- 1217 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KÖYLÜ MANTIĞI
KÖYLÜ MANTIĞI
Bir yerden mi okudum yoksa anlatıldı mı bilmiyorum. Sultan bir köyü ziyaretinde bir köylünün yaptığı bir hizmetten dolayı onu ödüllendirmek istemiş:
. -Köylüye dile benden ne dilersen yalnız sana verdiğimin iki katını da şu komşu kardeşine vereceğim ..
Köylü düşünmüş bana bir deve ver dersen ona iki deve verecek önceden beş devesi var onun olacak yedi deve benim bir,
Bir at ver dersem onun zaten iki atı var onun dört atı olacak benim bir, koyun öküz vb için de aynı hesabı yapmış; en sonunda:
-Sultanım benim bir gözümü kör edin, evet bir gözümü oyun onu istiyorum. Köylüdeki mantık kendisinin bir gözü gidecek ama komşusu iki gözden olacak…
Şimdi bazı çevrelerin şu demokratikleşme, açılım, anayasa vb konularda takındıkları tutum bana bunu hatırlattı. Sanırım bu kişi veya çevreler bunlardan falanca kişiler de yararlanacak; varsın benim haklarım özgürlüğüm eksik olsun ama falanca kişilerin de hiç olmasın demek istiyorlardır….Bazı kişiler de sadece iktidar partisine muhalefet olsun diye istemiyor, Aynı işleri senin partin yapsa diye sorduğunda desteklerim cevabını alırsın…
Bizim insanlarımızın paronayalardan kurtulması ve iyi olan her şeyi kimden gelirse gelsin desteklemesi gerekir. İyiyi güzeli fazlasıyla hak eden bir toplumuz. Korkularımızı yenebilsek….
Necirvan ŞENGALİ
29 TEMMUZ 2010
YORUMLAR
Bu geri kalmışlık bu zihniyet olmaz olsun Komşusuna güzellik istemeyen asla güzellik bulamaz Dua ederken bile önce genel insanlara ve daha sonra kendine iste demişler boşuna dememişler Allah böyle zihniyete sahip kişileri islah etsin. Ders alınacak bir mesaj örneği yüreğinize sağlık...