- 649 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KÜRTLERE AÇIK MEKTUP
Sevgili Kürt kökenli vatandaşlar ,
Dedelerinizin, Safevî baskısından korkup, Yavuz Sultan Selim zamanında Osmanlı’ya sığındığını ve kendi istekleri ile Osmanlı vatandaşlığını seçtiklerini bilenlerinize hatırlatarak, bilmeyenlerinize de öğrenmelerini rica ederek sözlerime başlamak istiyorum.
Osmanlılar ya da Türkler, sizin yuırdunuzu işgal etmiş, zorla egemenlikleri altına almış değillerdir. Dedeleriniz, dünyanın en adil milleti, sığınılabilecek bir imparatorluk olduğunu bildikleri için, bu yolu seçmişlerdir.
O günlerden beri birlikte yaşamaktayız. Sizler bu ülkede asla azınlık olarak görülmediniz. Ordu, okullar, devlet daireleri ve sivil kuruluşlar da dahil, hiç bir yerde, hiç bir zaman dışlanmadınız. Sizi aramıza kabul ettik, size kız verdik, kızlarınızı gelin aldık. Akraba, kardeş olduk.
Kurtuluş savaşımızda, İngilizlerle birlik olup, bizi arkadan vurmayı değil de Atatürk’ün yanında, Mehmetçik’le birlikte - hatta Mehmetçik olarak - savaştığınızı biliyor ve size minnet borçlu olduğumuzu da kabul ediyoruz.
Sizin de kanlarınızla sulandığını bildiğimiz bu topraklar üzerinde, yine sizin de kanınızın renginin bulaştığı al bayrak altında yaşayan tüm vatandaşlarımız kadar yaşamaya hakkınızın olduğunu da asla inkâr etmiyoruz.
Size ya da başkalarına ayrımcılık yapanlara, ikinci sınıf insan muamelesi yapmaya çalışan, asimile etmek isteyen her kim ya da kuruluş varsa, hepsine lânet okuyoruz.
Bölünme sizin içinizden başlamıştır. Bir kısmınız bizimle kardeş ,akraba olduğunuzun bilincinde, birlikte yaşamaya kararlı iken, diğer bir kısmınız, özellikle başkalarının da kışkırtmalarından etkilenerek, bölünüp ayrı bir devlet olma hayallerine kapıldılar. Bu uğurda dağlara çıkıp, askerimize, çocuklarımıza ve bölünmeye karşı olan sizlere bile kurşun sıktılar. Kaybettiğiniz mal ve canlarınızın çoğu, bu bölücü kaatillerin marifetidir.
Türk kanı dökmeyi, Türk düşmanlığını, kendilerine amaç edinen Ermeni Asala örgütü, köşeye sıkıştığını anladığında, kendini lâğvedip, yeni kurulmuş olan ve sizin haklarınızı savunacağı iddiasıyla ortaya çıkan , bölücü PKK’nın yönetim kadrosuna sızmış ve tamamen etkisi altına almıştır. PKK, Kürt halkının hakkını aramamış, Ermenilerin ve Yahudilerin Türk düşmanlığına hizmet etmiş, size de , bize de, kardeşliğimize de en büyük zararı vermiştir.
Cumhuriyet tarihinde 29 Kürt isyanı söz konusu olmuştur. Bunların hiç birinde, bölünmeyi kabul etmeyen aklî selim Kürt vatandaşlarımızın olmadığı gibi, önüne geçeni yakıp yıkan Kürtler de olmuştur. Ermeniler, tüm bu bölücü isyanlarda, baş rolü oynamışlardır.
İsyanların amacı, ayrı bir devlet kurmak olarak belirtilse de aslında bunun imkânsız olduğu,herkes tarafından bilinmektedir. Biz sizin var olan bir ülkenizi işgal etmedik ki, neyi geri vereceğiz ? Türkiye’den toprak kopartmak ise, hangi milletin haddine ?
Tüm bu isyanların, dökülen kanların sonucunda sizler de çok şey kaybettiniz, bizler de. Bir takım haddini aşan antidemokratik uygulamalara maruz kaldınız. Bunları tasvip etmek mümkün değildir.
Bu ülkede ikinci sınıf insan muamelesi gören, sömürülen, ezilen birileri varsa eğer; bunlar asla sadece Kürtler olmamıştır. Ezen, sömüren, kendini birinci sınıf insan yerine koyanların arasında da Kürtler vardır. Ezen Emperyelizmdir. Ezilen de tüm mazlumlar. Bu mazlumların arasında Türkler, Kürtler, Lâzlar, Çerkezler, Boşnaklar, Arnavutlar vb. vardır tıpkı Emperyalistlerin içinde olduğu gibi..
