- 2110 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sabri Berkel'in resimleri
Sabri Berkel’i ve resimlerini çok severim.
Akademik resimleri karakalemlerini bir albümde seyretmiştim.
Yaşadığım sıkıntıları onun da yaşadığını her çizgisinde gördükçe onu benimsemedim değil.
İçi seni yakar; dışı beni yakar, misali.
Resim yapmanın sorunlarını ressamların her safhasında gördükçe, sende yaşadıklarını hatırlamaya koyulunca sanat ve sanatçının yazgısı şak deyin sarıverir zihnini...
Dersin ki bu işin kaderini bir ben çekmemişim, herkes’eymiş zor zanaat, bir ben’e değil ki..
Sabri berkel ile hemhalliğimiz sürdü, gitti.
Bu gün onun akademik çalışmalarının dışında, tarzına binaen değer biçilen soyut çalışmaları müzelere kabul edilen eserleri hakkında tuhaf bir şey oldu.
Nedense şu kanıya kapıldım: Sabri Berkel’in leke kompozisyon soyut serilerinin Jean Arp’in soyut leke kompozisyonundan mülhem olduğu zannına vardım.
Belki yanılıyorumdur! Ne dersiniz?
Lütfen resimlerine bakarak bir inceleyiniz!..
Yalçıner yılmaz
uzman g. sanatlar öğt.
15-07-2010
YORUMLAR
İki değerl,i ressamın resimlerini inceledim.
ben Sabri Berke'lin soyut resimlerinin Jean Arp resimlerinden daha farklı olduğunu gördüm, yani etkilendiğini düşünmüyorum. Ama bu benim görüşüm ,
siz hoca olduğunuza göre düşüncelerine saygı duyarım..
paylaşımınız için yine çok teşeekkürler..