- 1660 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
''tahrik edici saç rengi'' !?
Komşu ülkemiz İran’da her geçen gün kadınlara yönelik hakaretlerin, aşağılamaların, cezaların ardı arkası bir türlü kesilmek bilmiyor...
İşte İran sokaklarıda kadınların örtünmelerini denetleyen ahlak polisinin ceza tarifesi:
--Saçın üzerinde gözlük: 180 bin riyal (17 dolar)
--Kısa ceket: 250 bin riyal (24 dolar)
--Açık renk ceket: 250 bin riyal (24 dolar)
--Ojeli her tırnak için: 5000 riyal (48 cent)
--Makyaj: 250 bin riyal (24 dolar)
--Tahrik edici saç rengi: 1 milyon 500 bin riyal (144 dolar)
Bir saç rengi nasıl olur da tahrik edici bir obje haline dönüşebilir?
Ya kadının saç rengi gerçekten sarı ise?
Ya da bazıları tahrik ve de tahriş olmasın diye ’’çarşaf marşı’’ eşliğinde sarı saçlı kadınların saçlarını topluca siyaha mı boyamak gerekiyor?
Bu erkekler özellikle tahrik olmak için mi bakıyorlar kadınlara?
Madem ki tahrik oluyorsunuz ne diye bakarsınız kadına? Yoksa bazılarının gözleri isteği dışında mı hareket ediyor?
Kadını hem kapatacaksınız hem de kapattıktan sonra kontrol edeceksiniz... Yani gözleriniz devamlı kadının üzerinde olacak öyle mi? Hani bir zamanlar dünyanın bir çok ülkesinde tv’lerde gösterilen biri bizi gözetliyor programında olduğu gibi gözler hep birilerinin üzerinde ama nedense bu genelde kadınlar oluyor... Orda neler oluyor?
Kadınları bu kadar aşağılamanın gerekçesi ne olursa olsun İran’lı kadınlarımız bunları asla hak etmiyorlar...
Umarım bir gün hiç bir ceza yaptırımı olmadan İran’lı kadınlarımız sokaklarında istedikleri gibi rahat rahat dolaşabilir...
Sevgilerimle...
Güldane Dal (20100716)
YORUMLAR
Şimdi biraz espri yapalım. Cezaların verilmesiyle kurtuluyorsa zengin iranlı kadınlar yaşadı demektir.. öde cezayı boya saçını..
mesele bu değil ama..kadın alçaltılacak horlanacak dövülecek aldatılacak üsstüne üstlük kumalanacak vs vs..çok yazık utanılması gereken durumlar bunlar.. Sevgilerle Güldane iyi ki varsın bu sitede..
Engin Tatlıtürk
Guldane Dal
Yorum yazma cesaretinde bulunamıyorsunuz ama yorum yazan arkadaşa saygısızca yorum bırakmasını biliyorsunuz...
Siz biraz saygılı olsanız iyi olur bence...