- 987 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ALMANYA´DAN SELAMLAR…
Hani ayrilik acisi cok zor derler ya! Dogru bir söz.Insan sevdiklerinden ayri kalmaya görsün,her zaman hasreti burnunda tütmeye devam eder. Iki oglumdan da uzun süre ayriyiz.Cok uzaktalar.Almanyada.Neyseki ayriligin gerekcesi „yurt disinda okumak“olunca insanin yuregi bu hasrete dayanmak zorunda kaliyor.Oglanlardan büyügü gideli bes yil,kücügü ise bir yil oldu.
Esim ve kizim Aysu ile birlikte Almanyaya gitmeye karar verdim.Ucagin kalkis gününe dek her zamanki gibi rutin islerime devam ediyorum.Pazara cikiyorum,v.b.
Bir taraftan Almanyaya gidecegim diye sevinirken,diger taraftan ed.def.nden dost oldugum Emine 45 in torununun astsubaylik sinavlari icin yanimizda bulunmasindan, kendisinin de bir haftaligina yanimizda kalmasindan dolayi sevincimiz ikiye katlanmisti.Benim nasil bir yasanti icinde oldugumu bizzat gozlemlemis oldu.Pazara birlikte gidip, tezgahin kurulmasinda ve toplanmasinda yardim etmisti.
Gidis gunu geldi catti.Evde hazirliklar bitmek uzere.Oglan,telefonla talimatlar yagdiriyor,Almanyadan.Mutfaktayiz.Ben de Emine 45 e:
„ Siz de evden ayrilirken su vanasini acik birakmayiniz,kapiyi kilitlemeyi unutmayin v.s „ diye soylerken birden aklima pasaportlar geliyor,esime :
„Hanim su pasaportlari getir de kontrol edeyim“
Biraz sonra pasaportlari,masanin uzerine firlatiyorum:
„Tuh Allah cezasini versin!Vizeler geceli tam bir ay olmus.“
Ruh hali,hercüment halde.Sevincin yerinde yeller esiyor.Aysu,aglamaya basladi.Hanimdan yedigim firca hat safhada,Emine 45 saskin.Ben süt dökmüs kedi gibiyim.
Neyse dört gun sonrasi icin biletler tekrar rezarvasyon yapildi.Ben de bu arada sakarligimi telafi ettim.Vize islemlerini tamamladim.O gun geldi catti.Istanbuldan Kölne oradan da Hannovere kara yolu ile gidecegiz.
Ucaga bindik.Aysu,penecere kenarina kendini atti.Sozde disardaki manzarayi izleyecek.Ucagin havalanmasiyla Istanbuldan ayrildik.Birden bire her sey karanliga büründü.Ciliz isiklar da kayboldu.Aysu,
“baba ben manzara göremiyorum“dedikce gülmeye basladim.
Yapilan anonsta.onbir km.irtifada oldugumuz belirtiliyordu.Gökyüzündeydik.Ucagin motorlarindan gelen sesler,ugultu halinde kulaklarimiza yanki yapiyordu.Hava boslugunda “takir,tukur“sesler geliyordu.
Üc saat sonra Kölne indik.Polis,yesil pasaportlarimizi inceledikten sonra ing.olarak anlasmaya basladik:
- Almanca bilmiyorum.
- Ingilizce?
- Evet.
- Ne kadar kalacaksiniz?
- Iki ay.
- Neden Köln de, Hannover degil?
- Ucuz biletle Koln.Kara yolu ile Hannover.
- Peki,gecin.
Dönen paletlerin üzerinden bavullarimizi aldik.Disardarda bekleyen cocuklarimla kucaklastigimizda dünyalar bizim olmustu adeta.Hasret bitmisti nihayet.Büyük oglumun kullandigi arabayla yola koyulduk.Uzun bir kara yolculugundan sonra takriben 3.5 saat sonra evdeydik.Gün agarmis olmasina ragmen hava pusluydu.Günesli günler,Türkiyede kalmisti.
Yatip dinlenmedim.Sabah kahvaltisindan sonra hep beraber yürüyüse ve cevre gezintisine cikmaya karar verdik.Zaten köpeklerini gezintiye cikaran Almanlar,sokaktaydilar.Evin arka tarafindaki ormanlik alanda kisa bir yürüyüs yaptik.Her taraf tavsan kayniyordu.Ziplayip duruyorlardi yol boyunca.
Ögleden sonra sehir merkezine geldik.Binalar hep uc katli.Betonlasma diye carpiklik yok.Sehir,dogayla ic ice.Kenarlarda ve cadde ortalarinda boydan boya ihlamir agaclari uzanmakta.Yesilin her tonajini görmek mümkün.Belediye binasinin önündeki suni gölün etrafinda kisa bir tur attik.Ayaklarimizi gölün soguk sularinda dinlendirdik.
Gözlerim, cayirlarda oturan genclere takildi.Gözlerime inanamadim.Gördüklerimde bir yanlislik mi vardi acaba?Lezbiyenli ve homoseksüelli sevismeler,ulu orta yapiliyordu.Oglum,saskinligimi anlamisti:
„Burada böyle seyler normal baba.“ Dese de ben,
„Ulan her seyin bir raconu var.Boyle sevismenin Allah belasini versin!” demekten kendimi alikoyamadim.
NOT: Yeni klavyeye bir türlü alisamadim.Kusura bakmayin.
DEVAM EDECEK!..
