- 1198 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ELEŞTİRİ YAPICI OLMALI!!!...
Değerli Gönül Dostları, ilginiz ve yorumlarınız ve de okumak için ayırdığınız değerli zamanınız için çok teşekkür ederim. Hepinizden Allah razı olsun. Ancak, bazı eleştiri yaptığını zannederek karşısındaki insanın kendince çok değerli olan dizelerini, şiirini, yazısını sıfırlarcasına sözlerle yorum yazanları görünce yorum kısmını kapatma gereği duydum. Eleştiri demiyorum özellikle zira eleştirinin bile bir usulü, adabı vardır. Eleştiri yapıcı olmalı, eleştiriyi yapan kişinin samimiyetine eleştiri yaptığı insanı inandırmalıdır. Eleştiri yapmaktan başka herşeye benzeyen, hatta biraz ileri gitmek gerekirse, güya eleştiri yapan insanın, adeta hayata, insanlara olan negatif duygularının hırsını çıkartmaya çalışarak egosunu tatmin edercesine yazdığı sözler eleştiri olamaz. Eleştiri yapılan insana olumlu anlamda birşeyler kazandırmalı, negatif duyguları beslememeli...
İşte bu sebeblerden ötürü Sevgili Gönül dostları, şiirlerimi yoruma kapattım. Gerçekten samimiyetine inandığım, güvendiğim Gönül Dostlarımdan içtenlikle özür diliyorum bunun için, görüşleriniz, ilginiz, yorumlarınız her zaman benim için değerlidir.
Herşeyin gönlünüzce olması dileğiyle, sevgiyle, sağlıkla ve huzurla kalın.
Sonsuz Sevgi ve Saygılar.
Perihan METİN
NOT:Resim, kendi çektiğim bir resimdir.
YORUMLAR
Eleştiri ki,iyi yada kötü olabilir.Bundan korkmak,yazdıklarına yada ortaya koydukları esere inanmamayı mı gerektirir?Eserleri ortaya koyanlar,eğer sanatını kendisi için yapıyorsa ala,eleştiri bölümünü kapasın.Lakin unutmayın ki eleştirilemeyen eserler zaman dilimi içinde kaybolur gider.Çok iyi eleştiri yapanlar :siz ne anlarsınız ,siz ne bilirsiniz,çok biliyorsanız siz yazın gibi düşüncelere kapılabilir..Unutulmamalıdır ki eleştiri yapanlar,eleştirisini yaptıkları eserin toplumun hangi sınırlarına dayanabileceğini ,yaşadığı zamanı nasıl aşabileceğini ,evrenselliğini yazandan,cizenden daha iyi görür.Zaten kasıtlı yapılan yorumlar,yapanın dudaklarından satırlarına dökülür ve orada kalır.
saygılar
Perihan Metin
Sevgili Perihan incinmekte kırılmakta haklısın ama ben burada Serpil'in yorumuna aynen katılıyorum. Kişi yazısı, şiiri ve yorumlarıyla kendini ele veriyor zaten.
Yazısına ve yorumuna baktığımızda, yol mu gösteriyor, yoksa tepeden mi bakıyor, bunu az çok anlayabiliyoruz aslında. Siz aldırmayın.
Birçok insan da o tür yorumların kasten yapıldığını anlayabilecek kapasitededir.
Bırakın yapanlar düşünsün. Sayfanızı yoruma kapatmakla, yapıcı ve yol gösterici güzel yorumlardan da olduğunuzu düşünün...
Sevgilerimle...
Perihan Metin
Aslında haklısınız arkadaşlar, bu tür insanları değil yoruma kapatarak gerçekten samimi insanları cezalandırmış gibi oluyoruz ve onlar bunu haketmiyorlar, o nedenle yorum kısmını açmak en doğrusu görünüyor bu anlamda, dediğiniz gibi bunu huy edinmiş insanlar bu kez de aynı şeyi başkalarına yapacaktır mutlaka... Onları kendi hallerine bırakmakda fayda var. İşte budur, eleştiri, fikir alışverişi budur. Teşekkürler arkadaşlar ve sevgiler.
Ancak, bazı eleştiri yaptığını zannederek karşısındaki insanın kendince çok değerli olan dizelerini, şiirini, yazısını sıfırlarcasına sözlerle yorum yazanları görünce yorum kısmını kapatma gereği duydum..
Evet elestirinin bir sekli olur olumsuz ise dahi görüsün siir hakkinda,dediginiz gibi bir adabi olur.
Kisiler gerek siir ve yazilari ile gerekse yorumlari ile sadece ve sadece kendisini resmeder.
Karekterini ortaya koyar bir sekilde.
Yapmis oldugu her ne ise yorumda ortadadir.Herkesce görülür.
Bence hatta ortada da kalmali, negatifligini aynen o sekilde birakmali böyle kisilerin.
Hafifliklerini hic gizlememeli bu tip insanlarin.
Ben asla bir insani engellemem kisi ettigi söz ile sayfamda kalir.
Bu negatiflik sacanlar kendini biraz daha dar alana alir o negatifligi ile.
Bunlar gibi sahislara en güzel sey, en samimi halinde yazmis oldugun siirlere devam etmektir.
Kimileri bizim gibi buraya siiri ve paylasimi sevdigi icin girmiyor cünkü sevgili perihan.
Yoruma kapatinca siz, gider bir baskasina aynisini yapar bu tarzdaki insanlar.
Onun icin önemsemeyin bile sizi severek okuyanlar her zaman da okuyacaktir.
Yüreginize saglik
Sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 7/7/2010 7:16:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yakın bir geçmişte buna benzer bir olay yaşadım ve sanırım site sankinlerini boş yere huzursuzluk verdim... Çok haklısınız bazen öyle yorumlar yapılıyor ki "SEN BİR ŞEY BİLMİYORSUN. BAK BEN BU YORUMUMLA SENİ EZERİM" cinsinden. Yorumu da okuyun, anlattığı, eleştirdiği elle tutulur bir şey yok...
Ben o arkadaşlarla saygımı ve terbiyemi bozmak yerine bir hafta kendimi dinlendirmeyi uygun buldum... Çok daha iyi oldu...
"YORUMA AÇIK DEĞİL MİYİM?" Elbette ki saygılı ve eğitici her türlü yoruma açığım. Ama insanı kırmadan, incitmeden, kendini üstün görmeden...
Ama çok kalabalık bir ailenin içerisindeyiz. Her aile ferdinin yapısı, kişiliği aynı olması imkansız... Bu birkaç kişinin tutumunu, bütün aile bireylerine mâl etmekte doğru değil.
Sevgilerimle...
mavideydisevgi tarafından 7/7/2010 5:37:23 PM zamanında düzenlenmiştir.