- 932 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
TOLSTOY
Yarım yüzyıldır, bu kitapta bahsettiğim insanlar içinde yaşamaktayım. Bu kitabın, bir gerçeklikten kaçmayı arzulamadığım zaman, söz konusu gerçeklikten kaçmadığımı anlatan yarinde bir deneme olduğunu düşünüyorum……………
Sizi temin derin ki birçok gerçek var ki, onları hatırlamamak en iyisi. Böyle gerçekler yalanlarla doğmuş gerçeklerdir ve zehirli yalanların her türlü unsurunu barındırırlar, insanın insanla olan ilişkisini bozarlar, yaşamı çabucak iğrenç, anlamsız bir cehenneme çevirirler.
Bu kitapta öncelikle şunu hatırlatmak istedim: “ Rus edebiyatı da Ruslar gibidir.” Sonra, bu tespitimin çok ciddi bir ses getirmesi gerektiğini düşündüm.
Rus halkı’ndan beklentim, bende hayal kırıklığı yaratmıyor. Rusya’daki aptallar bile özgün aptallardır.
Sanırım bu olağanüstü halk söz konusu eziyetlerden paylarına düşeni aldıkları; bu işkencelerden ve zihin karışıklığından tamamen kurtulduklarında, dünyanın tümünü birleştiren eksiksiz bir kültürel bilinç içinde ( gerçekte kültür, emeğin inançsal nüfuzudur) çalışmaya başladıkları zaman, peri masallarındaki gibi destansı bir yaşam başlayacak, didişmekten bitkin düşmüş ve işlenen cinayetlerle çılgına dönmüş bir dünya aydınlatılmış olacaktır.
M. Gorki
Gorki böyle inansa da, dünya da mutluluk verecek bir sosyalist ya da komünist model yoktur. Bütün uygulamalar başarısız olmuştur. Hakiki hiçbir İslami yönetim de kurulmamıştır. Dini yönetimler tasvip görmemiştir. İyi bir alternatifi olmadığı için kapitalist sistem başını alıp yürümüştür. Adil olmayan bir sistem ama kim adalet istiyor ki? Herkes güç ve para istiyor. Kapitalizm her şeyi vaat ediyor ve bazılarına da veriyor peri masallarındaki destansı yaşamı. Ne var ki dünyamızın özgün aptalları asla tadamayacak. Bu destansı yaşamı sömürgeci ve üçkâğıtçı kapitalistler den bir kısmı tadacaktır.
Dünya yaşlanıp imdat sinyalleri verirken kapitalistlerin zenginlikleri başlarına dert olacaktır. Servetlerinden kaçacaklardır. Çoktan çok azdan az gider. Maksim Gorki kehanette bulundu ama tutmadı. Benim ki kehanet değil. Apaçık belirtiler var gören gözler için. Çünkü nesil de piçleşiyor.
Rus yazarları acıyı, gücü, karmaşayı ve gerçekçiliği en derin işleyenlerdir.
Sürekli baskıda olmalarına rağmen harika işler çıkarmışlardır. Komünizm daha gevşek olsa daha güzel eserler çıkardı bu zorlu coğrafyada. Ne yazık ki 2010 yılında bile baskıcı hükümetler iktidardadır. Komşu Rus halklarının tam hürriyetini gönülden destekleyen biriyim. Halen esaret, sömürü, zulüm vardır Rusya’da. Çin kadar dikkatle izlenmesi gereken bir devlettir.
Rusya’da dinlere ve özellikle Müslümanlara karşı da ağır eziyetler vardır.
Bir gün Rus halkının da daha özgür olduğunu görmeyi gönülden isterdim.
Lev N. TOLSTOY (1828-1910)’dan bir öykü anlatayım.
İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN
“ Bir zamanlar bir iyi, bir de kötü büyücü varmış. İyi büyücü, bir insanı, kötü büyücünün şerrinden kurtarmak için, onu buğday tanesine çevirmiş.
