HAYAT BAZEN İRADEMİZ DIŞINDA ORDAN ORAYA ATIYOR
Onu aradım çocuğumu,kardeşi ufaktı,onu babası aldı,çaresizdim yaz tatilinde onunda yanımda olmasını istiyordum,ama kaçırıyorlardı onu uzağa halasına,gidemezdim param yoktu,evlerinide bilmiyordum ve onlarla görüşmüyordum,çok üzdüler beni hayvan muamelesi gördüm yıllarca,dayak,dayak,küfür hakaret,en sonunda terkettim evi,altı yıl sonra sırf çocuğuma ağabeylik yapması için,yazdığım bir şiiri ona verdim,çok sevindi,hiç kimse dedi bana bugüne kadar şiir yazıp vermedi,sonra şiir defterimi verdim okuması için,defterimin en arka sayfasına aşkın yaşı yoktur,bunu senin benden daha iyi bildiğine eminim diye not yazmış altınada cep nosunu.
Günler sonra neden aramıyorsun beni diye sordu,nasıl arayayım benim cep tel yok,ev telefonuda annemin fatura gelince bana kızar,babacığımı kaybetmiştim,ondan kalan evimizde yine anneme ondan bağlanan çok cüzi bir maaş ile geçinmeye mücadele ediyorduk,bir sabah önümde durdu seni ziyarete gelmek istiyorum evinize dedi,ararım seni dedim,yine günler sonra ardım onu buluşup konuşacaktık,bir cafede oturup çay içtik,sora telefonumu evde unutmuşum almam lazım dedi,ben burada beklerim sen alıp gel dedim,tek başıma bırakamayacağını benimde gelmemi istedi.
Apartmanın önüne geldiğimizde elimi tuttu birlikte yukarıya çıktık,kapıdan hemen alıp gelmesini söyledim,evde kimse yok müzik dinleriz dedi,oturduk yine ,yeni yazdığım bir şiirimi çıkardım çantamdan okudum ona,çok beğendi,öptü beni,ve gerçekten birbirimizi sevdik evlenmek istiyorduk o bize ben onlara gidip geliyorduk,o annemle çocuğumla,ben onun ailesiyle sevgi doluyduk fakat kardeşlerim karşı çıktılar anneme baskı yaptılar,banada.
Sırf bizi ayırmak için beni evden kovdular,gitmazsem evi alacaklarını,eğer imzamı vermezsem kapıdan içeriye sokmayacaklarını söylediler,zihnim öyle yorgunduki çalışıyordum,kapı kapı gezerek medikal ürün satıyordum,çocuğumun okulu,annemin hastalığı,evin işi,alışveriş her şey bana bakıyordu,imzamı verdim,bir iki ay sonra annemi kaybettim ve sonrası malum,beni evden attılar,babada kalan oğlum büyüdü,sevdiği kızla kaçtılar,ev tuttular çalışıyorlar ve bize o sahip çıktı şimdi onların yanındayız,sevdiğin diyeceksiniz,demekki onu yaşayacakmışım,hayat bir sınav nefsine hakim olup yanlış yapmayana ne mutlu,fakat hayat bazen irademiz dışında ordan,oraya atıyor yinede her şey sevince güzel....
Teşekkür ederim
Saygılarımla
Sertuğ 20007
YORUMLAR
Bu, okuyanı da derinden etkiletyen bir yaşanmışlığın öyküsü olduğu belli..
Öykünün kahramanı da yazarın kendisi olduğu da belli .
Belli olmayan ise, "Hayat bir mücadele mi dir" ile "Mücadelenin kendisi mi hayayattır " olduğudur, sanırım..
Bence Mücadelenin ta kendisi Hayattır..
İnsan ömrünü nasıl yaşarsa yaşasın,sağlıklı yada hasta..Zengin ya da fakir..itibarlı ya da dışlanmış..Mutlu ya da mutsuz..VB.
Bu süreçlerin her anı mücadele ile geçtiği kesindir. Ve gelinen son noktaya da nice savaşımlar,direnmeler,sabır ve acılarla gelindiğini de biliyoruz..
Biliyoruz bilmesine de, ama,yine de bazı şetylerin farkında da olamıyoruz sanırım..Farkında olmadığımız ya da olamadığımız şey de,yaşıyorsak ve de yaşamaya devam edeceksek savaşa da hazır olmak ve zafere götüreck donanıma da önceden sahip olmak..Yani ,yaşamın bundanbaşka birşet olmadığını,olamayacağını peşinen kabüllenmek ve içselleştirmek..
Yazı içeriğinden anladığım kadarıyl da Değerli Yazarımız ESMA Hanım bu şavaşın içinde olmuş ve kazanmak içinde gerken direnci,sabrı ,metaneti de göstermiş.Ama,bedelini de, acılar ve mutsuzluklar çekerek ödeyerek.Bugünkü güzel yaşantısına gelmesinde de bu özveri ve cefanın gücü var..Asker oğlun ve güzel gelininle mutlu yaşa günlerini dilerim..
Şiir de olduğu gibi, Nesir de de bir o kadar usta bir kalem gördüm..
Kutluyorum Esma Şairi,
Saygılarımla..
sertuğ
Hayat insana bir senaryo biçiyor ve al işte sen bunu oynuyacaksın diyo.Bizse hayatın aktörleri.Mutlu bir yaşamım vardı lakin erkenden mevlam aldı.
Öyle ya her yaşamda bir öykü vardır galiba ben sizden şanslı imişim.Dolu dizgin ve küçük şeylerlede olsa mutlu olmasını bilen arasırada ufak kırılmalar harici güzel bir yaşamımız vardı.ÜZÜLDÜM DİLERİM MUTLU OLURSUNUZ ZİRA MUTLU OLMAYI HAK ETMİŞİNİZ...
Yüreğinize sağlık efendim.Mutlu olun mutlu kalın...
Öyle bir zamanda yaşıyoruzki artık ne kardeşlik kalmış nede insaf...bu yazdıklarınızdan çok etkilendim arkadaşım...çok yakın zamanda bende buna yakın şeyler yaşadım...güçlü olmak en doğrusu...dilerim bundan sonra gülersiniz...selam ve sevgiler...
sertuğ
İnsan yaşadığı sürece başına neler geleceğini bilemiyor.Yinede metin olup dayanma gücünüzü kaybetbediğiniz için kutlarım.Saygılar.