Sözün özü : Biz Türkiye Cumhuriyeti topraklarında yaşayan insanlar olarak, sizleri dışlamayı asla benimsemiyoruz. Herkesin eşit haklara sahip olmasına hiç bir itirazımız olmadı yine de olmaz. Demokrasinin gelişerek, herkes için uygulanmasını, en az sizin kadar istiyoruz. Hakların, özgürlüklerin, eğitim ve sağlık hizmetlerinin, hukuk sisteminin herkes için olmasını, özgürlüklerin herkesin hakkı olduğunu kabullenmeyen hiç kimse yok.
Bu ülkeden toprak koparılması, yani ayrı bir Kürt devleti kurulması, asla mümkün olmayacaktır. Bu konuda ısrar, her iki taraftan daha çok canın yanması anlamına gelir. Bu da aklî selim olan hiç bir insanın arzusu olamaz. PKK’nın amacı, Kürtlerin demokratik haklarının sağlanması değil, olmayacak bölünmede ısrarcı görünüp, daha fazla kan akması ve can yanmasıdır.
Sizler PKK’nın arkasında durdukça, hiç bir çalışmanın - açılım vs.- bu yangına çare olamayacağı açıktır. Çare sizlerin gerçekleri görüp, PKK’nın değil, bu ülkede yaşayan vatandaşlarınızın ve onların temsilcisi olan devletin yanında yer almak ve birlikten, beraberlikten yana tavır almanızdadır.
Emperyalizme karşı mücadelede de, biz ezilenler olarak sizlerle birlikteyiz. Fakat PKK’nın da Emperyalizmin temsilcisi olduğunu unutmayalım. Önce vatan toprakları üzerinde eski birliğimizi sağlayalım. Sonra da yek vücut olarak Emperyalistlerin karşısına dikilelim. Haklarımız için, özgürlük için birlikte, güçlü olarak mücadele edelim. Bölünmemiz, en çok Emperyalizmin ekmeğine yağ sürmek olmuyor mu ?
Gelin birlik olalım. Tıpkı Kurtuluş savaşımızda olduğu gibi. Size ayrımcılık yapan, özgürlüklerinizi kısıtlayan, kültürünüzü yaşamanıza engel olan, asimile etmek gibi kötü düşüncelere sahip her kim varsa, birlikte dikilelim karşılarına.
Ne varsa birlikte var ! Bölünme eşkiyaya yarar !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
muhteşem bir yazı fikret bey sizi tebrik ediyorum yürekten ,bizler kardeşiz bu kardeşliği boulmasına izin vermeyelim yahudinin ermeninin oyunlarına gelmeyelim,
birde şu varki sizin dediğiniz gibi kürt var kürt var kötü olan ermeni uşağı olanlar pkk zihniyeti altında sözüm ona demekratikleşme yolunda parti açan zavallılar,uyanın halkım uayanın...
Fikret TEZEL
Sitenin yazı kısmındaki bazı yazıları okumaya çalışıyorum vaktim olduğu sürece isim ayırımı yapmadan
Öyle yazılar gördüm günün yazısı seçilmiş ama magazinden farksızlardı bence
Bazı ağır yazılarda vardı toplum yararına veya toplumun yarası yazılarda
Bu yazıyada baktım asıldığı saatten bu yana epey zaman geçmiş ama kimse okuyup altına bir şey yazmamış
Bu sitede kürt kökenli arkadaşlarımız var Allah aşkına okuyunda beğenmedim deyin barı
Kahfede düğünde otururken ahkam keseriz öyle ateşli politika yaparızki sormayın hatta hükümeti yıkar apoyuda asarız her şeyi yaparız ama dilde kimse çıkıpta söğlediğinin altına imza atmaz atamaz korkarlar bu insanlar neden korkarlar anlamam.
Merak ediyorum bu yazının altına bakalım kimler imza atma cesaretinde bulunacak
ben imzamı atar yazıyı ve yazarı destekliyorum ezbere yazılmış bir yazı değil araştırılmış ondan sonra kağıda dökülmüş bir mektup...
Fikret bey sizlerle hemfikiriz
Bizleri bölmek isteyenlerle bölünmede maşa olanlar arasındayız çok dikkatli olmalıyız.....
..........................selametle
Fikret TEZEL
Of of! Söylenecek çok şey var da, bize kalsın. Konuşmak faydasız çünkü. Umarım temennileriniz hayırlısıyla gerçek olur.
Fikret TEZEL
Evet ner varsa birlikte var bunu anlamak icin daha ne olmasi lazim.
Apo yu da tehlike ya da bölücübasi olarak görmemeli onu bile kullaniyorlar ülkeyi bölmek icin.
Kürtler kendi kendini zora iten bir millet.Türkler de ülkenin dört bir yanina vaktinde sahip cikmamanin bedelini ödüyor.Kisaca.
Bunlar benim düsüncem tabi.
Yüreginize saglik
Saygilarimla.