- 660 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat Sürmeli Festivali Şiir Şöleni
Şiirlerin festivali Yozgat’ta
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü salonunda yapılan programa, Vali Necati Şentürk, Belediye Başkanı Yusuf Başer, Ankara Etimesğut Belediye Başkanı Enver Demirel, Vali Yardımcısı Hüseyin Konak, İl Kültür ve Turizm Müdürü Bahri Akbulut, Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Ahmet Sargın, şairler, yazarlar, gazeteciler ve vatandaşlar katıldı.
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Ahmet Sargın, “Şairler ve Yazarlar Birliğinin kurulduğu günden bugüne kadar Sürmeli Festivallerine katıldıklarını söyledi.
Sargın, “Derneğin amacının Halk kültürünü yaşatmak ve Yozgat’ın tanıtımına katkıda bulunmak olduğunu belirtti.
Şairler ve Yazarlar Birliğinin artık Ülke genelinde tanınan, Yurt dışına açılarak faaliyetlerini Dünya’ya duyurmaya çalışan bir dernek haline geldiğini kaydeden Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Ahmet Sargın, “Memleketine sevdalı, iline ve kültürüne aşık fedakar bir grup arkadaşlarımızla bu çalışmaları yürütmeye çalışıyoruz. Bize destek olma adına emeklerini esirgemeyen yöneticilerimize, bürokratlarımıza saygı değer Yozgat halkına teşekkür ediyoruz, “dedi.
Sargın şöyle konuştu; “Yozgat sevdasıyla başlayan bu aşk Türkiye sevdasıyla birleşerek akan bir sele dönüşmüştür. Bu arkadaşlarımızın kültür elçiliğinden başkaca bir amacı yoktur, olamaz da. Memleket aşkıyla, kültür sevdasıyla kilometrelerce uzaktan yola çıkıp uykusuz kalan, rahatını tepen, çile ve sıkıntılara aldırmayan gönül dostu arkadaşlarımı saygıyla selamlıyorum.
Bu sevda bitmez bitmeyecekte. Yüreklerin kültür için attığı, gönüllerde aşk ve muhabbetin piştiği, Yunusların, Mevlanaların, Hacı Bektaşı velilerin, Karaca oğlanların, Aşık Veysellerin, başlattığı bu kutlu sevdanın devam edeceğini ifade ediyoruz. Bu arkadaşlarımız halk kültürünü yaşatan gönül erleridir.
Ocaklarında kültür kaynar, yüreklerinde aşk ve muhabbet pişer, sundukları yemek aşk ve muhabbetin yemeğidir. Bizler de onları dinlenmeye geldik. Sürmeli şiir şöleninde bize destek veren Yozgat Valiliğine, Belediye Başkanlığına, İl Kültür Müdürlüğüne, çeşitli kurum ve kuruluşlara ve Yozgat halkına teşekkürlerimi sunuyorum.”
Daha sonra 30’a yakın ilden 60 şairin katıldığı, Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği tarafından düzenlenen “Medeniyetlerin Buluştuğu il Yozgat” konulu makale ve şiir yarışmasında dereceye giren şair, yazar ve gazetecilere ödülleri verildi.
“Medeniyetlerin buluştu yil Yozgat” konulu şiir yarışmasında Halil Gürkan -Medeniyetler Yurdu Yozgat- şiiri ile birinci olurken, Bahri Çavuşoğlu- Yozgat- şiiri ile ikinci, Secaattin Öztürk- Yozgat İsim bulurken- şiiri ile üçüncü oldu.
Makale dalında ise, İbrahim Şaşma, Yozgat Aşka açılır adlı makalesi ile birinci, Nihat Malkoç, Çamlıktan bakınca göze takılanlar makalesi ile ikinci, Sabiha Serin, Sürmeli diyarı Yozgat makalesi ile üçüncü oldular...Derece alan şair ve yazarlara ödüllerini Yozgat Valiis Necati Şentürk verdi.
YORUMLAR
Yüreklerimizi vurup sırtımıza geldik Yozgata...
Gülen yüzler gördük...
Ve de... Zengin yürekler...
Ekmeğinizi yedik, suyunuzdan içtik.
Hakkınızı helal edin.
Şiir yarışmasında Edebiyat Defterinden üçüncü olan Secaattin Öztürk ün dediği gibi,
Sevinçleriniz YOZGAT (Pardon) YÜZ KAT olsun
Selam ve Saygıyla...
Başta şahsınız olmak üzre organızasyonda emeği geçen herkese edebiyat defteri.com ailesi adına teşekkür ederiz...
tatlısıyla sevinciyle bir etkinlik daha bitmiş oldu.gerçekten her şey güzeldi..ufak tefek aksaklıklar olmuş olabilir ancak bize yansıyan olumsuz hiç bir şey yoktu...
Üç gün boyunca bizleri bağrına basan yozgatlı şair dostlarımıza ve yozgat halkına bir kez daha teşekkürler...
Etkinlikle ilgili izlenimlerimizi yazmaya devam edeceğiz...
Başarılarınızın devami dilek ve temennilerimizle sevgiler saygılar