- 1701 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇMİŞİN AYAK İZLERİ...!
Önceden insanlar çoğu zaman yalın ayak gezerlermiş.
Çok sonraları çarıklar çıkmış.
İnce deriden sonra daha kalitelisi ve ama tabi herkesin durumuna göre alır olmuş .
Alamayan ise başkalarının eskilerini giymiş
Sonra çok amaçlı kara cızlavat lastikler çıkmış.Bunlar o zamanlar çarıkların yanında bayağı bir lüksmüş.
Her yiğidin harcı değilmiş alıp giymek.
Gel zaman git zaman ayakkabılar çıkmış ama benim anlatmaya çalıştığım bu siyah cızlavat lastiklerin çok amaçlı oluşu.
Ne kar /ne fırtına /ne yağmur işlemiyor
Dağ tepe demeden gezdiriyor tüm bedeni.Özellikle yazlık beldelerde ve çalışma koşullarında birebir sağlıklı.
Öyle bir ağırlığıda yok.Fiyatı ise çok ucuz hatta sudan ucuz..Yıllarca giyebiliyorsun.Hiç eskimiyor ne hikmetse.:)
En ufak bir yırtığı olduğunda bir iğneye sapladığın iplikle kolayca dikiliyor
Günümüzde bile hala giyilen bu cızlavatların o dönemlerde rengarenk olanlarıda çıkmış.
Düz ve gri olanları kadınlar giyermiş.
Hafif topuklu ve renkli olanları ise genç kızlar ve gelinler tercih edermiş
Hatta bir evde veya başka kişilerle lastikler değişmesin diye lastiklerin önlerine iplerle çarpı işareti konulur..
Yada renkli boncuklar dikilirmiş.
Öyle kirlendiğinde boyaya da ihtiyacı yok bir kez yıkadımmı tamamdır
Modası geçmiyor,Her rengi mevcut.Her türlü kıyafetin altına uygun modelleri var.
Kayma derdi yok tabandan yada dikişlerinden ayrılma gibi bir şansı yok çünkü dikiş yok..:)
Şimdilerde moda olan ayakkabılardan hem çok rahat hemde çok uygun.
Her rengini almak ve her kıyafetle kullanmak başka keyifli..
Hatta küçük kızlar için bile var cıvıl cıvıl ayrıca ortopedi..
O kadar para verip marka alınacağına en azından ülkemizin geçmişindeki güzellikleri bir kez daha yaşatmaya ne dersiniz...
Evet gerek ayakkabı görünümü gerek sandalet tarzı gerekse çizmeleri ile ve tüm iç açıcı renkleri ve kullanım kolaylığı ile rahatlar.
Biraz reklam gibi oldu biliyorum ama bana güzel ve farklı bir konu gibi geldiği için tercih ettim..Umarım sıkılmadan okursunuz...
Geçmişten günümüze esintiler..:)
YORUMLAR
HİÇ SIKICI OLURMU , ÇOK GÜZEL BİR KONU, HEM UCUZ HEM PRATİK...
AL GİYİN SONRA AT.. SEVGİLERİMLE..
Ülviye Yaldızlıı
SEVGİM YÜREĞİNİN TAA İÇİNE.
Ülviye Yaldızlıı
Teşekkür ederim sultanım .Güzel yüreğinden öpüyorum sevgim ise bilirsin her vakit..;)
Hehehe ))) Ya sultanm ben merak ettim şimdi bak !! Hangi firmayla çalışyorsun.Hani ordan alsak geçmişi yaşatmaya..
AAA ben geçmişimi hatırlamak istemiyorum yaaaa))))
Şaka ..............
Nerden geldi aklına şimdi bu konu.Harikasın .Ben kızıma cızlavat bırakamayacağım ama birkaç kıyafetim var 80 lerden kalma..
Ama bu laşstik pabuçları ben çok şirin buluyorum.Hele denizde bir harika..
Şeker renklerinde sanki..Sedeflisi bile var:)) LEOPAR desenli çizmeler bir başka güzel kışın. hele.
Kışın kürklerin altına giyen bile var şimdilerde :)))Modaaaaa .............Öldürseler giymem )) Kürk'ü yaa ...))))
Çok eğlendim okurken canım, ve o naylon ayakkabıların adını ilk senden ögrenmiş oldum ''( CIZLAVAT ) ..Tşkk ederim
sevgimle ve dualarımla,_______
Üzümbugusu tarafından 7/21/2010 1:18:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
cadı
Hiç bir firmayla ama olursa reklam hazır :))
evet çok güzeller taşlıları var şimdi bot tarzı her çeşit her boyutt...:))
sevgi dua benden güzel yüreğine .
Ülviye Yaldızlıı
Derim hep derim, ne varsa eskilerde var diye:)
Lastiklerde öyle idi, e bu zamanda biraz zor olsa da onlari modaya getirmek senin de yaptigin gibi kücük bir gayret birsey eksiltmez bizlerden.
Kiymet bilinmesi dilegi ile herseylerimizin..
Eskilerden kalma lastikler varmis mesela, düsünüyorumda bizlerden cocuklarimiza ne kalacak eski cok merak ediyorum..
Güzeldi konu, tebessüm getirdi..
Sevgilerimle
Ülviye Yaldızlıı
Zaten şu an bayağı gündemdeler...:)
sevgilerim yüreğine..:)
Farklı ve güzeldi. Bilgilendim. Paylaşımınız için teşekkürler arkadaşım. Sevgilerimle...