- 520 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Oruç Baba'dan Aforizmalar-8
-Ne günlere kaldık! Ortalık horozu olmayan çöplükve çöplüğü olmayan horozlarla doldu. Açılım maçılım dedikleri bu idi herhalde!
*
-Kendisini sevmeyen kişi başkasını nasıl sever?
*
-Büyük beyinler her daim görülmez. Bir toplumdabir dönem ortaya çıkarlar, sonra kaybolurlar. Ortaya çıktıkları dönemde onları,bazı toplumlar başa getirirler, bazı toplumlar ise zindanlarda çürütürler.
*
-Sırlarla dolu bir evrende hiçbir sırra vakıf olmadan yaşamak en büyük fakirliktir.
*
-Zaferin kolayının yenilgiden farkı ne?
*
-Politika, yalanın yalan olmadığına kitleleri inandırma sanatıdır.
*
-Harekete geçemiyor musun, el frenin yani korkun çekili olmasın!
*
-Çocuklarınıza ağaca çıkmayı öğretmeden önce, ağaçtannasıl inebileceğini öğretin. İnişler çıkışlardan daha çok hüner ister.
*
-Kadını çözmeye çalışacak kadar aptal değilim. Çünkübuna ömür yetmez.
*
-Kadınlar güçlü erkek isterler, ama kendilerine karşı değil.
*
-Evi terk eden her erkek arkasında acımasız bir kadın bıraktığını düşünür.
*
-Herkes açık sözlü insanları sevdiğini söyler, ama hiç kimse onların sözlerine tahammül edemez.
*
-Ülke savunmasında süngünün çizdiğini kalem; kalemin çizdiğini ise ancak halk siler.
*
-Nasihat etme, küçük küçük hatalar yapmasına izin ver.
*
-Karar vermek hem çok zordur, hem de çok kolaydır. Zorluk ve kolaylık kararların kendimiz için mi, başkaları için mi olduğuna göre değişir.
*
-İyi bir seçim yapabilmen için, kötü seçimin ne olduğunu bilmelisin.
*
-Takdir edilmeye, övülmeye aldırış etmediğin an, başarılarının kendin için olduğunu idrak ettiğin andır.
*
-Bir kahkaha bir dilim pirzola yerine geçermiş. Boşver bunları, ama sen gene de bir kahkaha at. Pirzola değil de bir tas tavuksuyu çorbası yerine geçse bile kazançlısın.
*
-Her şans, fark etmediğimiz bir çalışmamızın ürünüdür.
*
-Büyük olaylar büyük adamları yaratır; büyükadamlar da büyük olayları. Küçük adamlara da büyük olaylar ve büyük adamlarla övünmek, ya da onları kötülemek kalır.
*
-Damla damla akan suyun gücünü küçümseyen kaya oyulduğu zaman gerçeği fark eder, ama artık yapacak bir şey kalmamıştır.
*
-Aklındaki sınırları kaldır. O zaman hayatın baknasıl da değişecektir.
*
-Bilgim bildiğim kadarsa , bilmediğimi nasıl bileceğim?
*
-Bilgi, cehaletin katil çocuğudur.
*
-İyinin ne olduğunu sorgulamaktansa iyiyi yaşamak gerekir.
*
-Kötüler, ahlaksızlar en üst makamlarda diye üzülme. Baksana doğada da en hafif şeyler en üstte. Rüzgar bir kağıt parçasını göklere çıkarıyor, ama demir hep yerde.
*
-“Deniz olmayan yere liman yapanlara, nehir olmayan yere köprü yapanlara” ne denir? Deli mi dediniz?... Haberiniz olsun, siyasetçilere hakaretten yargılanabilirsiniz.
*
-İyi bir makam elde edersen, ya da çok zengin olursan bil ki, akbabalar bile dostun olur. Çünkü onların dirinden de ölünden de elde edebilecekleri bir şey mutlaka vardır.
**
YORUMLAR
Ömer Faruk Hüsmüllü
Çok teşekkürler.
Sağolun, var olun...
Selam,sevgi ve saygılarımla.
Her maddeyi ayrı ayrı inceledim, hepsi çok doğru... Sadece;
"Aklındaki sınırları kaldır. O zaman hayatın baknasıl da değişecektir."
Şu maddede takılı kaldım... Herkes aklın sınırlarını kaldırsa, kaldıran kişinin hayatı ile birlikte hepimizin hayatı değişmez mi?
Yok yok o zaman dünya çok karışırdı gibime geliyor. Evet, bilim adına, insanlık adınaysa kabulüm ama ya sınırsız aklını kötü yolda kullanmaya kalkarlarsa !
Sevgi ve saygı ile...
Ömer Faruk Hüsmüllü
Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkürler.
Sorularınız çok ustaca sorulmuş. Hepsi de başlı başına bir tartışma konusu.
Sorgulayan insanlara hayranım...
Selam,sevgi ve saygılarımla.