Türkçe Hocalarım
Bu yazımda, yüksek öğrenimimde Türk dilinde derslerime giren hocalarımdan bahsedeceğim.
Öğrencisi olmaktan her zaman onur ve gurur duyduğum; öğrettiklerinin bir tekini bile kolay kolay unutmadığım; verdiklerini hayata geçirerek yararlandığım, aktif eğitimcilik sürecinde bilgilerini ve eserlerini hep referans aldığım hocalarımı burada şükran ve minnetle anarken, ebediyete intikal etmiş bulunan hocalarıma Allah’tan gani rahmet dilerim.
Uluslar arası bilimsel eserleri ve temayüz etmiş eğitimci kimlikleri ile alanında tam söz sahibi olan, kalıcı pek çok eser bırakan; yine her biri nadide çiçek ve paha biçilmez cevher olan; engin bilgi ve deneyim sahibi yüksek insanlardan güçlü bir dil temeli alarak dilimizin inceliklerine de vâkıf olma şansımı yakalayabildim.
Öğrencilerine daima iyi, doğru ve güzel örnek olan ve her biri birkaç dil bilen hocalarımdan özellikle Türkçe, Türk Dili, Dil ve Edebiyat, Dilbilgisi, Dil Eğitimi, Dil Kültürü ve Kompozisyon (Yazma) konularında disiplinler, bilgi ve teknikler aldım.
İlk yüksek öğrenimimi ‘70’li yılların başında Ankara (Gazi) Yabancı Diller Eğitim Enstitüsü’nde tamamladım. ‘80’li yıllarda ise, Ç.Ü.Eğitim Fakültesi’den Lisans diploması alarak bir süre mezuniyet sonrası (Post Graduate) çalışmalar yaptım. Periyodik olarak yurt içi ve yurt dışı kurslara ve seminerlere katıldım.
Öğrenmenin sonsuz bir süreç olduğuna, her yaşta ve başta (kültür) muhakkak bir şeyler öğrenebileceğimize, bir işe başlamanın onu bitirmenin yarısı olduğuna yürekten inanırım. Değil mi ki uygulayan, yapan karar verenden daha güçlüdür…
Hepsi de hoşgörülü ve alçakgönüllü, özverili, özgeci, dürüst, azimli, çalışkan, iyimser ve yapıcı mizaçlı hocalarım sayesinde kutsal öğretmenlik mesleğine özgüvenle, özsaygıyla ve güçlü bilgi birikimiyle adım attım.
Üniversiter çalışmalarımda ve mesleki yaşantımda kazanmış olduğum başarıları yaptığı her işi tarzı hayat (yaşam biçimi) olarak benimseyen, pozitif enerji yüklü, derin düşünen, araştırıcı, mütecessis ve eleştirel bilimsel kimliği haiz hocalarıma borçlu olup, sahip olduğum anlayış, bakış açısı ve eğitsel kimliğimin olgunlaşmasında da bütün hocalarımın mutlak etkisi bulunduğuna yürekten inanmaktayım.
Hayatta olan hocalarımın derin hürmetle ellerinden öperek kendilerine esenlikler dilerken, ‘Allah, razı olsun!’ der; nazarımda her biri emeritus/emerita profesör olan mümtaz şahsiyetlerden bazılarının isimlerini titr zikretmeden sunmak isterim:
__Kemal Demiray
__Nevin Kardaş
__Meserret Diriöz
__Ayhan Yüksel
__Emin Özdemir
__Mehmet Deligönül
__Cavit Binbaşıoğlu
__Orhan Çaplı
__Ülkü Köymen
__Kâzım Altay
TDK başkanımız Prof. Dr. Şükrü Halûk Akalın ise, üniversitede teşriki mesaide bulunduğum ve ilk Türkçe eserimin Türkoloji araştırmaları yayını olarak zuhur etmesinde önemli katkılarını esirgemeyen kadim dostum olup, bilvesile kendilerine şükranlarımı ve saygılarımı arz ederim.
YORUMLAR
Vefa dolu bir yazı. Anlaşılan o ki öğretmenleriniz size sadece bilgi aktarımına kalmamış, güzel ahlaki davranışlarını da yansıtmışlar. Hepsine saygılar sunuyorum sayfanızdan.
Eğitimci
Bu güzel ve anlamlı yazınızı burada bizlerle paylaştığımınız için size teşekkürlerimi iletiyorum.
Sevgiler...
Eğitimci
Bu yazımda, yüksek öğrenimimde Türk dilinde derslerime giren hocalarımdan bahsedeceğim.
Öğrenmenin sonsuz bir süreç olduğuna, her yaşta ve başta (kültür) muhakkak bir şeyler öğrenebileceğimize, bir işe başlamanın onu bitirmenin yarısı olduğuna yürekten inanırım. Değil mi ki uygulayan, yapan karar verenden daha güçlüdür…
Üniversiter çalışmalarımda ve mesleki yaşantımda kazanmış olduğum başarıları yaptığı her işi tarzı hayat (yaşam biçimi) olarak benimseyen, pozitif enerji yüklü, derin düşünen, araştırıcı, mütecessis ve eleştirel bilimsel kimliği haiz hocalarıma borçlu olup, sahip olduğum anlayış, bakış açısı ve eğitsel kimliğimin olgunlaşmasında da bütün hocalarımın mutlak etkisi bulunduğuna yürekten inanmaktayım.
Bundan sonraki yazılarınızdaTürkçe'yi doğru ve güzel kullanma konusunda daha titiz davranacağınızı ümit ediyorum.
Eğitimci
YAPTIĞINIZ GERÇEK ANLAMDA BİR YORUM İSE, TEŞEKKÜR EDERİM. HERKESİN LEHÇE-İ LİSANIYLA ALAKALI KEYFİYET KENDİSİNE AİTTİR. ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİM. SAYGIYLA…
Eğitim ordumuza verdikleri hizmetlerden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır. Bir eğitimci olarak vefa örneği olan yazınızı beğeni ile okudum. Emeği geçenleri unutmamak lazım. Saygı ve selamlarımla..
AYSEL AKSÜMER tarafından 7/11/2010 9:17:37 AM zamanında düzenlenmiştir.