- 606 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
+++++YAĞDIR MEVLAM SU++++
Uzun zamandır yazmıyorum
Bugün bişeyler yazma isteği oldu.
Acaba ne yazsam diye düşünüyorum
Yazın şu sıcak bunaltıcı havasındanmı bahsetsem yoksa bu sıcaklardan az da olsa serinlemenin yollarındanmı.
İyide bunu herkes bilir.Öyle saatlerinden sokağa çok mecbur kalmadıkca çıkmayacaksın.
Sonra şapka takacaksın.Suyu ihmal etmeyeceksin gibi.
Su hayatımızda ne kadar önemli bir yer teşkil ediyor .Belki aç durabiliriz .Evsiz barksız ama illaki yatacak bir yer bulunur.
Açlığıda bir şekilde bastırabilirsiniz.Belki sofralar dolusu yemek önce göze sonra mideye güzel gelebilir.
Ama ya o sofrada su olmassa
Ama bir ekmek bir soğan veya domates bile insanı doyurmaya yeter
Hiç susuz bir hayat düşünemiyorum
Geçen senelerde öyle zor durumda kalmıştıkki.İçmeye tamam buluyoruz ,sorun değil.
Ya diğer gereksinimler için lazım olan su yok
Her şey suya bakıyor.
Temizlik kaldı .bulaşıklar yığıldı.Çamaşırlar bir dolu.Malum yaz ve her gün ev ahalisi değiştirmek zorunda.
Sokaklarda çöpler kalktı .Ama bu seferde akan çöp sularını yıkamaya su yok
Restorantlar artık deniz suyuyla bulaşıkları yıkamak zorunda kaldı.
Artık nasıl bir temizlikse işte öyle
Kısaca susuzluktan koktuk.
Daha doğrusu susuzluktan korktuk.
Elimizi yüzümüzü kısaca en ufak gereksinimlerimizde suyu itinayla dökmeye kendimizce artırmaya çalıştık.
Çok şükür Rabbim biz kullarına yine lütufta bulurdu .Tüm sene boyunca yağdı mübarek.
Barajlarımız doldu.Her yer temizlendi.Toprağa düşen yağmur toprağın mis gibi kokusuyla doğamıza içimize nefes geldi
Ve bizler yine bilinçsizce suyu kullanmaya başladık
Ne çabuk unuttuk geçmişte yaşadığımız korkuları
Ya hayat hep böyle geçerse diye...
Rabbim bizleri susuz bırakmasın.
Suyu gerekmedikçe boşa açmayalım işimiz biter bitmez kapayalım.
Ve verdiği tüm nimetler için Rabbimize şükürler edelim.
YORUMLAR
Bir kampanya baslatildi bilmiyrum haberin var mi?
"Günde 1 kez bulasikalri makinede yika, hem hijyen hem de su tasarrufu icin" gibi bir seydi tam isim aklimda degil.
Bilmiyorum insanlar ne kadar bu kampanyaya ve yapilmasi gerekenlere duyarli ama düsünceler kolay kolay degismez gibi sevgili Sultan.
Nede ise;
biz Türk bayanlarinin hamaratligi... " aa ne makinesi acmasi ayol, bes dakikada yikayiveririm ben simdi bu bardaklari" vs. gibi.
Oysa gün boyu biriktirilip günün herhangi bir saatinde acilsa makineler hem hijyen hem de su tasarrufu saglanmis olmaz mi.
Ha diyeceksiniz ki simdi herkesin evinde makine mi var, evet belki yok ama olanlarda tipki benim anlattigimin aynisini yapiyor
Topluma deginen bir yazi ve düüsnce idi paylasilan.
Tesekkür ediyorum, sevgimle
Ülviye Yaldızlıı
Tüm günün bulaşığı bir makine bile dolmuyor,ortalama bir aile için.
E o zaman3/5 bulaşık için bir dolu suyun kapatmadan sürekli açık kalması benim içimi acıtıyor .Çok tasarruflu kullanmalıyız.
bugün bol kepçeden kullanırsak belki ilerki senelerde çocuklarımızın içeceğği suyu kalmayacak..Rahat ve temiz bir toplum için suyu tararruflu kullanalım.
sevgilerimle.nar/ı çiçek
Ülviye Yaldızlıı
:)) Bir yerde duymuştum geçen yıl yıl bir köy halkı yagmur duasına çıkmışlar.Dualar kabul olunca çok sevinmişler sonrasında şiddetli yağan yağmur sonucu her yeri sel basınca tekrar '' yeter dua'sına '' çıkmışlar.Sanırım duayı biraz kaçırdık demişler ))
Herşeyi bizim için yaratmış rabbim.Biri eksik olsa hemen şaşar hesap..
KIymet bilene amenna bilmeyene de allah islah etsin demekden başka yapıcak bişey yok.
Güzeldi yazın ..
Sevgilierimle efendim:))
Ülviye Yaldızlıı
ilahi .evet onu bende okumuştum..Rabbim bizleri öyle çok seviyorki.biz bunun bilincine daha varamadık..
Öyle bir zamanda yaşıyoruzki.Yine ne suyumuz bitiyor ne yemeye ekmeğe muhtacız.çok şükür Rabbime..sevgimle bi tanem..:)
Su yaşamın temel kaynağı, onsuz bir hayat düşünülemez bile.. Elimizin altındaki nimetlerin kıymetini bir kez daha anlamamız ve şükretmeyi bilmemiz yönünden mükemmel bir yazıydı. Ayrıca kaynak var diye de dibini kurutmamız gerekiyor bunu da dile getirmişsiniz. Ben de çok çok teşekkür ediyorum güzel yazınız için. Sevgilerimle..
Ülviye Yaldızlıı
En güzeli yerinde ve gerekli olduğu zamanlarda suyu kullanmak.sevgimle
Üzümbugusu
Ben su çiçeğiyim suyu görmezsem yaşayamam.ille bol su oh !!!
Sultanım sen hiç güneyde yaşadınmı..Buralar yanıyooo..Yağdır mevlam suuuuu ))
suyun kıymetini bilmek lazım ve ancak su kesildiğinde anlayabiliyoruz. Susuz hayatı düşünmek bile istemiyorum.
Artık hidroforlar sayesinde su kesildiğini anlamıyoruz bile..Suyu bilinçli tüketmeliyiz..
TANRIYA hergün yüzlerce kere şükretmeliyiz suyu bulabildiğimiz için..
aslında sağlıklı yaşadığiımz için her nimet için şükür şükür şükür....
Ülviye Yaldızlıı
Yazınızın yaşamın içindeki en gereksinim duyulan bir konu içermesi takdire değer.
Ben dünyadaki tüm toplam adların içinde suyu kendine yetip artan bir Ada’ da yaşıyorum.
Bu anlamda suyun ne denli yaşam üzerinde etkin olduğunu biliyorum. Her nerede olursak olalım gereğinden fazla suyu asla ziyan etmeden kıymetini bilmeliyiz.
Bu anlamda yazınızda vermek istediğiniz toplumsal mesaj çok önemli…
Kutlarım.
Saygılarımla
Ülviye Yaldızlıı
İsraf en büyük günah ,Rabbimize binlerce şükürler olsun.
Sagımla her vakit.