- 709 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Doğal Düşün
Doğal düşün kavramlarını varlığın bütün niteliklerinin ve birleşiminin iç ilkesi olarak düşünmeliyim. Zira bunun karşıtı kalıpsız içi boş olan saflık dolu duruş olup töreyi bilgiçleştirerek tepeden tırnağa ayrıntıdan oluşan inanılmaz yavan bir haldir. Üretkenliği kavram kargaşasıdır. İyi olan her şey ilkine, kötü olan her şey ikincisine yüklenir. Düşün sahibi nedense hep ilk olur. Hâlbuki düşün, bilim yürek ve akıl yenilenmesidir. Bu anlamda sergilediği davranış eşiklikçi olmalıdır.
Her konu hakkındaki düşün istemi karamsarlıklardan öte insanı beyaz gülün asaletinde ve baştan çıkaran orkide kokusu gibi sarmalıdır. Zihinsel bu değerlendirme kendi gerçeğindeki yorumlama farklılıklarında yanlışlıklardan öte sadece ilgili olan sevdalıyı kapsam alanı içinde tutmalıdır.
Burada hayatın ve hayatı yaşamanın kendince zorunlu bir kanunu söz konusudur. İnsan aklının düşün hareketi zekâsının kıvraklığı alışagelmiş kalıplaşmış günübirlik aktivitelere karşın yaşam sevdasını yenileştirmek zorundadır. Bu yaşam sistem zinciri yenilendikçe birlikteliklerde mutluluklu bir yaşam, yeniliklerden uzak durup eskilerine takılanlar o ilgili istasyonlarda beklemek durumunda kalırlar.
Sevdalar eskiden karşı cinsten olan bir bayan için kendisine bakıp karnını doyuran yanında yaşamı kabulüyle biat kültürü ve ümmetin bireyi olarak yaşamasını tanımlayabilir. Cumhuriyetin eşitlikçi devrimci açılımlarıyla artık özgür, yalın kendi seçenekleri ve devrimsel açılımlarıyla eşitlikçi bir ikili yaşam paylaşımlarını taçlandırarak yaşamak var.
Umutların tükendiği noktada sendeleme ve sarsılmalar olsa da bir süre sonra yaşamdan vazgeçilemeyeceğini anlıyor insan. Bu bağlamda mutluluk getiren ve götüren yaşamla debelenmektense merhaba dağlar, ovalar, vadiler, gelincik tarlaları, yol boyundaki gül ağaçları, çiçekler ve uçuşan özgür martılar. Yukarıda olduklarından yeryüzünün acılarından uzak sürgünde gibi duran tüm masmavi gökyüzünde geceyi aydınlatan (yıldız) kırmızılar sizlerle olduğunu düşünmek insanlarla olmaktan daha mutluluklu olması adına selamlar olsun. Alıp başımı gitmeyi düşünürken her bir farklı farklı olumsuzluğa rağmen tüm insanları saygıyla insan olmaları adına anacağım ve yaşamın özüne zarar veren hiçbir konuda yorum yapmamak adına sevgilerimi sunacağım. Her düşününün sonuçlarından insan yaşamlarına zarar vermeyen anlayışlara ilkbahar güzelliğinde selamlar ve sevgiler gönderiyorum...
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Yine farklı anlatımla yaşamın zorda olsa dayanılmaz güzeliiği ve yaşamanın ne olursa olsun değerini anlatmışsınız.Kimi zaman hayat yaşanmaz hale gelebiliyor Ama olumlu düşünceler kişiyi her zaman olumlar. Yani iyi düşünce gücüyle zorlukları yenebiliriz.
Aslında bazen her insan başımı alıpta gitsem düşüncelerine kapılabiliyor.Düşünce kalkmanın zor olduğunu ve zorluklarla savaş vermenin güçlüğü karşısında da daha olgunlaşabiliyor.
Her şeye rağmen hayatın tüm renkleriyle yaşamak güzel.
Sevgilerimle..
Bedri Demirpençe
Yazılan yazıdan algılananla yazana ve okuyanın algısına katkıda bulunmak adına yorumunuz çok yerindelikli tanımlarla dolu…
Gücün ruh dillengecinin her renkliliğinde yaşam istemi başarının sırrı olsa gerekliliği ders verir güzel bir tanımlama. Teşekkür ederim
Saygılarımla
Sizden, yine farklı bir yazı...
"Umutların tükendiği noktada sendeleme ve sarsılmalar olsa da bir süre sonra yaşamdan vazgeçilemeyeceğini anlıyor insan."
Bu sendelemeler ve sarsılmalar değil midir bizleri olgunlaştıran? Her sendelediğimizde, daha bir güçlü kalkmalı ayağa... Bazen yazdığınız gibi "alıp başımı gitmeyi" öyle istiyorum ki... Ama bu hayata yenilgiyi kabul etmek olur ve ben yenilgiyi kabul etmektense, mücadele etmeyi seviyorum...
Ben de sayfanıza ilkbahar güzelliğinde selam ve sevgiler bırakıyorum...
Bedri Demirpençe
Yazıya katkı niteliğinde satırlar içeriyor.
Mücadele ederken sevmeyi bilmek kendinden emin olmanın ve yaşama başarılı bakışın bir duruşudur. Katılıyorum.
Saygılarımla