Hoşgeldin demeden güle güle demek zor geldi...
Son zamanlarda bir telaştır gidiyor bizim evde... Zaman daraldıkça stres hat safhada... Sinirler kış soğuğuna düşmüşcesine gergin... Ev ahalisi tedirgin... Sessiz terör kol geziyor sokaklarında... Zaman zaman patlamalar oluyor, şidetli baş ağrısı kapımızı çalıyor... Uykular firar etmiş durumda... Katlanmak düşüyor bize suküt etmek... Edebildiğimiz ölçüde...Ve tabi dua etmek..
Sukut etmek güzel bir haslet... fakat bir o kadar da zor...
Neden bahsettiğimi anlamadığınızı biliyorum... Sizin ev halinizden bize ne diyorsunuz belkide... Haklısınız...
Dua demiştim değil mi! Evet sizlerin dualarına talibim... Şeytan hayırlı işlerde insanlarla çok uğraşıyor... O yüzden mi denilmiş acaba hayırlı işlerinizde acele edin.. Belkide öyledir...
Bu ayın sonunda kızımın düğünü var inşallah... Kız vermenin bu kadar zor olacağını bilmiyordum.. Sanki daha dün gelmişti dünyaya.. Sanki daha yeni almıştım onu kuçağıma... O günü düşünüyorum şimdi nasıl mutlu olduğumu, birde bu güne bakıyorum... Bu kadar sene ne zaman geçmişti.. Ve büyümüşte gelin oluyordu...
Efendimiz s.a.v. ’imanın yarısı evliliktir ,diğer yarısıda gayret’buyurmuştu... Evlenip güzel bir yuva kurmak bu kadar değerliyken neden endişelenir ebeveynler...
Türkiye de boşanma oran en fazla olan il burasıymış... Evet boşanmalar... Endişe kaynağı bu olabilir miydi?
Daha yeni yuva kuran nice insan ayrıldı...
Nedendi bu ayrılıkların sebebi.. Eskiden hiç mi sıkıntı çekmezdi insanlar...Eti senin kemiği benim misalimiydi yoksa evlilikler... Boşanmak ayıp sayıldığından, baba evine dönmektense ölmek daha iyidir denildiği içinmi yuvalar ayakta duruyordu..
Yoksa sabır mı, zamanla düzeleceğine inandıkları için mi?
Belki bu etkenlerde vardı fakat asıl etken aile birliğine verilen önemdi... Dini ve manevi duyguların güçlü oluşuydu... İşte zamanımızın en büyük gafleti de bu galiba..
Erkekler evliliğin sorumluluğunu almaya hazır olmadan, kızlarda ev hanımlığına, eşliğin inceliklerine hazır olmadığından dağılıyor yuvalar... Özgürlük anlayışı ile katlanılmaz hale geliyor meseleler... , Biz yerine ben öne geçince güzelim yuvalar dağılıp gidiyor...
Evet hazırlıklarımız bitti sayılır Sayılı gün çabuk geçermiş.. ..
Daha yeni gelmişti kızım hoşgeldin diyemeden gidiyordu sanki
Not:
Kızım evlendi... Allah mesut etsin inşallah... Eskiden söylenen güzel bir söz verdı ’Alah bir yastıkta kaoçatsın’ İnşallah ,sağlıkla ,sıhhatle, mutlulukla devam ettirsin Yaradan rabbim.. Herkese de, herkesin evladına da...
Kandiliniz hayırlı olsun .... sevgilerimle...Allah’a emanet olun..
YORUMLAR
güle güle git demek aslında Muhammed'e git O'nun saadet yuvalarından bir yuvan olsun demektir.biz farkına varmadan hep güle güle deriz aslında nereye gidersen git O'na git O'nunla kal demek isteriz.umarım gül kokulu bir yuvası olmuştur kızınızın.bir anne için çok zordur herhalde bu ayrılık...
Gül Şehri
kızım ALlah'a şükür mutlu huzurlu bir yuva nasip oldu.. Daim olur inşallah bütün ümmedi muhammedin evlatları da inşallah...
Selametle muhabbetle sevgiyle kalınız.....
Ne kadar güzel ve mutluluk duyulacak bir durum. Yetiştir, büyüt ve dünün eline ver. O el şimdi aileden bir birey. Yeter ki hak eden, kıymet bilen olsun.Ben'ler Biz'e dönüşür ve öylece yaşam devam eder inşallah.Dal budak vererek. Eskilerin böylesi durumlarda söyledikleri o güzel sözdeki " bir yastık" ın yerini artık küstüm yastıkları alsa da aynı pencereden bakabilmeyi ve paylaşımı nasip eder inşallah yaradan. Dualarımız sizinle, onlarla.Allah mesut etsin.Ve siz de kayın valide olabilmenin hazzını yaşayın.Ne mutlu size.Evlatlar misafir. Büyüdüklerinde veya büyüdüklerini hissettikleri zamanda yuvadan uçuyorlar.Bir zamanlar bizlerin uçtuğu gibi...
Esenlik dileklerimle kutluyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.