- 981 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT
Hayat; beyaz bir sayfa üzerinde, konusu belli bir kompozisyon gibi başlar.Her şey giriş,gelişme,sonuç bölümüne sıkıştırılmaya çalışılır.O üç bölüme bütün bir hayat baştan sona yazılır.
Hayatın başlangıcı tıpkı giriş bölümündeki gibi süpriz cümlelerle başlar.Doğumumuz ve bebekliğimiz giriş bölümünün konusu olur. Ve gelişmeye başlar.Bütün ayrıntılar bu bölümde yer alır. Başarısızlıklarda,başarılarda bu dönem içinde yaşanır,gerçekleşir.Gelişme bölümü giriş bölümü gibi süprizlerle gelişmez(en azından bir bölümü).Olgunlaşır mantıklı düşünürüz artık.Bebeklik dönemimizdeki gibi ilk gördüğümüz nesne karşısında hayrete düşmeyiz belli bir zaman sonra.Hayatın gelişme dediğimiz bölümü yokuş yukarı çıkan ve engellerle dizayn edilmiş bir düzenek gibidir.Bu yokuşy tırmananlarda olur,tırmıkalayanlarda...Bu dönemde başarıların öğrenildiği gibi başarısızlıklarda öğrenilir.Gelişme bölümü bütün deteylarıya yaşanır.
Süpriz bir giriş yapmıştık.Ve süpriz bir son.Yani sonuç.İnsan hayatının gelişme bölümünün sona ermesi, sonuç bölümünün başlangıcı demekti.Giriş bölümünün farkında değildik.Aniden hayatın içerisinde bulduk kendimizi.Gelişme bölümünün farkındaydık yalnız.Çünkü, akıllı insanların gelişme bölümü kendi kontrolleri altındandır.Aynı şeklilde sonucunda farkında değildik.Gelşme bölümünün ne zaman sonlanacağı belli değildi.Gelişmeye devam mı? tamam mı? Süpriz bir giriş yapıldı.Ve süpriz biğr son.ELVEDA HAYAT...
ÖZLEM ŞAHİN
YORUMLAR
Aslında iyi bir çalışma.Ama biraz daha geniş dilime yaysa idiniz keşke.Kısa kalmış.Ama okumaya değer bunu bilin.Sevgiyle kalın...ERen
özlem şahin
özlem şahin
Ciddi bir konu...
Düşüncem, hayatla ilgili bir makale yazabilmek için çok okumak, toplumu gözlemlemek, incelemek ve çok şeyi yaşamış olmak gerekir.
Gelişme çağında mantıktan bahsediyorsunuz. Oysa mantığın kapıdışarı edildiği çağdır çoğu kez o çağlar.
Başarılı çalışmalar.