- 946 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Görmez olduk
Bir palyalço nun gözyaşlarına tanık olmadım hiç.Oysa palyalço da olsa insan olduklarını,korkmamam gerektiğini öğrendim sonra.
Yaşlı bir kadının, tırnak aralarında kalan toprakları,nasırlı ellerini görünce öğrendim üretmenin, yetiştirmenin zorluğunu.
Bir babanın evine dönerken, çocuklarına alamadığı,boş torbasında, çökmüş omuzlarında öğrendim yoksulluğu.
Hiç okşanmamış siyah saçlar da, sarılıp sarmalanmamış, şımartılmamış ağlayan gözlerde farkettim, annesizliği, anne değerini.
Bir işçinin bedenini tartamayan ayaklarında, yere düşmüş kollarında, patlayan avuçlarında farkettim yaşam mücadelesini.
Çocukları onu huzur evine bırakmak isterken karşı gelen bir dedenin unutulmuş gençliğini, kendinden büyük ve ağır küfesinde gördüm.
Başının üstünde ustaca taşıdığı simitlerle, oyuncak vitrinine bakan çocuğun gözlerinde gördüm çocuk düşleri,uçmayan balonları.
ve...
Günlük koşuşturmalara daldık hepimiz.Yanımızdan geçerken herşeyini yitirmiş birilerini, görmez olduk.Yan bina da babasını, annesini, evladını yitirirken komşularımız, başımızı rahatça yastığımıza koyup, gözlerimizi kapatırolduk...
Şairin dediği gibi, acıları bal eyledik... Görmez olduk.
YORUMLAR
Günlük koşuşturmalara daldık hepimiz.Yanımızdan geçerken herşeyini yitirmiş birilerini, görmez olduk.Yan bina da babasını, annesini, evladını yitirirken komşularımız, başımızı rahatça yastığımıza koyup, gözlerimizi kapatırolduk...
GİTTİKÇE YALNIZLAŞIYORSUNUZ İNSAN KARDEŞLERİM- DİYEN USTA ŞAİR ŞÜKRÜ ERBAŞ.IN DİZELERİ DÜŞTÜ USUMA SİZDEN BU ALINTIYI YAPINCA....
EVET NE KADAR GÖREMEZ, NE KADAR BAKAR KÖR OLDUK...
NELER OLUYOR BİZE??
Koşaradım
Gittikçe yalnızlaşıyorsunuz insan kardeşlerim
Ne bir ortak sevinciniz kaldı sizi çoğaltacak
Ne bir içten dostunuz var acınızı alacak
Unuttunuz nicedir paylaşmanın mutluluğunu;
Toprağı rüzgârı denizi göğü
O her zaman bir insanla anlamlı
Tükenmez bir hazine gibi kendini sunan doğayı
Unuttunuz, gömülüp günlük çıkarların
Ve ucuz korkuların kör kuyularına
Daraldıkça daraldı dünyaya açılan pencereniz.
ŞÜKRÜ ERBAŞ
olgun ekinci tarafından 9/19/2007 10:11:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Günlük koşuşturmalara daldık hepimiz.Yanımızdan geçerken herşeyini yitirmiş birilerini, görmez olduk.Yan bina da babasını, annesini, evladını yitirirken komşularımız, başımızı rahatça yastığımıza koyup, gözlerimizi kapatırolduk..."
sevmeyi unuttuk herşeyden önemlisi..sevmeyi,sevilmeyi...değer kavramımızı değiştirdik,çıkara dayalı hale getirdik tüm duyguları...kalbimizin tutsağı olmak yerine,hislerimizi ifade ederek yaşamak yerine başka duyguların esiri olduk...bir şiirim vardı bu yazına uygun düşen..ama ne yapsak da değişmiyor içinde bulunduğumuz durum...
yalnızlığa yürüyoruz...yalnızlığa...
çok güzeldi duygu insanı...melek oluşuna uygun bir yazı işte...
salıcakla kalasın melek...bence günün en güzel yazısı...
sergio06 tarafından 9/19/2007 7:43:41 PM zamanında düzenlenmiştir.