Kötü büyücü birden horoz olup, tam taneyi yutacakmış ki, iyi büyücü tanenin üzerine bir şinik buğday dökmüş. Böylece kötü büyücü aradığı taneyi bulamamış. “ İşte Hıristiyanlar da Allah’ın kitabı olan İncil’i bu hale getirdiler. Allah’ın kitabının yanı sıra 49 kitabı kutsal tanıyarak hak ve batılı birbirine karıştırdılar.”
(İçimizdeki Şeytan) LEV NİKOLAYEVİÇ TOLSTOY
HAZRETİ MUHAMMED
“… Bunu söylemek ne kadar tuhaf olsa da benim için Muhammedilik, Haça tapmaktan (Hiristiyanlık’tan) mukayese edilemeyecek kadar yüksekte duruyor. Eğer insan, seçme hakkına sahip olsaydı, aklı başında olan her bir insan, şüphe ve tereddüt etmeden Muhammediliği; tek Allah’ı ve onun Peygamberini kabul ederdi.”
TOLSTOY
YORUMLAR
yazılarınızda bilgi var
bu konuda tebrik ederim
fakat bence bir parça da üslup ve yazıyı
geliştirme biçimleri üzerinde durun
nasıl mı?
bol bol yazarak
yani daha çok yazmalısınız
Engin Tatlıtürk
sayfama onur verdiniz.
Selamlar.
Zevkle okudum ve de bilgilendim. Komünizm, Sosyalizm ve Kapitalizm hakkındaki tespitlerinizin tamamının benim görüşlerimle örtüştüğünü de gördüm. "Aklın yolu birdir" sözü demek ki boşa söylenmemiş. Önce kutlarım, sonra da selam ve saygılarımı sunarım.
Engin Tatlıtürk
Saygılar.
“… Bunu söylemek ne kadar tuhaf olsa da benim için Muhammedilik, Haça tapmaktan (Hiristiyanlık’tan) mukayese edilemeyecek kadar yüksekte duruyor. Eğer insan, seçme hakkına sahip olsaydı, aklı başında olan her bir insan, şüphe ve tereddüt etmeden Muhammediliği; tek Allah’ı ve onun Peygamberini kabul ederdi.”
TOLSTOY
Merhaba efendim .Bende TOLSTOY un yazılarını çok beğenerek okurum.TOLSTAY denince aklıma MÜSLÜMAN ALLAHa inanan değerli dir yazar gelir aklıma.Oğlum bana tolstayın kitabını hediye etti okudum çok beğendim.
İnsan ne ile yaşar kitabını beğeniyle hayranlıkla okudum. TOLSTAY gerçekten araştırmış kaleme almış değerli bir RUS yazardır.
çünki o dinleri araştırmış, içinden en katıksız olanı müslümanlık dini olduğunu görüp yazmış.Müslümanlığım ne kadar Kıymetli bir din olduğuna dikkat çekmiş .Bizim içimizde yokmudur değerli araştırmacı yazar ilahiyet fakultesi Hocalarımız ve imamlarımız var hemde çok ama kıymet bilenler yok.Allah yardım etsın vede kıymet bilenlerden etsin etsinki biz yaratılanlar yaradana peygamberlerine enson peygamber olan HAZRETİ MUHAMMED (S.v.s)efendiler efendisine sahip çıkalım ve ALLAHa has kul RESULUNE has ümmet olalım İNŞALLAH. Kendi ülkemizde ALLAHın kutsal dinini Müslümanlığı hakkı ile yaşamayı ALLAH cümle Müslümanlara ve de tüm inanalara yaşamayı nasıp etsin İNŞALLAH. Bizim gibi hazır bulupta değerini yeterince ANLAMAYANLARA ANLAMAYI İDRAK EYMEYİ NASİP ETSİN İNŞALLAH.Selamlar Saygılar .
Eğer insan, seçme hakkına sahip olsaydı, aklı başında olan her bir insan, şüphe ve tereddüt etmeden Muhammediliği; tek Allah’ı ve onun Peygamberini kabul ederdi.”
