- 796 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT
İnsan, yaşamının birçok safhasında geçmişe ait olan bir olayda veya durumda: “Neden daha iyisini ya da neden şimdi düşündüğüm gibi yapmadım.” durumunu izah için “keşke” ifadesini kullanarak pişmanlığını sık sık dile getirir.
İşte bu vahim kelimeyi yaşamımız boyunca ne kadar az kullanırsak ve ne kadar çok dile getirmezsek demek ki yaşamımız da çoğu şey yolunda ve hayatımızdan da o ölçüde memnun olduğumuzu ortaya çıkarır. Değerli dostlarım hayat öyle bir şey ki! Çocuğundan gencine; orta yaşlısından en yaşlısına kadar her kesimden farklı farklı ve çeşit çeşit hayat tanımlamaları duyar ve dinleriz. Her kesime uygun genel-geçer tanımlama yapmayı şöyle bir kenara bırakın, tanımlamaya yapmayı düşünmek dahi birbirinden farklı olacağı kaçınılmaz bir dizi gerçeklerin sonucudur.
Hayatın farklı olarak tanımlanılmaya çalışılması Yaratılış ile de paralel bir ilişki içerisindedir. Günümüzde yer küre üzerinde 6,5- 7 milyar insanın birbirlerine benzeme ihtimalinin bilim adamlarına göre 1 milyon da 0,97 ihtimal olduğu varsayılmaktadır. Bu bağlamda insanların kendi siluetlerinin bir benzerini bulabilmesi olasılığı ile aynı hayatı yaşayabilme ihtimalini varın siz düşünün!
Yüce Yaratıcının bizlere vermiş olduğu bir mucize mi?
Görünmeyen gerçekleri görünür hale getirmek için bir işaret mi?
Yoksa biz insanlara hayatın sırrını açıklayan bir ileti bir ipucu mu?
Ya da içi şifrelerle gizlenmiş bir kodlar silsilesi mi?
Daha bunlar gibi birçok soruyu kendime soramadan ve düşünemeden edemedim.
Değerli dostlarım dünya hayatı sorgulanmamış ise yaşanmış saymamalıyız. Hayatını sorgulayıp daima daha iyisini, daha mükemmelini nasıl yapacağını ve yeni bir şeyi ne şekilde üreteceğini düşünüp sorgulamalı sonra hayatına aktarmalıdır. Neden mi? Çünkü kelime dağarcığımızdan “keşke” ifadesini ancak bu şekilde atabiliriz ve hayatımızı istediğimiz noktaya taşıyabilme ve doyuma ulaşabilme olanağını bu fedakârlıklardan sonra elde edebiliriz.
Eğer hakikaten hayatımızı veya yaşamımızı “hayatını yaşanmış kılmak” istiyorsak ki dünya üzerinde var olan ve gelecek nesillerde var olacak herkes bunu ister, zaten yaşamanın en büyük genel anlamı “hayatı yaşanmış kılmak” değil midir ki? O zaman yapmamız gereken “keşke” kelimesini kullanmamak için hayatımızı sorgulayıp ve ona göre en uygun kararları alarak “hayatımızı yaşanmış kılmalıyız”
YORUMLAR
Rahatsız etmiyorsa nedir ki SÖZ?… Hatırlatmıyorsa gerçekleri, sarsmıyorsa derinden
ne anlam ifade eder ki…
Suçüstü yakalamıyorsa bizi… Utandırmıyorsa günahlı yüzlerimizi, SÖZ neden sarf edilir ki?!
Aşka, öfkeye ve değerlerimize kapı aralamıyorsa nedir ki SÖZ?!
Ulaştığı insanı cehaletten , esaretten, kin ve nefretten alıkoymuyorsa nedir ki SÖZ?
Sevgi ve saygılarımla....