- 652 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YANKI
Kaçmak istersiniz bazen,her şeyi bırakıp,tüm bavulları,eşyaları...Ve tüm yükleri atmak istersiniz üstünüzden.Dinlenmek istersiniz bir ağacın gölgesinde,kuş cıvıltıları,rüzgarla birbirine vuran dalların salınışı ve sessizliğin sesiyle yorulmak.
Sevmek istersiniz;gerçekten sevmek.Görseniz de görmeseniz de içinizde o burukluğu taşımak.Sonra vuslatın hazzını yaşamak doyasıya ve iliklerinizde hissetmek kavuşmayı...Damarlarınızdaki kanın çekilşi ve birden boşalışı gibi.Ondan izler gördüğünüzde yüreğiniz çarpsın istersiniz ya da içinizden bir şeyler aksın,hırçın dalgaların kayaya vuruşu gibi,aksın istersiniz kin ve nefretiniz.
Sevilmek istersiniz;sıcacık bir tebessümle belki,belki sadece bir bakışla ya da sıkı bir sarılışla.Gönlün bunu hissedişi,kıpırdanışı ve tüm gününüze dağılan bir ışıkla etrafa bakış...Sizden çevrilse de yüzler,siz çevirmezsiniz ve esirgemezsiniz gönlünüzde ısıttığınız o tebessümünüzü.Çünkü bilirsiniz o ısının tüm dünyayı aydınlatacak bir kıvılcım oluşturabileceğini.
Haykırmak istersiniz;sevginin gücünü,neler yapabileceğini,2 hece ve 5 harften oluşan basit bir kelime olmadığını,tüm kainatın yaratılışını omzunda taşıdığını...Ve o olmazsa dünyanın nasıl yerle bir olacağını....
Sormak istersiniz;etraftaki bu karartıların neden arttığını ve beyazların neden usul usul kaybolduğunuz...Ya da kalplere neden kilit vurulduğunu ve acımasızlığın kapılarının neden ardına kadar açıldığını....
Yürürsünüz.İstemeden bazen.Belki kavuşursunuz bazılarına,belki de sadece istemekle yetinirsiniz.Ama gönülden kopan bir çığlık mutlaka arzuladığı yere ulaşacaktır.Ve yankı bulacaktır "VERMEYİ İSTEMESEYDİ,İSTEMEYİ VERMEZDİ" sözüyle.Ve bu yansımanın ışığıyla herkes koşacaktır sözün davetine...
YORUMLAR
dilerim o yankı birgün bize de geri döner
tabi bizim ne kadar bağırdığımız önemli geri dönenin gücü için
Ey kapısından aşk dilendiğim..
Ey aşkı bulmam için içimi hüzün yağmuruyla yıkayan..
Ey bana benden yakın olan..
Ey alemin hamurunu aşkla mayalayan..
Kalbimi aşkınla pür'nûr eyle..
Kapattım kalbimin kapılarını
Aşkın için temizleme çabasındayım içimin kirini pasını...
ben ayet diye biliyordum.yazıyı düzeltmesi zor oldu ama=) teşekkür ederim hatamı düzelttiğiniz ve bilgilendirdiğiniz için
VERMEYİ İSTEMESEYDİK,İSTEMEYİ VERMEZDİK" ayetiyle..Sevgili kardeşim bu bir ayet değildir. Hakikati ifade etmek için büyüklerimizin söylediği kelam-ı kibardır. Farsça olup “Eğer ne hâhî dad, ne dadi hâh.” manası ise; “Vermeyi istemeseydi, İstemeyi vermezdi" (bk. Nursi, Mektubat, s.302). Bizlere ışık tutan yazınız için teşekkürler, selam ve dua ile..Ozan