- 8088 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
MEHMET AKİF ERSOY VATAN HAİNİDİR (!)
Yazının başlığınma bakıp da öfkelenmeyen var mıdır acaba? Milli Şair olarak bilinen Mehmet Akif’in vatanına olan bağlılığının İstiklal Marşını okurken bile çok açık şekilde görebiliyoruz.Şimdi size sormak istediğim sevgili okurlarım : Mehmet Akif’in hayat hikayesini hiç okudunuz mu? Muhakkak okumuşsunuzdur size dikte edilen doğrular ve gerçekler sınırı içerisinde.Milli Eğitim Bakanlığının okullara gönderdiği bir kitapta "...Mehmet Akif’in 1925’te çok sevdiği Mısır’a gittiği ve 1936 yılına kadar orada yaşadığı yazar.1936’da ölümcül bir hastalığa yakalanan Akif, ömrünün son günlerinde yurda döner ve vatanında gözlerini hayata yumar..."
Sevgili okurlar onun hayatının 1925-1936 yılları arası hep kitaplarda hızlı bir şekilde geçiştirilir.Hiç sorulmaz vatanına , toprağına bu kadar bağlı olan Mehmet Akif Ersoy neden tam da savaşların bittiği, düşman işgalinin sona erdiği bir zamanda Türkiye’den ayrıldığı? Bu toprakları Mısır’dan bakmak için mi bu kadar sevmiş, uğrunda İstiklal Marşını yazmış.Tarih ile yüzleşmenin artık zamanı geldi sevgili dostlarım.
Mehmet Akif Ersoy vatan haini ilan edildiği için mi bu topraklardan adeta kaçırıldı.Bu soruların cevabını öğrenmek bu yeni neslin hakkı olsa gerek.1925 yılından sonra Mustafa Kemal Atatürk ile aralarında ciddi fikir ayrılıkları oluştuğu ve bu yüzden aziz vatanı terk etmek zorunda kaldığı iddiaları çok ciddi şekide dillendiriliyor.Tarihçiler bu gerçeği hiç çekinmeden açıklamalıdır.Özellikle o yıllar arasında niçin Mısır gibi bir yerde yaşadığını izah etmelerini bekliyoruz.Ama sakın biz e Mısır’ı özellikle de Seyyit Kutup,Muhammet Abduh ve Cemalettin Efgani’nin o bölgede yaşadığı için Akif oraya yerleşti demesinler.Onun vatan sevgisini basit şeylerle incitmesinler.
Yüreği olan gerçek tarihçiler bizleri belgelerle aydınlatır diye temenni ediyorum.
YORUMLAR
Tesadüf eseri baktığım bu yazıya yorum yazmak istedim. Am bilgim ölçüsünde yazıyorum ve yazdıklarımda benim okuyup duyduklarım. Kaynak gösteremiyorum şu an.
İlk olarak Milli Şairimiz bu vatanı gerçekten seven bir kişidir ve asla vatan haini değildir. Fakat kendisi o dönemdeki fikir akımlarından birisi olan Ümmetçi bir kişiydi. yani İslamiyet ve özellikle HALİFELİĞİ savunan birisi idi. Bildiğim kadarı ile Milli Şairimizin Mısıra gitmesinin sebebi halifeliğin kalkması sonucudur. Mustafa Kemal Atatürk iile tartışıp tartışmadığını bilmiyorum.
Son olarak fikir ayrılığı yaşayabilir insanlar . Fakat bunun Yüzünden Bu vatanı kendi canından çok seven bir şaire vatan haini demek yanlıştır. Ayrıca Atatürk Kesinlikle farklı fikirlere karşı olmamıştır.Sürgüne gittiğini sanmam. Karşı olsaydı en başta İsmet İnönüyü gönderirdi sürgüne ...
Gökhan Keven tarafından 8/3/2010 9:48:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir resmi tarih birde gerçek ama gizli tarih vardır.
Siz gizli tarihin ifşa edilmesini istiyorsunuz. Bunu yapamazlar. Yıllar yıllar sonra belki. Hayinler de isdibdatçılarda değişecek.
Kim kahraman kim fırsatçı ortaya çıkacak ama şimdi değil.
Yazınız güzeldi.
Teşekkürler ve tebrikler.
1925 yılından sonra Mustafa Kemal Atatürk ile aralarında ciddi fikir ayrılıkları oluştuğu ve bu yüzden aziz vatanı terk etmek zorunda kaldığı iddiaları çok ciddi şekide dillendiriliyor
Ben böyle bir iddanin asilsiz oldugunu düsünüyorum sahsen.
Cünkü Atatürk gibi büyük bir insanin özellikle karsit fikirlere de saygisi vardir.
Vatan hainleri bence Ulu Önder Atatürkü bile zan altinda birakmaya calisanlardir.
Yüreginize saglik
Saygilarimla