- 2241 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
(SEVMEK ACI ÇEKMEKMİ?
Denize hasret gemiler, gemiye hasret limanlar!
Bir birini bulmadan hep yarımdırlar.
Çok sevdiğin çekip gitmişse,,,, veya değer verdiğin üzerine titrediğin ölmüş
HAKKIN RAHMETİNE ermişse, bilirsin gelmeyecekler ,,,,dönüşü olmayan yerdedir ler.......
Ama gönlüne ,ruhuna, anlatamazsın, ,,sözde geçiremezsin beklersin bile bile.
Sanki döneceklermiş gibi........ kendi kendini avutmaya çalışırsın.
Yürekte alevli yangın vardır. Yanan ateşi söndüremezsin!
Yakar, yakar, taki yüreği kül eder.
Çırpınırsın , bu acıdan! Kurtulmak iştersin ,ama nafile bir girdap içindesin.....
Sen çırpındıkca çeker içine ,yerin taaa yedi kat dibine kurtulmak istedikce, gömülürsün
kurtulamazsın ,hayatın zifiri zulmet.
Gücün sadece ağlamaya yeter ağlarsın! Ağlarsın! kalbindeki yangını söndürmek istercesine gözünden akıtırsın yaşları....
Sonra bir köşeye büzüdürsün gözlerin yıldıylarda. Sanki onlara bakınca sevdiğini görecekmiş sin gibi,
kolun kanadın düşer yanı başına bedbah bir halde yatağa kıvrılırsın uyumak ,uymak ,uyumak, istersin!.........Bir daha uyanmamak üzere.
Gözünü dikersin ukbaya , mezmele dünyadan kaçıp kurtulmak istersin.
Kolayda olacağını bilirsin! Ama... ya sonrası?
ALLAH korkusu haavf gelir yüreğine bir ses duyarsın ta derinlerden eeeeeey!kulum!
Bu canı sen mi yarattın ki almayı düşünürsün kalk kendini toparla bir abdest al, bana yönel kurtarayım acizliğinden!
Aç ESMAYI HÜSNAYI oku! Yönel RABBİNE elbette bir çıkış yolu gösterecektir çaresizliğine.
Çok seversin, hemde çoook .......Beklersin bir gün gelir diye, gelmez! Yüreğin yanar ta derinlerden, hasret çekmek oda ayrı bir dert .
Ölümden beter. Hem var, hem yok birden yüreğe özlem düşer. Sevdiğini görmek istersin
ama göremezsin. uzandığında tutamazsın, gideyim desen gidemezsin,
geldesende gelen olmaz!...
Sevdiğin sanki varda, yok gibi ne garip acaib derin duygular üstelik birde görmeden iyice tanımadan sevmişsen vay haline.........
Uzandığında eremesen önün muamma sevgilerin hayallerin askıda kalmışsa.
Öyle bir durum ki karmaşık,,,,, sanki eline dolaşık ip yumağı geçmiş, çözmek istedikce dolaşır, ruhuna darallar gelir hafakanlar basar.......
Canın ha çıktı ha çıkacak üstüne üstlük, birde kabuslar görüyorsan, ne yapacağını da bilemiyorsan vay haline
Ölümlerden ölüm beğen "ALLAH kulunu uyarıyor, rüyasında da gösteriyor ipren kaydı rotan şaştı nefsine uyma diyor ama........ Bilakis kulda anlıyor Allahın ne demek istediğini. Ama deli gönüle söz geçmiyor! Sevmek acı çekmek mi ???.....
Seven yürek neden acı çekiyor???.... Tam ergiye erişemiyor? Tam erdim ereceğim derken elleri boş kalıyor?......Gözler çavlan olmuş., Yürek yanıyor acı çekiyor! Kalp hüsranlarda taaaaa derinlerden içi yanıyor! Gözlerden yaşlar çağlıyor!...Seven suçmu yapmış ki cezalanıyor?
Ya sevdiren o azmı suçlu ..... Karşı cinsin kalbini çalana kadar uğraşıyor .
Kapalı kalbe girmek için uğraşıp kendini kabullendiren,,,,,,,,, sevdiren azmı suçlu oluyor?
Aldığı ahın vebalini ödemeyeceğini mi sanıyor? Seven kalp muallakta kalıyor!...Ben içinden çıkamadım çıkanlara helal olsun...
Yazımı okuyan herkese selam olsun. emine erdem......
YORUMLAR
"öLMEK KÖTÜ OLSAYDI YÜCE PEYGAMBERİM ÖLMEZDİ...
SEVENLER GERÇEK SEVSEYDİ; AYRILIK KİŞİYE GÜLMEZDİ
emine erdem
Allah İman Kuran nasip etsin İnşallah....
Ya sevdiren o azmı suçlu . Karşı cinsin kalbini çalana kadar uğraşıyor .
Çok çok haklısın Eminem
Adım adım hücrelirini eline geçirmekmiş sevgi sonrada kaybolup gitmekmiş sonsuza.Geride kalanın vay haline ki vay
Kutalarım kalemini yüreğini
emine erdem
sevgi sonrada kaybolup gitmekmiş sonsuza
Aynen öyle meleğim, Sevgiler Selamlar...
Çok güzel kaleme alınmış.
Aralıklar olmadığı için biraz zorlanılıyor okuma esnasında.
Tebrikler.
emine erdem
şimdi biraz araladım ama nasıl oldu bilmem efendim
Saygılar.
