- 789 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KISKANÇLIK 2
Nilüfer balayından döndükten sonra eşine ve ailesine alışmak için çok gayret eder. Kendisi sevgiyle büyümüş ama maddi durumları iyi olmadığı için annesinin baskısına karşı gelemediği için evlenmişti.Aşık olmadığı ve sevmediği birisiyle.Üstelik
kayınvalde ilk günden beri gelinini kıskanmaya başladı.Her fırsatta onu yaraladı ve küçük gördü.Onun gençliğine ve güzellğine dayanamadı.Burnundan fitil fitil getirdi.Ve hergün ziyaretine gitti , bu ev oğlumun evi canım ne zaman isterse o zaman gelirim dedi. Nilüfer’i
kontrol ediyor eve kim gelip gidiyor gözlüyordu.Çoçuk evden dışarı çıkamıyordu.
Nilüfer üstelik çok toy olduğu için hemen hamile kaldı.Hem hamilelik hem kayınvaldesinin baskıları Nilüferi yüreğini derinden derinden yaraladı ve üstelik kocasıda anasının etkisinde kaldı. ve Nilüferi o da ezmeye başladı. Evi kayınvalde yönetmeye başlamıştır bile.
Zavallı mutsuz kız hamilelik sırasında kafasını duvarlara vurmaya başlar ve bir yandan da ah anacığım yaktın beni diye hayıflanır durdu.
9 Ay sonra dünya güzeli ikizleri dünyaya geldi. Nilüferin annesi de yardım için yanında kaldı. Fakat oda ne ;kayınvalde bekçi gibi annenin yediği lokmaları saydı ve hadi yeter artık Nilüfer kendine bakar artık evine gidebilirsin diyerek açıkça evden kovdu.
Kocası ise artık annesinin dolduruşlarıyla karısına çok kötü davranmaya başladı.
VE artık Nilüferin canına tak etti. Hem yemek hem ikizler ve ev işleri artık onu güçsüz ve mecalsiz düşürdü. Üstelik geceleri uykusuzluk perişan bir hale getirmişti.
Hain kayınvalde ise el el üstünde oturuyor ve çay kahvesini bile gelinine yaptırıyordu.
Nilüfer’in ana babası ise yaptıkları hatayı geçte olsa farkettiler.
Ama iş işten geçmiş kızları tükenmişti.
Bir gece aniden rahatsızlandı kanaması başladı ve sabaha kadar devam etti. Kocası umursamaz bir şekilde sırtını dönüp yattı . Bir şey olmaz sabah nasıl olsa gideriz dedi.
Sabah Nilüfer’in gözleri artık yeşile dönmüş ve yüzü kara sarı olmuştu.
Evet hastaneye götürdü kocası ama çok geç kalmıştı. Yavrucak aşır yorgunluk ve dinlenemediği için gözlerini erkenden yumdu.
Nilüfer adı gibi dayanıklı çıkmadı...
Hayatın yükünü taşıyamadı..
İşte ana babaların hatalarını gençlerimiz bu şekilde ödüyorlar..
Ama sanırım artık gençler daha bilinçli ve eğitimliler. Kendi ayakları üzerinde durmasını biliyorlar ve artık böyle olaylar yaşanmıyor.
YORUMLAR
Güzellikli yazınızda en çok insanı düşündüren birlikte yaşama kültüründe aynı sınıfsal bireylerin sevgisiz ve yaşam adına utanılacak eğitimsiz erişkinliklerinde bile karşıdakine adaletli olmayan davranışların yazımında topluma verilmek istenen mesaj olmuştur.
Yurdum (kaynana) insanı için ders alınacak (çıkarılacak) güzel bir anlatım… Kutlarım.
Saygılarımla
canandemirel
Toplumumuzda sıkça yaşanan despot kayınvalide, çok güzel işlenmiş.İki tarafın anneleri çok fazla karışmasalar, gençler daha çabuk aile olduklarını ve sorumluluklarını kabullenecekler.Oğlunu seven gelinini, kızını seven damadını hoş tutar.
Sevgi saygı karşılıklıdır, sevdiğin, bunu gösterdiğin kadar sevilirsin.
Sade bir dille, güzel bir anlatımla işlemişsiniz, Canan hanım, tebrikler, sevgilerimle.
canandemirel
Gençler ne kadar eğitimlide olsa genede Anadoluda bu olaylar sıkca yaşanıyor gelenekler var yaa
Belki bizden 3 kuşak sonra bu gelenek yok olur , yok olmzasada iyice azalır diye düşünüyorum .
Biliyormusunuz en çok eziyet gören hanımlar üniversite mezunu olanlarmış :(
Canan hanım güzel bir konuya değinmişsiniz ? Yüreğinize ve kaleminize sağlık
Sağlıcakla kalın
canandemirel
Ah şu kıskançlık... İnsana yaptıramayacağı şey yoktur... Hep yaşadıklarımdan örnek veriyorum ama rahmetli babacığım erkek kardeşimi evlendirirken " Biz ev sahibiyiz, gelen gelin bizim misafirimiz gibi...Güler yüz gösterirsek, bizleri sever, sayar...İş biz de biter " demişti...Ne kadar haklıydı...Şükürler olsun ki 10 yıldır sevgi saygı çerçevesinde birbirimizi kırmadan kardeş gibiyiz...
Yazık Nilüfer'e... Yazık Nilüfer gibilere...
Hüzünlü bitti ama ders verici, çok güzeldi...
Sevgilerimle...