- 816 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SEVMEK NE GÜZEL
Allah peygamberimize’’ Habib’im seni sevgimden yarattım demiş’’.Habib Sevgili demek. İnsanın Mayası sevgi. Özü sevgi, Sözü sevgi, Közü sevgi. Anne sevgisini yudumlayan evlatlara sor annesine nasıl bağlı, Babasını nasıl hasretle seyreder, yanında olduğu halde hasret duyar. Hiç izlediniz mi? İkizleri ayrı yerlerde olmasına rağmen biri ağladığında diğeri de ağlıyor.
Demek ki sevgiyle bağlı birbirlerine kanalları var. Şöyle bir ormanlık yere çıkın, kuş sesi su şırıltısı, rüzgâr uğultusu, seni nasıl dinlendirir, nasıl derin derin çekersin içine. Demek ki sevdin sen doğayı, tabiatı içinden geldi değil mi özünde var demek ki. Uzakta kalan arkadaşlarımızı zaman zaman arar titreyen seslerle birbirimizi özlediğimizi söyleriz. Arkadaş kardeşin yarısı deriz. Çocukluk sevgimiz hep saf olur, ivazsıca severiz. Hele okula başlayınca öğretmenimiz ana olur, ana gibi severiz hayatımızda daha unutamayacağımız sevginin ipliği ile bağlanırız ona.
Vatan sevgisi her şeyin önünde gelir. Toprağına basarken hafiften incinmesin der gibi basarız sevgimizden hep onunla meşgul oluruz. İnsan olmak sevgiyi gerektirir. Sevgi insanda büyür. Yunus ne demiş:’’bir kez gönül kırdın ise kıldığın namaz namaz değil, yetmiş iki millet dahi elin yüzün yumaz değil’’.Gönül sırça sarayıdır kırılırsa tamiri olmaz.
İnsan olmak gerektir, erdemli olmak gönülden büyük olmak. Seven gönül karıncayı bile incitmez zira gönlü onun sevgi ateşiyle doludur, kor olmuş gönüldeki kiri pası yakar yok eder. Yunus’’Sevelim sevilelim, dünya kimseye kalmaz’’ derlerdi demek ki dünyada sevgiden başka bir şey yok. Sevmek saygıyı gerektirir. Öğretmen olacak stajyer öğretmenlere çok öğütlerim şu altı sevgiyi
1-Kendini sev
2-Ülken insanını sev
3-Vatanını sev
4-Bayrağını sev
5-Dinini sev
6-Mesleğini sev.
Sevgiyle bağlan her şeye Susamışçasına, sev kana kana iç. Çek içine. Gıda olur hasret olur. Sen olur içinde. Erdemli insan doğruluktan ayrılamaz erdemi elden koyma. Bir şey beyazsa siyah olmamalı. Aynaya baktığında kara lekeler olmasın apak olsun pür parlak olsun. Kendine saygı duyan başkasına da saygı duyar. İnsan doğduğu, doyduğu yere ihanet etmez etmemeli de ederse karnını doyurduğuna da ihanet etmiş olur. Seven ihanet edemez.’’Biz gelmişiz sevi için ’’ diyen yunus ne güzel ifade etmiş.
Gel gardaş sev ki sevgi göresin
Gel gardaş say ki saygı duyasın
Gel gardaş aldatma ki, aldanmayasın.
Gel gardaş zulmetme, zülüm üzerine bina olmaz
Bak yaradan ne buyuruyor ’’Sevgimden yarattım ’’ o zaman sevgi nurdur. Nur Allahtan öyle düşün, öylece sev. Yusuf’u seven; Züleyha gibi sev. Veysel’in toprağı sevdiği gibi sev
_______________________________AR_____________________________________
YORUMLAR
Sevgi dolu güzel bir yazı okudum sayfanızda tebrik ederim. Saygılarımla..