- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Sorum Var.
Gönderen: Necdet EREM
Tarih: 29.07.2010 12:00:00
Konu: Bir Sorum var.
---
Değerli Dostlar.
Büyüklerin bence çok büyük bir sözü var.
Allah’ım Bizleri yoktan var eyledin, varlığından haberdar eyledin.
Kendime ve dostlarıma soruyorum.
Acaba var olmak mı değerli, yoksa varlığından haberdar edilmek mi?
Değerli dostlar bu konuda siz ne dersiniz?
Tarih: 29.07.2010 14:30:00
Hiç düşünmeden tabi ki varlığından haberdar olmak... çükü tüm canlıları var eden odur.. ama varlığından haberdar ettiği kişiler seçilmişlerdir... Rabbim kendini unutturmasın... çok şükür ki varlığından haberdar etti, yolunda ölmeyi de nasip etsin.
Allah razı olsun.
Bu ne güzel ve net bir cevap.
Çok teşekkür ederim.
Çok değerli Kardeşim.
Maksadım marifet ehlini yormak değil,
Gaflet ehlini düşündürmekti.
Bu arada bu sorum sayesinde bir çok kişi ile konu üzerinde yazışma imkanı doğdu.
O Dostlara yazdığım cevapları siz değerli Kardeşim ile paylaşmayı uygun gördüm.
Umarım değerli zamanınızı israf etmiş olmam.
Allaha emanet olunuz.
Allah sizden razı olsun Değerli Hocam.
Yaratılmış olmak ve yaratıcısından haberdar olmak.
Ne güzel.
Hayata anlam kazandıran ve yaratışlım olduğu maksat doğrultusunda yaşayarak, Ruhundaki sonsuzluk aleminde sonsuz saadete ulaşabilmek,
Ne güzel.
Evet yaratılmış olmak çok önemli ama yaratıcısından ve yaratılış maksadından haberdar olmak kaydı ile.
Hayvanlarda yaratılmış.
Ne yaratılışlarından, ne yaratanlarından ve nede yaratılış nedenlerinden bihaberler.
İnanmayanlarda yaratılmışlar, Onlarda yaratılışlarından, yaratanlarından ve yaratılış nedenlerinden bihaber yaşamaya çalışıyorlar. Allah’a Ahrete inanmadan nasıl yaşadıkları da ayrıca bir merak konusu.
Maaş olmadan çalışılmanın,
Sonunda kazanılacak bir şey, varılacak bir hedef olmayan uzun ve meşakkatli bir yolu ağır bir yük ile yürümenin,
Kurtuluşu olmayan bir esir kampındaki zor şartlar altında yaşamanın,
Sonu dramatik SIFIR olan bir sahnedeki kötü rolleri sürdürmenin bir anlamı olamayacağı gibi;
Allah’a ve Ahrete inanmadan şu dünyanın kahır ve belası nasıl çekilir. Hangi aklı, hangi mantıkla.
Değerli Hocam maksadım.
Çok değerli Dostlarımın düşüncelerini farklı bir alana çekip İnsan için gerçek değeri olan konular üzerinde düşündürmek idi.
Allah’ şükürler olsun ki bunda başarılı olduğumu görüyorum. Birçok değerli Dosttan konu ile ilgili değerli yorumlar aldım ve karşılıklı yazışma imkânı buldum. O dostların bazıları ile yapmış olduğumuz bir iki yazışmayı kopyalayıp size gönderiyorum dikkate ve ilgiye değer bulur iseniz okuyunuz.
Sevgi ve Saygılarımla.
Evet,
Değerli Kardeşim.
Var edilmek bir nimet ise,
Varlığından haberdar edilmek nimetler üstü bir nimettir.
Çünkü Taş - toprak, ot - ağaç, ve hayvanlarda vardır.
Var edilmiştir.
Amma Varlığından haberdar edilmiş değiller.
Demek ki Varlığa kıymet kazandıran var olmakla beraber VARLIĞINDAN HABERDAR EDİLMEK DEĞİLMİ?
Zikrin bir iradisi var bir de fıtrisi.
Elbette VAİNMİN ŞEYİN İLLA YUSEBBİHU BE HEMDİHİ ayeti kerimesi hiçbir şey yoktur ki Allah’ı Hamd ile tesbih etmesin ifadesi her şeyin bir zikir ve tesbih içinde olduğunu gösteriyor. Fakat insan iradesi ile ve zikir ve tesbihinden imtihan oluyor.
Sair mahlûkat Allah’ı akli ve iradi bilemez.
İradi ve ibadet nitelikli itaat edemez.
Zaten insana irade verilişinin sebebi de budur.
Allah’a irade dışı ibadet eden melekler vardı.
Yine Allah’a iradesiz bir şekilde itaat eden hayvanat ve sair mahlûkat vardı.
Allah (cc) irade ile itaat ve muhabbet eden,
Yine iradesi ile isyan ve adavet eden mahlûkların olmasını murat edip insan, cin ve varsa başka mahlûkları yarattı.
Onun için İnsanın ibadet, itaat, muhabbet, mehafet, evrad ve ezkarı çok farklı ve çok değerlidir.
Sonra insanın bilgisi ve bilmesi olmasaydı her şey var olmasına rağmen bilen ve bilgi dairesinde tanıyan tanımlayan olmasaydı var olmalarına rağmen yok olurlardı.
Yani İNSANSIZ BİR DÜNYA DÜŞÜNÜLEBİLİRMİ?
Eşyayı kim tanıyacak kim tasnif edecek ve tanımlayacaktı,
Bak değerli Kardeşim.
Hayvanların kendi aralarında bir sınıfları bir cinsleri bir kimlik ve kişilikleri varmı?
Onlara At, Eşek, Deve, Katır, İnek, Keçi Vs. isimleri veren biz değilmiyiz.
Dağ, deniz, Ova, Bayır, Sel Yağmur diye adlandıran biz değilmiyiz.
Biz olmasaydık onlar neye yarayacak kime hizmet edecek.
KİMİ.... KİME ANLATACAK VE TANITACAKTI?
Cenneti hangi amelleri ile kazanacak, Cehenneme hangi suçları ile gireceklerdi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.