Günbegün Notlarım 106/ İNSAN KUTSALDIR...
.....................................
Bir bütün olarak, insan değerlendirilmeli...
Bir hatasından, bir yanlışından yerden yere vurulmamalı kişiliği. Küçük bir şey için, gururu ayaklar altında çiğnenilmemeli insanın. İnsanın güzellikleri daha çok...
İnsanın kendisi güzel çünkü. Çünkü tüm güzellikler insanda toplanılmış. Ruhu temiz, kalbi saf ve gözleri berraktır insanın. İnsanın değeri malla, parayla ya da başka maddi olanaklarla ölçülemez. O bir sevgi diyarı. O bir yaşanılır hayat tanımı. O bir mutluluk reçetesi. O bir cennet adayı...
İnsana yapılan her zulüm, haramdır. Günahı büyüktür...
İnsan, baş tacı edilmeli yüreklerde. İnsan en içten duygulara layık görülmeli. İnsan, en duru hâllerle karşılanılmalı. İnsan, artniyetsiz sözlerle anılmalı. İnsan, yağmur bereketinde misafir edilmeli canlarda...
Ve insan varlığı kutsaldır...
Dünya bile onun için dönüyor. Yıldızlar bile hürmetine her gece ışıklarını parlak tutuyor. Ay bile renkli bakan bakışları için gülümseyen yüzünü hiç eksik etmiyor. Melekler bile özü olan toprak için bir yere ayrılmıyor, yalnızlığını paylaşıyor, kalabalık tutuyor omuzlarını ve beşeriyetine secde ediyor an be an. Ve en güzeli de, insanlar bile onun için tek vücut oluyor, olmalı...
..............................................
MSC
11 Temmuz 2010,,,10.48
Mardin
YORUMLAR
İnsanı çok güzel tarif etmişsin. Her insanın dünyaya gelişi ve gelişim süreci aynı iken kimi insanca yaşıyor kimi ise insana layık olmayan bir şekilde. Ama her insan sevmeye, sevilmeye ve değer görmeye layıktır. İnsan ayrımı yapmadan Yaradan dan ötürü herkesi sevmek gerek....Ne mutlu sevgi tohumlarını yüreklerinde taşıyan insanlara...
Tebrik ederim yine çok güzel bir sayfan vardı. Allah ne düşünüyorsan iki katını versin derler sen de çok iyi düşüncelisin umarım herşeyin sana dönüşü de hep iyi olur..
Selamlarımla..
AYSEL AKSÜMER tarafından 7/11/2010 11:08:31 AM zamanında düzenlenmiştir.