YORUMLAR
Yaşam ve getirilerini istemdeki güzellikleri sergilemeniz ve paylaşmanız çok güzel. Hannover’ e selamlar demek içimden geldi. Türk Konsolosluğunun karşısındaki Alibaba lokantası ve diğer Türk bakkal vsvs leri hatırladım… Kent merkezindeki Metro istasyonundan başlayarak yine oraya dönen çizginin sizi bütün kentin güzel yerlerini dolaştırmasını mutlaka keşfetmişiniz. Bence belediye sarayını gezip yıkılan ve aynısı korunarak inşa edilen bu kentin maketini seyrederken ülkemizdeki kentlerin nasıl talan edildiğini düşünmezi dilerim.
“Ulan her seyin bir raconu var.Boyle sevismenin Allah belasini versin!” demekten kendimi alıkoyamadım”. Lafınıza karşın bu ülkede her gün “ALLAHIN” adını anıp çalanlarla, söylemlerinde namuslu duruştan yana olup kafalarının içinde her namussuzluğu ve kötülüğü düşünenlerle yüzünndeki maskeleriyle insanın duygularını kendi çıkarları için sömürüp insanları yüz üstü bırakanları hatırladıkça ters gelen ancak özgürce kimseyi rahatsız etmeden yaşananlarımı… Demekten kendimi alamadım.
Alman gümrüğünde bir Almana sormuştum. Neden Yeşil pasaportumu bu kadar incelediniz diye… Yanıt bana göre samimiydi… İnanamayacaksınız ama ülkenizden bu pasaportla çokta kaçakçı, aranan ve katiller bile geliyor demişti… Çok tepki göstermiştim…
Ancak: Kendim ve ülkem adına gerçekten üzülmüştüm. Çünkü gerçek payının olduğunu biliyordum….Minikleri değil aslında büyük şeyleri görmek lazım diye düşünüyorum…
Uzatmadan paylaşımınızla bir yaşam kesitini ve anıları hatırladım.
Saygılarımla
Canım arkadaşım benim, o pasaport olayını ben kşmselere anlatamamıştım. Bizim bütün işler tekleye tekleye gidiyor bakalım. Sen geç de olsa pasoport işini hallettin.
Yakuphan da perşembe günü işini bitirecekti ama salıya kaldı. İnşallah o da tekleye tekleye senin pasaport gibi işi tatlıya bağlar.
O gün, Senin pasaportlara bakıp da günü geçmiş dediğinde ne yapacağımı şaşırdım. Ağlayan Aysu'ya mı yanayım. Hayel kırıklığı yaşayan Suzan Hanıma mı, yoksa süt dökmüş kedi gibi oturan Ayhan Sarıkaya dostuma mı bilemedim.
ama eşinin sağ duyulu davranışı sayesinde olayı çabuk atlattınız. Ben bu aileye hayran kaldım. Hayranlığım ve dostluğum bir ömür sürecek inşallah.
Sizi şimdiden özledim bile canım arkadaşım benim. Evlatlarına kavuşmuş olamana çok sevindim. Sakın ola oralar çok güzel diye orada kalayım deme emi. Türkiye o kadar güzel olmasa da henüz ortalık yerde sevişenler yok daha sanırım.
sevgilerimle...
ne güzel
evet neredeyse 25 veya 26 yılı geçti sanırım bende gitmiştim almanyaya simdi sen anlatınca yaşadım o günleri
biliyormusunz çok yerini gezdim isim yazarsam güleriniz en çok hanburkta kaldım çok yerini gezdim
ve hep çalıkuşu romanını hatırladım feridenin zeyniler köyüne gelişini
koyu yeşilin her tonu ağaçlar
ve çok kırmızı binalar
gri bir gökyüzü güneşe hasret ve yıldızsız semalar
bende bıraktığı buydu kasvet kasvet
siz çocuklarınıza kavuştunuz ne mutlu dilerim gönlünüzce bir tatil olur
sevgi saygılarımı bıraktım hepinize güzel günlere
Nihayet evlatlarına kavuştunuz, adınıza çok s evindim. Dilerim Rabbim sizlere böyle ayrılıklar verir...Hani " dağ ardında olsun da, toprak altında olmasın" diye atasözümüz var...Böyle tatlı ayrılıklar olsun...
Aysu cam kenarına oturdu yani :)) Bak "söyleme kimseye" dedin, kimseye söylemedim, pasaport olayını sen bangır bangır söyledin:)))) İyi ki pasaportunun süresi geçmiş...Yoksa bana gelmeye niyetiniz yoktu...Ne güzel Emine, Suzan Aysu ve s en gelebildiniz bana...
Çocuklarına ve Suzan'a çok selam söyle...Hans'ı unutma :))
Sevgi ve saygı ile...
Ayhan bey, ailenizle huzurlu günler geçirin inşallah.Benim büyük oğlum da ailesiyle Hannover'e bir buçuk saat uzaklıkta, Minden'e bağlı Espelkamp'ta yaşıyor.Biz de eşim ve çocuklarımla seksenbeşli yıllarda ayni şehirde görevdeydik.O yıllarda bu sapkın yaşayışları sokaklarda görünmüyordu.
İkibinüç ve ikibinsekiz yıllarında üçer ay gitmiştim çocuklarımı ziyarete, küçük bir yerleşim bölgesi olduğu için Espelkamp, aykırı hareketler pek göze batmıyor dışarılarda.
Size ailenizle güzel tatiller, saygılarımla.
Çocuklarınıza kavuştuğunuz . Ne güzel, Evlat hasreti hiç bir şeye benzemez. Bunu ben en iyi bilenlerdenim. Kızım çok uzakta olmamasına rağmen bazen nefes alamıyorum onun yokluğunda. Herpsine selamlarımı iletin lütfen. Eşinişz Suzan Hanıma ve de küçük Aysu ' ya. Bolu' dan hepinmize sevgiler...