- 1881 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Aşka âşık ol!
Aşka âşık olmak çok az insanın tattığı bir yükseliş duygusudur.
Âşık olmanız yetmez, yaşamsal bütün duyularınızı alıp ona dâhil etmeniz gerekir. Ve dünyasal bütün fikirlerinizi en yakın çöp öğütücüsüne. Akıl, zihin hesap kitapsız aşk size O’nu buldurur.
Bütün kurslardan, öğretilerden, meditasyonlardan, binlerce dolarlarla satın alınan ruhani değerlerden çok daha derinden yakalarsınız yaşamı. Bunu anlatamazsınız, yazamazsınız...
Anlayanların, bilenlerin gözlerinizde yakalayacakları bir derinliktir bu. Ve yaşamamış olanların cilt bakımına yoracakları bir duruluk :)
Aşka âşık olmanın hazzını yaşamak istemeyenlerin en büyük mazereti İş / Para ve gerçekler özünde tek bir sebep barındırır: Korku
Sevilmemek, değerli olmamak, değer bulunmamak korkusu ve daha birçoğu…
Yaşamda âşık olunmayacak tek bir varlık tanımıyorum.
Yeter ki içinizde Aşk ı taşıyın. Aşk bir başkasıyla yaşanmadan önce insanın kendinde başlayan ve gelişen serpilen bir duygudur. Orada ona yer açabilirsiniz. Aşka yer açmanın tek yolu ise önce aşkı sevmektir. Öncelikle Aşktan korkmamaktır. Kendinizden bir şeyler verdiğinizi sanmamak, size sımsıkı sarılmamaktır.
Yaşamın akışında yaşam suyuna bıraktığınız bedeniniz öylesine güvende olacak, kendini uykudaki bir bebek gibi bırakacaktır.
İşte orada Aşkı yakalarsınız.
Bunun için çok fazla şeye ihtiyacınız yok. Hatta aşık olduğunuz kimseye bile!
Aşk insana duyulduğunda zevk, acı, başlangıç ve bitişi getirir.
Aşk dünyaya duyulduğunda da zevk, acı, sevinç, üzüntü, başlangıç ve bitişi getirir...
Yani bilinmezi hayatımızda devamlı hatırlatır hatta farkına varırsanız yaşatır.
Yaşadıklarınızdan aldıklarınızla hayata çok daha farklı bakan gözlerinize, gönlünüzü katarsınız.
Hayata gözlerinizle, gönlünüzle ve farkındalıklarınızla bakarken yaşamın tadını alırsınız ( acı, tatlı, ekşi )
Doygunluğun hazzını damağınızda hisseder, bedeninizde ki gençlik, gözlerinizdeki parlaklıkla gönlünüzde yaşamın aşkı, bir adım daha çıkarsınız O’na vardıran!
Bütün bunlar için kendinizden ve gönlünüzden başka hiçbir şeye ihtiyacınız yoktur.
Yoksa bütün şöhretler mutlu, bütün zenginler aşık ve dünyanın en güzel kadınları sevgi timsali olurdu :)
Uyuşturucu kullanan, mutsuzluktan intihar eden, her seferinde biriyle evlenip boşanan, ihanet ve reklâmları birbirine karıştıran ve en önemlisi eldeki her şeye rağmen bir yere ait olma duygusundan kurtulamayan insanları duymaz, okumazdık.
Yalnız kaldığında tırnaklarını yemek yerine, nefes aldığınız bir anın güzelliğini yakalamaya, bir kutsal tepede yar koynunda, bir deniz kenarında dalgalarla martıların sizi hala sevindirmesine, gökyüzündeki yağmur fırtınadan korkmak yerine muhteşem renkleri fark etmeye ve sevdiğiniz bir müziği kulağınızdan yüreğinize indirmeye ne dersiniz?
