- 1768 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SİGARA HARAM MI?
Sigara, Madde, Alkol gibi uyutucu ve uyuşturucuları kullanıyorsanız okuyun.
Bu maddeler kullanırken kendinize ve çevrenizdekiler zarar veriyorsanız, ki zararlı olduğu ilmen de ispatlanmış olduğuna göre, her ne kadar dinimizde o zamanlar kullanılmadığı için ismi geçmiyorsa da…
Bağımlılık yapıp, zarar verdiği kesin olarak bilinmesine rağmen bu zamana kadar dini bilginlerin MEKRUH (harama yakın) denmesi, bilgi eksikliği veya çekindikleri için olabilir.
Sigara içenin hem kendine, hem çevresine, hem de hastalanarak devlete ve ailesine, kendisine zarar veren maddeye para ayırması, ailesinin nafakasından kestiği için haram olabilir.
Prof. Dr. Hayrettin KARAMAN (İslam hukuku prof.); “Rasûl-i Ekrem (s.a.v.): "Ne doğrudan ne de karşılık olarak zarar vardır"33 buyurarak zarar vermeyi menetmiş Allah Teâlâ da "kendinizi elinizle tehlikeye atmayın..." (el-Bakara: 2/195), "kendinizi öldürmeyin...." (en-Nisâ: 4/29) buyurmuştur. İsrâf: İsrâf malı faydasız yere harcamaktır: "Yeyiniz, içiniz, isrâf etmeyiniz" âyeti (el-A’râf: 7/31) ile "Peygamber (s.a.v.) malın boşa harcanmasını yasakladı." 34 hadisi isrâfı haram kılmaktadır. Nafaka mükellefiyeti: Kocalar, babalar ve muhtaç yakınlarına bakan erkekler nafaka (onların yiyecek, giyecek, mesken, tedâvi... ihtiyaçlarını temin) ile mükelleftirler. Bundan keserek sigaraya para vermek haramdır.” (www.hayrettinkaraman.net/kitap/helalharam/0046.htm) Demektedir.
Hala sigara kullanmaya devam etmek…
YORUMLAR
Bagimlilik ve haram arasinda bir fark oldugunu düsünüyorum
Alkol dinen yasaktir ama sigara konusu bence bunun disinda kalmali.
Zarari var elbette ama bunu günahlar arasina almamali diye düsünüyorum.
Buna bir günah gözüyle bakmamali aslinda.Yassak olan haram olan bir günahtir cünkü.
Bu benim bakis acim tabi.Ve oldukca inancli biriyim ama sigara da icen biriyim.simdi haram mi yani.
Bilmem.
Yüreginize saglik düsündürdü yinede.
Saygilarimla
Ben hayatın mağlubuyum
Sigara konusuna gelecek olursak sigara insana zarar veridğini hepimiz biliyoruz.
ayrıca sigara yüzünden bir çok ölüm gerçekleşiyor.
Resmen Allah' ın verdiği canı kendimiz alıyoruz.
O yüzden şahsen sigaraya haram gözyüle bakıyorum..