- 723 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SONRASI…(II)
Senle kavilleştik.
Kavlimiz bir yastıkta bir ömre ,helal sevdalarla taçlandırılmış bir yuvaya.
Aslına uygun asaletine bağlı bir uzaklıkta örüldü saçların ellerinde günah ellerimin iziyle. En çok yakınlaştığımız ,en sıcak mahremiyetleri sona saklamanın onuruydu seni yücelten gözümde.Gönül dünyanın bütün kapılarını açmaya başladığın ,güveniyorum artık,teslimiyetine bir leke düşürmeme hassasiyetiyle sözleştik.Kara denizin kurşuni akşamları şahitti.
Sözler uçup gider yazı kalır deyişime binlerce yıldı yazılanların ne kadarı doğru derdin. Daha dün doğu bildiklerimiz yüzlerce kaynakta kanun diye ezberletilen doğrular bu gün uçtular balon gibi. İki kişi arasında eğer gerçek sevda varsa yazıya ne gerek, sözün kuvvetine demi dağla dayanamaz der hafif bir tebessümle bunun aslında ir söz sanatı olduğunu bildiğini ima ederdin. Sonrasında sen Şirin,Leyla, Zühre,Arzu,Aslı gibi bütün kimliklere bürünür ben bu hikayelerde adlarını ve maceralarını bildiğim erkek kahramanlardan bazı özellikleri yakıştırırdım kendime.Hiç birini kabul etmezdin.Seni bir ömür yüreğimde yaşatmaya,bir ömrü seninle yaşamaya kavilleştim,kavilleştik.Kara denizin ne zaman ne yapacağı belli olmayan gök yüzü,bulutları şahittir.
Seninle bir ömre değil bir ömrün sonuna kavilleştik.
Bir ömür kısa derdin. Hayat dediğin nedir ki bir göz açıp kapama zamanı. Bir yumdun gözünü bitti bütün hatıralar. Sevdalar bir ömrün sonuna taşınabilecek kadar temiz kalmalı. Ezeli ve ebedi âleme saklanmalı bazı düşler. Fındık harmanın kenarındaki sayvanda söylediğin sözlere o akşamki bütün yıldızlar,harmanın kenarındaki dere, çoban köpekleri, okumak için getirdiğin kitabın sayfaları,hücrelerin şahittir.
Seninle bir ömre değil bir ömrün sonuna kavilleştik.Ve buna Allah şahittir..Ben olmasam da hayat kutsal bir emanettir insana.Nefesi veren,bedene ruhu katan onun bu dünyada nasıl yaşaması gerektiğini de kurallaştırmıştır derken susturmak isteyişime nasıl engel olduğuna yer ,gök şahittir.
Sonra fakültenin son yılı… Mezuniyet ve yeni hayallere birlikte kavuşma umutları… Geleceğe dönük tasarımlar…Sözler….
Diplomalar tamam.Ne çabuk bitti koca dört yıl.Ne oldum delisi görüntüsünden tamamen uzak bir sadelik.Başarmanın ,daha yükseğe gideceğim kararlığı,ağırlığı
Yüksek lisans ön kayıt işlemi..
Dönüşte aileler tanışacaklar.
Aslında he şey tamam haberleri var sadece gerekli usuller tamamlanacak dönüşte .
Dönüşün aylarca doğru dürüst konuşulmadı bizim ailede.Ne bizim ailede ne beni tanıyan onca insan dönüşünden bahsetmedi aylarca..Aylarca değil yıllarca.Yolların yağmurlu oluşundan söz edilmedi.Şoförün uykusuz oluşundan söz edilmedi.Kamyonun hatalı sollamasından söz edilmedi.Sadece muhtara gelen bir telefon :Ailesine haber verilsin.Gelip alsınlar.
Gidip aldılar.Ben gidemedim.
Sabah selası okundu.
Abdestliydim uyuyamamıştım.Bildiğim bütün duaları bilmem kaçıncı defa okumuştum. Soğuk su bedenimi hiç ürpertmedi o gece sabaha kadar.
(Devam edecek) Sinan YILMAZ