Sevgiyle ve Aşka âşık çemberinin içindeki sıcaklıkla kalınız…
YORUMLAR
Sayın Hocam.Sevgi ye ve AŞK a dair ne varsa, olabildiğince ve alabildiğince muhteşemdi.. İNSAN doğasının özünde var olan AŞK ı tanımlamaktaki yücelik ve bilgeliğiniz, ANADOLU kültürümüzde Mevlana, Yunus,Hacı Bektaşi Veli, Karacaoğlan, Aşık Veysel gibi,insanımıza asırlardır SEVGİ ve AŞK ı bir yücelik meşalesi gibi sunan değerlerimizi hatırlamamıza ve bu toprakların Sesi , Nefesi gibi hiç yadsınmıyan; Fakat son yıllarda Kapitalist ve küresel sermaye guruplarının bizim insanımıza da dayatmış oldukları Sevgisizlik ve dayanışma ruhumuzdan hızla uzaklaştırılma politikalarının ne kadar acımasız ve ne kadar yozlaştırıcı olduğu, yazınızı okuduktan sonra daha anlaşılır kılınıyor....YÜREĞİNİZE SAĞLIK...
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
Yine duygulu , güzellikli ve şiirsel bir yazınızı keyifle okudum..Aşkın hiçbir sıfatla tanımlanmaya ihtiyacı yoktur.Başlı başına dünyadır aşk.Elif Şafak'ın aşk romanından..
ve aşk önce zevk , mutluluk ve sonuç acı
Aslında aşkın her anlamda tanını çıkarmak gerekmez mi?
güzel bir günbatımına aşık olmak, harika bir köpeğe aşık olmak (örneğin ben köpeğime aşığım, bahçemdeki tüm beyaz çiçeklere,
torunuma )işte çok sevmek aşktır..
ve sizin yazdıkllarınız harika..kutluyorum sevgilerimle..
Bedri Demirpençe
Temelde yaşamın bir armağan duyguların bir sevda olduğu düşünüyorum. Çok kez içinde insanların bulunmadığı sevdaların daha mutluluklu olduğuna tanımınızda ki inanca bende inanıyorum…
Zira insanlarda ki temel anlayış noksanlığının Adaletten ve “ADİL” olmaktan uzak tek tarafın kendine göre haklıyım savlarının önceliğidir birliktelikleri bozan düşünce…
Bu anlamda sevmenin farklı dünyası her insanı mutlu etmesi dileklerimle eleştiri tanımınızdaki tanımlarınıza ve katkılarınıza teşekkür ederim.
Saygılarımla
Saygın dost
Sana hiç söylemediydim "bana benim aşka aşık olduğumu öğrettin sağol"
Sen göstermeden önce hiç farkında değildim aşka aşık olduğumu .
Ne güzel anlatmışsın keşke dünyadaki tüm insanlar bu duyguların yarısını olsun yaşıyabilse ....
Yüreğindekiler bizlerle paylaştığın için sağol
Bedri Demirpençe
Hepimiz için yaşamda önemli olan her şeyi okuyarak, düşünerek ve o konu hakkında bilgi edinerek sorunlara çözüm üretmek her zaman bize yakışandır.
Kısaca hepimiz kendimizi ve düşüncelerimizi bir şekilde yapılandırırız!
Dileğim tüm insanların hak ettikleri güzellikte yaşamalarıdır.
Saygılarımla
Yalnız kaldığında tırnaklarını yemek yerine, nefes aldığınız bir anın güzelliğini yakalamaya, bir kutsal tepede yar koynunda, bir deniz kenarında dalgalarla martıların sizi hala sevindirmesine, gökyüzündeki yağmur fırtınadan korkmak yerine muhteşem renkleri fark etmeye ve sevdiğiniz bir müziği kulağınızdan yüreğinize indirmeye ne dersiniz?
Ahhhh bu yazdıklarını bir yapabilsek!!! Polyanna olabilsek...Ne güzel olurdu hayat o zaman...
Sevgi ve saygı ile...
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
Çok güzeldi sayfanız. Kusursuzdu düşündükleriniz. Paylaşamınız için teşekkürler.
Bedri Demirpençe
Yorumunuza teşekkür ediyorum.
Saygılarımla