- 601 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAR BANYOSU
Köyün birisinde çalışıyordum. Şükrü diye bir öğrencim vardı. Bana ve lojmana komşuydu evlerimiz birbirimize bakardı.Şükrü genelde kış ayların da bile kalın giyinmezdi.Ben kat kat giyinir.Hatta bir katla da yetinmez iki üç kat giyinirdim.Rüzgar estiği zaman kuvvetli ıslık çalar ve insanı korkuturdu .
Bizim lojman ile şükrülerin evin arasında kar yığını oluşmuş,Güneşin vurması ile biraz sulanmıştı.Şükrü üzerindeki giysileri çıkarmış kar üzerinde yuvarlanıyordu . Bende camdan onu izliyordum .Beni görünce kur yaparcasına daha da abarttı. Kar banyosunu. Hiçde tedirgin bir hali yoktu .Rusların doğan çocuklarına çelikleme yaptıklarını biliyordumda;şükrünün metodunu hiç görmemiştim.Biliyorsunuz ruslar küçük çocukları üşümeye karşı bağışıklık kazansın diye kışın soğukta suya atar ve çıkarırlar çocuklarını çelikleme yaparlar yani. Şükrüde çelikleme yapıyor diye düşündüm.Bir saat kadar kar üzerinde yuvarlandı gitti.Şükrü üçüncü sınıfa gidiyordu.Akşamlar babası gelir oturur sohbet ederdik,keyifle çay içerdik.Babasına sordum yahu!senin şükrü böyle karda yuvarlanıyordu dedim.
Şükrünün babası bana çocukluğundan beri böyle yaptığını ve hiçde hastanmadığını anlatınca ,çok şaşırmıştım.Bu hadise kış boyunca devam etti ve şükrü gerçekten hiç hastalanmadı.Çocuğunu giysiye boğanlar şimdi anladınız mı çocuklarımız neden çok üşürler.Her zaman sohbetlerimde ben eşime dostuma ,şükrünün kar banyosunu anlatırım
Sakın siz kar banyosu yapmayınız._____________AR_____________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.