- 866 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
İstabul'u Özlemek!!!
Zaman mı çok hızlı geçiyor, bugünlerde ben çok yoğun işlerim olduğu için mi bilemiyorum, şu uzun yaz günlerinde bile, yaşamaya yetişemiyorum. Bir bakıyorum akşam bir bakıyorum sabah.
Çocukluğumuzda yaz günleri dedemin Kumburgaz’daki oldukça büyük meyve bahçesi olan yazlığında, sabahtan akşama yüzerdik, gezip tozardık, dayımlarla balığa çıkardık, yine de gün bize bitip tükenmezdi. Rahmetli anneannem anneme, şimdi benim yakındığım gibi yakınırdı,
günler ne çabuk geçiyor diye.
Artık iyice anladım ki, zaman çocukken, bazı sorumluluklarımız yokken insana yeterince uzun geliyor.
Kaç günler geçti, sevdiğim deniz kokusunu içime çekemedim, vapurla en son büyük oğlum Almanya’dan geldiğinde, kendimize bir ikram olarak, Üsküdar’a geçmiştik. Nerdeyse bir ay olacak…
En büyük zevklerimden biri, boğaz turu vapuruyla, kavaklara kısa da olsa bir yolculuk yapıp, denizin iyotlu kokusunu içime doya doya çekmek. Adalar vapuruyla Büyükada ya da Kınalı’ya gitmek, denizin maviliğini sindirerek yaşamak, hiç olmadı aklıma estikçe yaptığım gibi Turyol vapurlarıyla karşı yakaya bir çay içmeye geçmek gibi. Bu yaz ona da fırsat bulamadım.
İlkbahar’da Fethi Paşa korusundaki erguvanların açışını, iğde çiçekleriyle ıhlamurların kokusunu, Emirgan’da o rengarenk laleleri, Gülhane parkında set üstünde kız kulesine karşı çay içmeyi, Ortaköy’de balık tutanları seyretmeyi, Yıldız parkının o huzur veren ulu ağaçlarının altında dolaşmayı, ben bu sene İstanbul’umun ne çok güzelliklerini yaşamayı kaçırmışım, düşününce.
İnsan, içinde yaşadığı şehri de özlermiş demek ki!
Ben bu sene ne çok güzellikleri kaçırmışım meğer ki!
Ben farketmeden, güzel İstanbul’umu ne kadar da çok özlemişim!
Çocuklarımız küçükken bazı şeyler daha kolaymış. Onlar büyüyüp ev bark sahibi olunca, sorumluluklarımız, düşüneceklerimiz daha da artıyormuş.
Rahmetli anneannem yine haklı çıktı, çocuklarımı büyütürken, yaramazlık yaptıkları zaman, “kızım üzülme bunlar en iyi zamanların, hepsi etrafında, büyüdükçe dertleri artacak görürsün” derdi.
Ne kadar haklıymış, aile kalabalıklaştıkça, düşünceler daha da artıyormuş.
Neyse canları sağ olsun, Rabbim hepimize çocuklarımızın hep, iyi, sağlıklı, mutlu günlerini göstersin.
Ben özlemlerimi, inşallah gelecek ilkbahara ertelemeye razıyım.
Yine de ilk fırsat bulduğumda bir vapur keyfi yapıp, martılara simit atmayı hayal edebilirim.
YORUMLAR
En büyük zevklerimden biri, boğaz turu vapuruyla, kavaklara kısa da olsa bir yolculuk yapıp, denizin iyotlu kokusunu içime doya doya çekmek. Adalar vapuruyla Büyükada ya da Kınalı’ya gitmek, denizin maviliğini sindirerek yaşamak, hiç olmadı aklıma estikçe yaptığım gibi Turyol vapurlarıyla karşı yakaya bir çay içmeye geçmek gibi. Bu yaz ona da fırsat bulamadım.
istanbul u hiç görmedim. Siz şanslısınız. İmrendim doğrusu. Güzel bir anlatım. Saygılarımla
handan akbaş
Handan hanım ,ben de sizin kadar belki daha fazla yoğunum hep koşturmaca ve zaman yetmiyor .
Yetişebileceğim kadar koşuyorum.
Ve çoçuklar büyüdükçe işleri daha da artıyor, ve zaman gerçekten yetmiyor.Ama güzel İSTANBUl u gezmek için her fırsatta zaman ayırırım çünkü zamanın kıymetli olduğunu bazı yaşadığım olayllarla çok iyi anladım , hiçbir şey için zamanı ertelemiyelim.. sevgiler..
handan akbaş
sade.....içten......bir anlatım......mütevazı yaşamın.....güzellikleri.....tebrikler usta kalem kutluyorum...saygılar
handan akbaş
Güzeldi hayatin icinden bir yazi.
Evet yogun oldugumuz günlerde bir bakiyoruz aksam olmus herseyi sigdiramiyoruz bir güne.
Ama yazin basindayiz daha insallah istanbulu güzelce bir gezersiniz gönlünüzce ve bizimlede paylasirsiniz gördügünüz güzellikleri.
Yüreginize saglik sevgili handan
Sonsuz sevgimle
handan akbaş
tamamen dogaçlama, içinden geldiği gibi...
tıpkı eskiler,
eskiler eski, yenile zamane diyoruz
ama zamanı yaşamıyoruz...
zaman yönetimini herkesi bilmesi gerekir..
hani eğitimcilerin dediği gibi "kavanoza önce iri taşları koymalı.."
akıcı ve güzel herkesin yaşadığı durum..
handan akbaş
Bence zamanımız var Handan abla.Ama biz insanoğlu üşengeçiz çoğu zaman.Hep yarın yarın diyoruz yıllar akıp gidiyor.Ben bunu kendim için rahatlıkla söyleyebilirim.Ama çoğumuz böyle.
Doğduğumdan bu yana İstanbul'dayım,ama gezmediğim çok yeri var.Ben de özlüyorum İstanbul'u Handan abla.
Çok güzel anlatmışsın,İstanbul'da yaşayan biri olarak kavuşun artık şu İstanbul'a diyorum.Çıkarın tadını.Şarkıda dendiği gibi '' şimdi İstanbul'da olmak vardı anasını satayım'' misali İstanbul'dayız zaten.Çıkaralım tadını.İstanbullu günler...Sevgiyle kal abla.ERen
handan akbaş
Nice hayırlı günleri huzurla ve sevdiklerinle yaşaman dileklerimle...
Aysel AKSÜMER
Handan Hanımcığım öyle güzel ki anlatımınız. İnsan çok sevdiğini yanındayken de özlermiş. İstanbul sevgisi bu kadar güzel anlatılamazdı herhalde. Allah size ve ailenize uzun ömürler versin. Sevgilerimle...
handan akbaş
Yorumladığınız için çok teşekküler.Ailenize size mutlu, sağlıklı günler, sevgilerimle.