Risale-i Nur'a Şahsi Bakış
İnsan fıtratına, kainata dair soru bırakmayacak formüller aracıdır Risale-i Nur..
Az dahi olsa eski diye tabir edilen kelimeleri biliyor iseniz, çok rahat anlaşılır,
ilgi çekicidir.. insanı heyecanlandırır.. her cümlede, her paragrafta bambaşka kavramları keşfedersiniz.. bu da gayet tatmin edici bir yön ve okumaya celbediyor.. Her okudugunuzda, sıradanı değil, sıradışıyı, hem de ’yeni’ yi okursunuz..
En mühim yönü Allahı tanımada aklı, kalbi, ruhu birbirinden ayırmayarak ve hepsini de tatmin edecek yolları tarif ediyor olması..
Risale-i Nur’u okuyup, genel mantıklarını çözmüş kişilerde çok sağlam bir felsefik kabiliyet oluşur ki, her alanda, her kesimden insana islamı, tevhidi savunur, meydan okuyabilir..ve galib gelir..
Risale-i Nur din kitablarından çok ayrı bir yerdedir.. derin bir tevhid felsefesi içerir, insanı ile tevhidi beraber ele alır, islamdan çok, evrensel hakikatlere vurgu yapar, hiç bir kavramı ötekileştirmez, şeytan, vesvese, enaniyet, nefis, bela, musibet, hastalık..
Alışılmış din kitablarında anlaşılamaz, ulaşılamaz, olumsuz, düşman, öteki, gibi adlandırılan her kavram en ince ayrıntısına kadar açılır, incelenir,
ilahi gayeler/hikmetler gayet akla yatkın, aklın idrak edebileceği tarzda anlatılır..
’anlayamadığın, aklının ermediği meselelere karışma’ denmez..
’hepsini idrak edebilirsin’ der..
İnsanın asla enaniyetini tahrik etmez.. bu ise bahsi geçen hakikatleri kabul edilir kılar.. insan merkeze konur.. fıtratın cevaptır der..
Bir diğer avantajı ise, insana ilim açlığı çektirir.. her şeyi merak edebilir hale getirir.. bir gün pi sayısını, bir gün hayvandaki kamuflajı deli gibi araştırır iken bulabilrisiniz kendinizi, fibonacci sarmalını okumaktan haz duyabilir.. astronomiye ciddi meraklanırsınız..
kendi içine kapalı eserler değildir.. her satır dışarıya baktırır.. kitab 14 cilt iken 100’lerce, 1000’lerce cildi 14’e eklemek arzusunda olursunuz. ciddi bir ilim tatminsizliği de verebilir.. hep araştırırsınız..
Güzeldir...
YORUMLAR
sevimer
diye.
gibi.
saygılar...
durup durup kainata meydan okuyan delilere dönebilirsiniz..
her kalıplar dar,
beden zaten hapis,
muvakkata tahammülsüz,
iki(2)nin lafına dayanamazsınız,
bir kar tanesi, bir tanecik kelime..
coşkun nehir eder ruhunuzu,
çölün hayattar niliyim havaları eser benliğinizde..
''İçimde hiç sönmeyen bir fetih sevdası var.
Yavuz gibi diyorum:Bu dünya insana dar! ''
der,
fikrin çılgını olabilirsiniz..
aman dikkat..
sevimer tarafından 7/23/2010 7:51:55 PM zamanında düzenlenmiştir.