- 1307 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
A(L)DANIR VE ALD/ATILIRIZ...
Bir seher vakti mübarek bir gündü.Tıpkı tüm diyer günler gibiydi.
Gökleri yırtan bir sesle açmak istedim gözlerimi. Doğrulmak istedim yerimden ve yıkamak istedim tüm karanlık hislerimi. Üzerime dünya yükleniyordu o an sanki. Bu sese uyanmak istedikçe ben,uyku cevhere değişmez bir lezzete uyanıyordu içimde yeniden.
Oysa ne çokta uyumuştu geceden uzun bir gece bende. Söyle bana uykum;nedir benimle derdin, neden uyanmak istemiyordum?
"Esselatu hayrun minen nevm""Esselatu hayrun minen nevm"Namaz uykudan hayırlıdır"diyordu ısrarla bir Müezzin...
Sanki duymuyordum kıyametler kopartan bu sesi inatla. Hayır hayır, ben duyuyordum ama, duyurmak istemiyordu birileri bu sesi bana.
Herkesler uykuda. Kimseciklerde yok yanı başımda. Benimle böylesi yarışan kim peki uykumda? Biri kalk diyor ısrarla ve biri yat diyor inatla.
Bir kıyamet var bu sabahta. Ben kıyamet içinde bir dava. Yargılanıyorum iddetle uykumda. Bir savunma sağ yanım, bir avunma sol yanımda kavgada.
Avutan kim beni yat kalkma diye zalimce? Dost hanesine koş diye yalvaran varken seherde,düşmanla kal diyene yenilmek ne zalim bir ceza kendime?
Sesler kesildi bir anda. Şehir derin bir uykuda. Bir anlık aldandım düşmana. Daldım yeniden derin bir uyku sarhoşluğuna. Cennetle müjdeleneceğim sanki rüyamda. Öylesi mutlu bir düş yaşıyorum o anda.
Az zaman sonra cılız bir ses ilişti kulağıma. "Kalk ey gafil! uyuma..." Son sesti ve çok uzaklardan gelen bir nara olduğu belliydi.
Ansızın dirildim şafakta.
Selamaleyna...?
Araladım gözlerimi...Ölüm karşımda...(!?.)
Tüm dostların haftalık bayramı mübarek olsun inş....Hayır dua ile....
YORUMLAR
İfadedeki netlik.yazımdaki insicam,Konudaki bütünlük.Enjekte edilen müşterek gaflete baş kaldırma ihtarı.Herşey dört dörtlük.Ve soru şu bunu yapan kim.Asla şeytan değil.
Ve bir kıssa
O akşam yediklerinden olsa gerek.HzAli kerrem Allahu veche.Sabah namazına kalkamaz uyanır kuşlukta.Ve kapanır secdeye
-Vallahi Allahım sen beni affetmedikçe Kakmam secdeden doğrulmam huzurunda.Ve bir şekilde haber ulaşır.Kalk ya Ali Allah esirgeyip bağışlayandır.
Ertesi sabah Namaz vakti girmeden bir el yapışır Hz.Alinin omuzuna
-Kalk ya ali vakit girecek Sabah namazını kıl
Şaşırır Hazreti Ali.(K.A.V.)
-Ey ileyhillane neden beni namaza seslersin oysa senin beni yolumdan etmen gerekir.
Şeytan yıkık ve perişan cevap verir.
-Kalk Kalkta bir sabah Namazı sevabı al.Dün seksen sabah namazının sevabı verildi sana.Ben hala işimin ehliyim.
Bence sır bu arada bir yerde kardeş.Allah emeklerinizi ziyan etmesin.sevgi ve selam
Seytanin yani iblisin oyuncagi olmamak iradenin saglamligini srgiler.
Allahim ben beni birakinca sen birakma beni diye tekrar tekrar okudugum dua ile yatiyorum kücük ölüme.
Allahim hep bizimle olsun.
Ne zaman okusam icime huzur birakiyorsun sevgili Hümeyra Gül...
Gönlünce olsun hersey.
sevgimle
Mehtap Yıldız
dost yüreğini seviyorum bilesin....öptüm kalbinden...sevgim ve daim sevgimle....
Aslında bizlerin, hepimizin içinde bulunduğu durumu ne güzel özetlemiş kalem. Klişe bir ifadedir, genellikle namaz mevzu bahis olduğunda halk arasında sıkça kullanılır. Namazını eda eden birisi kılmayana öğüt verirken genelde hep aynı cevapla karşılaşır... 'Yaşlanınca kılacağım, daha yaşım genç ' sanki ölümün kapımızı ne zaman çalacağını biliriz... Ama kalem, iğneyi kendine batırmış...Dilerim ki ömrümüz sonlanmadan namazın huşu veren ikliminden nasipleniriz... Sizin bahettiğiniz durum bunun yanında iyi duruyor çünkü....Kötünün iyisini seçmek belki...
Tebrik ve teşekkür ederim.
Saygılarımla.
koloni tarafından 7/16/2010 11:03:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
nefret eetirmeden demiş olsak...
çok teşekkür ettim.....
saygım ve duamla....
Sabahın o vakti kalkarsın... Önce Yaradanına varır, sonrasında güne bakarsın...Gün aydınlığa boğar seni... O cılız sesin kıymetini anlarsın...İşte o an ki mutluluğu ve hazzı diliyorum, tüm gönlü güzel insanlara...Allahım şahid ol...;Bu yazıya ve yazanına; senli vaktin hazzına vakıf eyledi biz okuyanları...Sen de onu vakıf eyle senli saatlere...
Cuma ve şaban ayı hayır getirsin tüm insanlığa....
elemm tarafından 7/16/2010 6:57:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
Rabbim sağlık afiyet ve mutlulukla daha nice mübarek günler ve aylarda buluşmayı nasib eylesin cümlemize inş...
sevgimle duamla çook...
Güzeldi. Sabah gün ışıyınca uyanırım. Uykuyu boşa geçirilen zaman gibi görüyorum. Alışkanlık işte.. Size de hayırlı Cumalar. Saygılarımla..
Mehtap Yıldız
sevgim ve duamla inş....
Değerli kardeşim, sizin de cumanız mübarek olsun, paylaşımınız için teşekkürler.
İnşaallah cümlemize gaflette kalmamak dileklerimle, sevgiler, selamlar.
Mehtap Yıldız
saygım duam ve daim sevgimle inş...
Mehtap Yıldız
saygım ve duamla inş...
Mehtap Yıldız
saygı ve dualar bizdende size gelsin efendim....
Rabbe emanet inş...