- 1399 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SOBA
SOBA
ben
bir sobayım!
hemde küçücük
ısı veren , ışık veren
gittikçe çoğalan
çoğaldıkça çağlayan
minicik bir soba..
gelen ısınır
giden terler.. öyle ki hiç sönmez
üzerimde çaydanlık
fokur fokur kaynar ,
kestaneler pişer,
mısırlar patlar.
dostlar gelir,
etrafımda halka olurlar,
onları dinlerim
dertlerine derman olurum.
kimi zaman çok kızar !
alev alev patlarım,
kimi zaman donar,
buz keserim.
o zaman vay !
halllerine
soba diye gelenlerin..
bir de sobanın yanmadığını
söndüğünü düşünürsek..
YORUMLAR
canandemirel
teşekkürler, sevgilerimle...
Resim ve şiir beni ilk görev yaptığım Tokat'ın bir köyüne götürdü.Yıllar vöncesi anılarım canlandı..
Ne güzeldi o soğuk kış gecesinde yanan odunun sesi .Bana yalnızlığı unutturuyordu.Ailemi düşünür hayal kurardım p anlarda....
Size teşekkür ederim ..
canandemirel
sevgiler..
Soba çocukluğum ve genç kızlık dönemimin ısınma diye görünse de salonumuzun çok amaçlı başköşe konuğuydu.. Geçmişi hatırladım nerede o sıcaklıklar eskide kaldı. Tebrikler güzel bir yazıydı. Sevgilerimle..
canandemirel
teşekkürler..sevgilerimle..
canandemirel
Şimdi sobalar kalktı yerine kaloriferler geldi. Yani anlayacağın sobamız bile dejenere oldu.Eski tat yok...
Sabahları sobanın üzerinde ekmekler kızartılır, üzerine yağ sürülürdü. Sobanın çıkardığı ses, verdiği sıcaklık içimizi ısıtırdı.
Akşam misafir geldiğinde üzerine kestaneler atılırdı, elimiz yana yana kabuklarını soyup, yemeye çalışırdık. Patates pişerdi...
Beni çocukluğuma döndürdünüz... Sobanın verdiği sıcaklık, sanki insanların yüreğine girerdi...Sıcacık komşuluklar olurdu. Arkadaşlıklar, dostluklar bir başkaydı...
Sevgilerimle...
canandemirel
sevgilerimle..
Okudum ve gördüm ki satırların anlatım aralıklarında benzetilmek ve ilkim değişimlerinin soğuklarında sığınacak bir sıcaklık aparatı düşüncesi fırtınaya tutulduğunda soluklanmak için sığınacak bir liman güzelliği gibidir.
Dilenen ve algılanan bu sıcaklığın ve pozitif düşüncenin hep aynı güzidelikte sürmesidir. Her birey bu sıcaklığını sürdürmesi ve sürdürülmesi için ısı ihtiyacını duyumsayanların gerekli özeni göstermeleriyle sürdürülebilirliğini sağlamak yakışanı olur.
Güzellikli ve içeriği dolu paylaşır bir anlatımdı. Kutlarım
Saygılarımla
canandemirel
ve çok ince..
teşekkür ve sevgilerimi yolluyorum..