AİLE-SEVGİLİ İKİLEMİ(Varoluş Sorunu)
Kâğıt kalemin başına tekrar oturma nedenimin olması ve içimdeki yazma isteğine engel olamamam başıma yine bir işler açacak gibiydi… İlk defa olmuyordu nasıl olsa hayatı sorgulama isteğimin ağır basması… Aslında, sınavı yapan öğretmenin tek bir sorusuydu bütün olacaklara ve yazılacaklara sebep olan…
Soru
“Sebep ne olursa olsun, hayatın sevgi(li) ile aile arasında kalındığı döneminde ne yap(ıl)malı?”
Soru Analizi
Soru açık uçlu…
Sebep bölümü yoruma açık bırakılarak ölçme-değerlendirmenin soru hazırlama ilkeleri göz ardı edilmiştir…
Hayatın tamamı üzerinden tam not olarak değerlendirme yapılacaktır…
Acıların son bulduğu zamana kadar cevaplama süresi mevcuttur…
Cevapları değerlendiren öğretmenin yanlılık hatası yapma olasılığı daha sonra geçerlik ve güvenirlik bölümünde dikkate alınacaktır…
Soruda net olarak belirlenemeyen bir anlatım bozukluğu bulunmaktadır.
Verilenler
Birbirini seven iki insan (x ve y / dişi ve erkek)
Aileler (x1,x2,y1,y2),
Geç gelen bir mutluluk
İstenenler
Mutluluk sonucuna ulaşmak için en kısa çözüm yolu…
Çözüm (1.Yol)
(x+y)-[(x1+x2)+(y1+y2)]= (x+y-x1-x2-y1-y2)
(Sevgi)- (Aile İçi Mutluluk)+(Aile İçi Mutluluk)= Buruk Mutluluk
Çözüm (2.Yol)
(x+x1+x2)+ (y+y1+y2)-(x+y)= (x+x1+x2+y+y1+y2-x-y)= (x1+x2+y1+y2)
(Aile İçi Mutluluk)+(Aile İçi Mutluluk)-(Sevgi)= Mutsuz Aile İlişkileri
Yorum
İlk olarak sorunun analizi yapılarak soruyu soran öğretmenin nasıl bir çıkmaz içerisinde olduğu belirlendi. Daha sonra ilkokuldan kalma bir alışkanlık ile soruda verilenler ve istenenler listelendi. Sınav süresi de dikkate alınarak, daha az acı çekilmesi adına bu işlemler için kısa zaman harcandı. Soru şekil üzerinde de gösterilmek istendi ancak soruyu cevaplayan kişinin yeteneksizliği dolayısıyla bu düşünceden hemen vazgeçildi.
Sonuca ulaşmak adına denenen ilk çözüm yolunda sorunun iki ana elemanı (dişi ve erkek) bir araya getirildi, onların bir araya gelmesinin bir sonucu olarak x ailesi ve y ailesi parantez içinde aynı düşüncede buluşturuldu ve x ile y’nin birleşmesine düşünce olarak ters düşmelerinden dolayı çıkarma işlemi uygulandı. Bir araya gelen çift sevgi kavramına ulaştı ancak aile içi mutluluklarını sevgilerinden çıkardıkları için sonuç olarak ellerinde buruk bir mutluluk kaldı ve sonuca ulaşılamadı.
İkinci olarak denenen çözüm yolunda ise x ve y sevgilerini bir kenara bırakıp aile içi mutluluğu tercih ettiler. Bunun sonucu olarak x ile ailesi ve y ile ailesi ayrı ayrı bir araya getirildi. Bir araya getirme işleminden, feda edilen sevgi işlemi çıkarıldı. Yapılan işlem sonucunda beklenmeyen bir durum ortaya çıktı. Ailelerini tercih eden x ve y elemanları aynı parantez içerisine alınınca –x ve –y ile karşı karşıya geldiler, değerlerin birbirini götürmesi sonucunda ise x ve y kendilerini hayattan silmiş oldular. Geriye kalan ise mutsuz aile ilişkileri oldu…
Sonuç olarak, ne yazık ki istenen mutluluk sonucuna ulaşılamadı... Mutluluk umudu ile mutsuzluk ihtimalinin birleşmesinin, acı çekme sonucuna varmasının şaşkınlığında sınav kâğıdının altına soru soran öğretmen için kısa bir not düşüldü:
Sorunun Cevabı = Boş Küme = Varoluş Sorunu
Pelin…
(30072010)
AİLE-SEVGİLİ İKİLEMİ(Varoluş Sorunu) Yazısına Yorum Yap
"AİLE-SEVGİLİ İKİLEMİ(Varoluş Sorunu)" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
1 Ağustos 2010 Pazar 22:55:28
Bu ne kadar zor soru?
Kardeşim bakkal hesabı ile kısadan bulsana sonucu.
Aşk 3 yıl süren bir duygu taşması imiş bilimsel izah.
Aile bağları ise ölene kadar sürer.
Çoktan azı çıkar.
Bir kadını babasından fazla sevecek erkek anasından doğmamıştır.
Sana kolay gelsin.
Yazın güzeldi. Beğendim.
Baki selamlar.
8 Puan.
pelin
@pelin35
Bayıldım bu bakkal hesabına, gerçekten güzel bir işlem olmuş, daha sonra yazıma eklemek isterim bu yorumunuzu...
Teşekkürler yorumunuz için...
Teşekkürler yorumunuz için...