kulları için pembe panjurlu bir evde rahat bir yaşam dileseydi, dünyayı yaratmazdı. Cennette var olurduk. (Rabb'im doğrusunu bilir.) Yaptığımız işi yalnızca Allah'ın rızası amaçlanarak yapıyorsak, o salih ameldir. Onun içinde çocuk yetiştirmek, ev işleri yapmak da vardır. Ama kadın kendisini yalnızca "saçını süpürge ederek" bu işlere adamamalı. Kendini her açıdan yetiştirmeli. Çünkü geleceğimiz olan gençleri yetiştiren, özellikle annelerdir.
Allah bizleri Kendisine kul olmak ve ibadet etmek için yarattığını bildirir. Asıl amaç budur. Bu hayatın içinde Kur'an ahlakıyla ahlaklanmak ve iyiliği emredip kötülükten sakındırarak bu ahlakı yaymak, fitne ile mücadele etmek var.
Tamam kadınlar dediğiniz alanlarda da olacaklar ama kadınlara belli sınırlar vardır.Erkekler kadar her alanda rahat olamazlar ve onlar kadar sosyal hayatta olmamalıdırlar.Bir kadın dininden taviz vermesi istendiği anda gerekirse evinde oturmayı bilmelidir.Ve anlamadığım nokta, evlerinde oturmayı tercih eden vakarlı müslüman kadınlara bu gözle bakılması.. Yazılanlar hep aynı; kadın evinde oturunca boş mu oturmuş oluyor ya da çocuk yetiştirmekle meşgul olunca kendini sınırlandırmış mı oluyor? Tamam müslüman kadının görevi sadece eş ve annelik değil ama en önemli görevi bu..gerekirse tek görevi bile olabilir.Dini yaşantısı elverdiği sürece diğer işlere de koşturabilir.Sahabe hanımlarını iyi araştırmak ve yeni hükümler geldikçe değişen hizmet faaliyetlerini iyi bilmek lazım.
Yazınızda aykırı bişey var demiyorum yanlış anlamayın ama nedense -tekrar ediyorum- evlerinde vakarıyla oturan ve muhteşem çocuklar yetiştirmeye çalışan o anneler adına üzüldüm ben yine de...
Samimi Müslüman kadınlar da, erkekler gibi Kur’an ahlâkını yaygınlaştırmak için, Allah’ın emrettiği fikir mücadelesinin içinde olmalıdırlar. Allah’ın emri olan fitne kalmayıncaya kadar mücadele, erkek ya da kadın tüm müminlerin sorumluluğudur. Bu nedenle yaşanan dönem, Müslüman kadın için de yalnızca günlük işlerle uğraşan ev kızı olma zamanı değildir. Kadınlar için örnek olan sahabe hanımlar evlerinde boş oturmayı seçmemişlerdi. O kutlu kadınlar, Müslümanlar arasında yiğitçe mücadele vermişlerdi. Tebliğ faaliyetleri, sohbetler yapmışlardı. Günümüzde de Müslüman kadının görevi de yalnızca eş ve annelikle sınırlanamaz. Müslüman kadın dini anlatmada pasif durumda kalmamalı, kişilik sahibi, cesur ve atak bir tavır içerisinde olmalıdır.
Yine güzel bir inci kaleme almışsınız.
Tebrik ederim Muhterem kardeşim.
Allah razı olsun.
Baki selamlar.
10 Numara +