TOLSTOY
çok doğru söylemiş TOLSTOY; fakat benim anlamadığım olay şu, biz müslüman bir ülkede yaşıyoruz. Dini vecibelerimizi yerine getirmemiz en doğal hakkımız. Bunu TOLSTOY bile anlayıp hak verirken, bizim kendi vatandaşlarımız tarafından dışlanmamız çok acı. Namaz kılan bir insana gerici gözüyle ne zamana kadar bakılacak acaba?
Hıristiyanlar her hafta çoluk çocuk kiliseye giderken, papazları sayılıp sevilirken, neden bizim imamlara bakış açımız farklı aacaba? Rus halkının daha özgür olmasını ben de gönülden isterim. Gerçekten rus yazarlarının güzel eserlere imza attıklarını biliyoruz.
Tartışmaya değer bir yazı sayın Tatlıtürk tebriklerimle.
Yazınız vesilesi ie, bütün islam aleminin Miraç kandili mübarek olsun.
saygılarımla...
EMİNE45 tarafından 7/8/2010 11:54:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
İnanç bir insan için olmazsa olmazdır. Varlık nedenini açıklamak için her insan mutlaka birşeylere inanır. Bir kısmı, herşeyi yaratan Allah'a, bir kısmı için kutsal olan şeyler ritüellere bağlanmıştır, bazıları fiziğe, bilime inanır ama inanır.
Allah'a inanmayanlara ataist denilir ki, bunların yaşamlarının da ne kadar boş olabileceğini düşünmekteyim...Hiç bir şeye inanmadan boş boş durmak...
Bizim dinimizi herkes içtenlikle okuyup, yerine getirse dünyanın cennetten farkı olmazdı. Bencilliği, çıkar ilişkilerini, insana yüksekten bakmayı, kibirliliği bir tarafa atabilsek. İslamiyeti layık olduğunca yaşayıp, yaşatabilsek...
Miraç kandiliniz mubarek olsun...
Sevgi ve saygı ile
mavideydisevgi tarafından 7/8/2010 5:42:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eğer insan, seçme hakkına sahip olsaydı, aklı başında olan her bir insan, şüphe ve tereddüt etmeden Muhammediliği; tek Allah’ı ve onun Peygamberini kabul ederdi.”
TOLSTOY
Hicbir kafire hor gözle bakmayin. Müslüman olarak ölmesi umulur cünkü.
Mevlana
Bu okudugumuzdan sonra bir düsününce ne kadar dogru Mevlananin etmis oldugu söz.
Bu destansı yaşamı sömürgeci ve üçkâğıtçı kapitalistler den bir kısmı tadacaktır.
Dünya yaşlanıp imdat sinyalleri verirken kapitalistlerin zenginlikleri başlarına dert olacaktır.
Evet bu da yaradanin hic degismeyen bir yasasidir.
Üc kagitcilikla dolandiricilikla elde edilen servet basa beladir, o haram mal kalmaz elde avucta ama kalir kursaginda.
Güzel bir paylasimdi sevgili Engin Tatlitürk
Sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 7/8/2010 12:00:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
İslam hak ettiği yerde olmadığı içinmidir bilinmez, Bazı insanların İslamı seçmiş görünmesi veya seçmesi biz müslümanları sevindirir...Sanki onların gelmesiyle İslam çok daha güçlenecekmiş gibi mi hissederiz? Oysa ki şayet islamı seçmişse şereflenmesi gereken onlar değil midir?
İslam'ın şereflenmeye ihtiyacı varmıdır?
Maykıl Ceksın içinde aynı sürümceler vardı...İslamı seçmişse kazanan ve kurtulan kendisi olmuştur kanımca...Farklı bir boyuttan görmem gerektiğine inanıyorsanız aydınlatmanız onure eder...
Engin Tatlıtürk
Sizin düşündüğünüz tamamen doğrudur. Bunları o nedenle yazmadım. Demek ki belirmemem bir eksiklik olmuş. Uyarınız ve dikkatiniz için teşekkür ederim.
Dünyada iki millet vardır. 1. İnananlar
2.İnanmayanlar
Biz; inanmayanlar arasında iken farkına varıp inananların safına geçenleri takdir için neşrederiz.
Çok çok namüsait bir ortamda İslamla şereflenmek iltifatı da hak etmez mi?
Saygılarımla.