Emine hanım
Hayırlı günler,
Sizi gayet iyi anlıyorum çünkü aynı durumu ben de yaşadım...
Bunun SABIR'dan başka bir ilacı yoktur. Sabır, sabır yine sabır...
Sabır; acıyı (demir leblebi gibi) yutmak demektir.
Bir belâ, bir musibet gelirse mükâfatını da yanında getirir.
Kişi sabrederse mükâfatını alır, yok eğer isyan ederse mükâfaat iç dönüş yapar.
Belâ zaten gelmiştir...
Konu ile ilğili bir şiirimi sizinle paylaşmak istedim...
Ayrıca iki tanede makâlem var...
Selâm... Sevgi... Dûa ile...
Sağlıcakla kalınız...
ÖLÜM ve AYRILIK
Sevenleri birbirinden ayıran
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık.
Kul ne yapsın ikisi de Allah'tan
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık.
Kimi sıla, kimi, kabir istiyor
Kimi kâbus görmüş tâbir istiyor
En büyük metânet sabır istiyor
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık.
Batsın istemezdi eline diken
Saçları ağartıp dişleri döken
En güçlü insanın belini büken
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık.
Çağırabilirsen sen hemen çağır
Kimseler duymez ki kulaklar sağır
Tart tartabilirsen hanğisi ağır
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık.
Neler çektim neler hasretlik senden
Daha ne istersin bilmem ki benden
Bülbülü ayıran gülden, gülşenden
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık.
Oldu mu bunlardan kurtulan bir fert?
Olsada sıhhatli, bir o kadar mert
Belki yeryüzünde çâresiz tek dert
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık.
Acısı kalblere dolan iki şey
Seveni, sevdâyı bölen iki şey
Bu dünyada en zor olan iki şey
Biri ölüm, bir diğeri ayrılık...
Hanifi KARA
hanifi kara tarafından 8/3/2010 12:03:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
hanifi kara tarafından 8/3/2010 12:04:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
emine erdem
var olun . evet iki çeşit ayrılık vardır ikiside yakar
Allah vermesin efendim
Saygılar
sevmenin.....sevilmenin.....kısacası iki gönülün.....kusursuz birliktelikleri...... bulunduğumuz zamanda o kadar azki......harika bir kurguyla güne başlattınız....bu güzel yazıya.....devamlı yeşil yanacağım..... tebrikler
emine erdem
Konunun içeriği açısından kutlarım sizi.
''Sevdiğiniz ölmüşse hiç ölmemiş gibi sanki birgün çıkıp gelecekmiş gibi beklersiniz demişsiniz.'' Babacığımı kaybedeli 14 sene oldu.
Annem halen onun yokluğuna alışamadı.Babamın ona getirdiği salon çiçekleri ile konuşur durur hep.Bazen ruhunun o yapraklarda vuku buldugunu söyler.Yaprakların onunla agladıklarını dile getirir.Hep derki ''sanki zil çalıcak da baban şu kapıdan içeri grecek gibi '
Sevmek çok güzel bir duygu.
SEVMEK GÜZEL ŞEY
SEVİLMEK ONUN KADAR
SEVİPTE SEVİLMEMEK ACIDIR ÖLÜM KADAR..
lakin' _'Hasret çekmek oda ayrı bir dert ölümden beter hem var hem yok birden yüreğe özlem düşer sevdiğini görmek istersin ama ggöremezsin uzandığınde tutamazsın gideyim desen gidemezsin geldesende gelen olmaz muallakta kalırsın sevdiğin sanki varda yok gibi ne garip acaib derin duygular!Ben içinden çıkamadım çıkanlara helal olsun '' _Bu sözlerde doğru.Bende sizin gibi anlamış değilim inanınız.
Neden var yok gibi olsun ki sevdalar.Ya vardır ya yoktur.
Seven insan özler ve özlediği için de yeri gelir dağları aşar .Bu alışılagelmiş bir deyim ama dogru..
Seven ne yapmaz.
Yapamayan yalancıdır, sahtekardır, sorumsuzdur, Maskesinin düşecegini bildiği içinde yüz yüze gelmek istemez kaçar.
Ağır gelir sevginiz yada bu sorumluluk onu korkutur kaçar..
İnsan oğlu çiğ süt emmiş hayatım.Ne desek boş..
Rabbim bunları islah etsin yüreklerine nedamet hissi versin.
Bu dünya burdan ibaret değil sadece..Fırat' ı geçer bir şekilde nasıl olsa.
Ya '' SIRAT'' I orayı nasıl geçicek vebal alırsa.
Allaha havale ettik gitti.O bilir işini yüreciğini yorma.
Kutlarım güzel konu ve emeginiz için.
Saygımla,____________
Üzümbugusu tarafından 7/22/2010 3:56:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Üzümbugusu tarafından 7/22/2010 3:57:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
emine erdem
Sevgiler selamlar.
emine erdem
Evet insanın eşi ölünce yüreğine tarifsiz acı çöküyor, dünya başına yıkılıyor da altından kalkamıyor .Sanki acın azmış gibi birde çocukları varsa onların hayatını idame ettirmek, dünyanuın yükü her şeylerde üstüne biniyor yükünün altında acıları ile beraber inleye inleye yaşamaya çalışıyor.
Yani tarifi imkansız ...Gidenin geleceğini beklemek belkide kalana yaşama gücü veriyor her halde....Birde sevdiğini söyleyip te insan kalbi ile oynayanlarda ayrı konu neyseeeeeee . Sevgiler selamlar...