- 721 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kütüphaneler üzerine
İnsanlar nerede acaba , şu an burda olması gereken tozlu rafların tozunu kaldıracak olan gençler nerede,bilimkitaplarının olduğu katın kapalı olduğunu düşünmeye başladım artık..herneyse biraz da yanlızlığın tadını çıkarayım , mesela.. hep şarkı söyleyerek bakmak isterdim kitap isimlerine ve elbette içeriklerine,işte ilk koridor ve tıp kitapları her gencin öğreniminin belirli bir aşamasında mutlaka okuma hayalini kurduğu bölüm..
ve son koridorda matematik ,birbirnden farklı iki dünya ,,soyut ve somut kavramların dünyası ,matematik de kesinlik var 2*2=4,dünyanın neresinde olursanız olun,hangi dili konusursanız konusun bu eşitlik geçerli,ancak fen bilimlerinde kesinlik yerini ihtimallere bırakıyor,olasılık hesabına,belirtileri aynı olan birden fazla hastalık olduğundan başlayabiliriz saymaya ...evet şu an benim yerimde yaz okuluna kalmış öğrenciler olmalı ama hepsi internet salonunda ,kabul etmek gerek artık kkitapların da modası geçti,kitaplar da benim gibi eskidi ,demode oldu,sevdiğiniz romanı bir mesajla cep telefonuna yükleyeceksin ve okuyacaksın , sayfalarını çevirmeden,"kitap kokusunu koklamadan" ve rafları gezerken onca kitap içinde en sevdiğin kkitabı görünce eski sevgilini görmüşsün gibi heyecana kapılmadan..
nihayet küçük bir öğrenci elinde kağıtla aradığı kitabı soruyor,yaşım itibarıyle birçok kişi beni görevli sandığından doğal karşılıyorum,artıkayrılık vakti geldi ,çıkışta bir bilgiasyar odası var,camların arkasından görüyorum,evet herkes burada ,tümmakineler dolu ve hepsinde "facebook"açık,evet aradığım gençler burada,matematik ve fen kitaplarını karıştırması gereken gençler burada,sanırım önümüzdeki yüzyıl boyunca da hep burda olacaklar..
YORUMLAR
İçten ve gerektiği gibi sitemkâr bir yazı olmuş. Günümüzün belirgin sorunlarından birine değinmişsiniz. Fakat bir deneme için yazının örgüsü biraz zayıf gibi sanki üflesem bir yana savruluverecek cümleler. Konuyu dağıtmamakta biraz zorlandığınızı farkeder gibiyim.