karışık duygular
Ne istiyorum ben bilmiyorum... gelecekte kendimi nerede görüyorum hatta yarın neler yaşayacağımı dahi bilmiyorum yarın için olan planlarım gerçek olacak mı ki? Belki 1 dakika sonra azrail yanımda olacak ama "daha çok uzun bir ömür var önünde" diyorlar. hiç biri bilmiyor benim ne zaman nasıl bir şekilde öleceğimi... 70 yaşındaki annennem yaşayacak belkide 30 yıl daha ama ben bir gün sonra öleceğim belkide yani ölümün dibindeyiz hepimiz de. Sadece yaşlılar ölmüyor bakın bir çevrenize 30 yaşında, daha hayatını baharında bir sürü genç insan... ölüm sadece bir saniye, bir saniye içinde ölüyorsun yavaş yavaş diye bir şey yok acı çekersin belkide ama ölmek sadece bir saniye...
Doğmadan ölen bebeklere ne demeli peki, bazıları ise özellile öldürüyor onları cinayet işlediklerini bilmeden... belkide biliyorlar bunun bir cinayet olduğunu ama yinede yapıyorlar göz göre göre... boş yere denmemiş "bebeği veren allah, rızkınıda verir." verir ya yüzlerce insan yokluktan hatta bazılarıda kendilerini hazır hissetmdikleri için cinayet işliyorlar dolaylı yoldanda olsa... peki o bebekleri yaparken kendilerini hazır hissetmiyorlarsa niye yaptılar?
Cehalet ..işte bütün bu cinayetlerin, kendini bilmezliklerin her an ölebileceğinin farkında olmamanın nedeni bu, CEHALET... Manga’nın şarkısında olduğu gibi dikmişler televizyona gözlerini başkada bir ihtiyaçları yok sanki... yok mu gerçekten? Ya öldüğünde ne diyecekler sorguda? "Televizyon izliyorduk yapamadık ibadetlerimizi, öğrenemedik ilimi, kılamadık namazı, öğrenemekdik kur’anı..." okuyanlar bu yazımı sizcede komik bir neden değil mi bu her şeye ayıracak zamanın varda iki dakika namaza ayıramıyor musun o kıymetli zamınını? Işte cehalet bu izliyorlar televizyonu hiç kitap okumuyorlar, kültürel bir faaliyetleri yok hiç, müslümanım diye geziyorlar ama hiç islamiyeti doya doya yaşamıyorlar. Sohbet etmeyi bile bilmiyorlar tek sohbetleri dedikodu, kadınlara derler ya dedikodu yapar diye erkeklerin de hiç arta kalır yanları yok yani bu konuda.
Biliyorum çok karışık bir yazı oldu bu bir çok kou birden var bir başlık koyamayız yani... ama umarım bir şeyler anlatabilmiştirim...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.