- 630 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AMAN! DİKKAT!
Köroğlu’nun bir sözü vardır; “delikli demir çıktı, mertlik bozuldu” diye.
Köroğlu bu gün yaşasaydı “ teknoloji gelişti, insanlık değişti” derdi her halde.
Aslında iyiye kullanıldığında teknolojinin yükselmesi insanlar için çok büyük kolaylıklar sağladı.
Ancak insanları birbirlerinden uzaklaştıran, sosyal yapıyı son derece olumsuz etkileyen yönleri ile birlikte yeni yeni suç türlerini de beraberinde getirdi.
Artık herkesin her şeyi ortalıkta geziyor.
Herkes herkesin bilgilerini rahatça kullanabiliyor.
Cep telefonu ile kontür dolandırıcılığını duymayan kalmadı.
Bu günlerde birileri sizin bilgilerinizle araba satış ilanı verebilir, sizin ruhunuz duymadan insanları dolandırabilir.
Böyle bir durumda yapılacak ilk iş en yakın Cumhuriyet Savcılığı’na başvurmak olur her halde.
Ancak Savcılıktan alacağınız yanıt beklemediğiniz yanıt olabilir.
Mesela “ bir kişi veya şebekenin sizin adınızı adresinizi kullanması katalog suçlar içerisinde sayılmayan suçlardandır” diyebilir.
Israr ederseniz, o zaman Emniyet Müdürlüğü’ne veya karakollara başvuru yapın diyebilir.
Öyle ya Savcı Bey’in işi başından aşkın…
Cinayetler, trafik kazaları, intiharlar vs.
Sizin mağduriyetiniz onların yanında sönük kalır.
Karakola gidersiniz. Telsiz anonsları arasında fırsat buldukça derdinizi anlatmaya başlarsınız.
Bir telsiz anonsu, “ bilmem kaç nolu karayolunda trafik kazası, 1 eksi 5 yaralı, yaralılardan birinin durumu ağır”
— Anlaşıldı Tamam!
Tekrar kaldığınız yerden anlatmaya başlarsınız.
Bu kez Komiser Bey sizin beyanlarınızı yazan memuru çağırır.
Neticede 3 satırlık beyanınızı 3 saatte zapta geçirir, rahat bir nefes alırsınız.
Muhtemelen şikâyet ettiğiniz kişi de mağdur olabilir. Kimlik bilgileri başkaları tarafından kullanılıyor olabilir.
Bu yayını sağlayan internet sitesinin sorumluluğu var mıdır?
Haber verdiğinizde o sahte ilanı siteden kaldırırsa hiçbir sorumluluğu yoktur.
Şayet o ilanın farkına geç varmış iseniz, ya da size geç haber verildi ise, vay geldi halinize.
Site kazanmaya devam eder sorumsuzca…
O arada kim bilir kaç kurban dolandırılmıştır.
Bu nedenle de aman dikkat! Diyorum.
Sakın ola İnternet üzerinden alışverişlerde malınızı teslim almadan hiç kimseye para kaptırmayın.
Hele hele kimlik bilgilerinizi, kredi kartı numaranızı kesinlikle vermeyin.
Çevrenizdeki herkesi bu konuda uyarın.
Evet! Teknoloji gelişti, İnsanlık değişti.
Kim bilir daha bilmediğimiz ne numaralar var.
Üçkâğıtçısı, sahtekârı, dolandırıcısı bol olan bir memlekette nefes alırken dahi dikkatli olmak gerekli…
“En yüce değer emek” diyen de biz, bedava sirkeyi baldan tatlı yapan biz…
Bu nedenle çevremize dikkat etmeliyiz.
Aman! Dikkat!..
Cemal EROĞLU (www.cemaleroglu.com)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.